gardeshban.ir

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۰۰ پل تاریخی لرستان قابلیت ثبت جهانی را دارند.
کد خبر: ۳۶۲۳۷
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 08
گردشبان (gardeshban.ir) :

مهرداد ویسکرمی، نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پیرو این‌که سال ۹۶،۹۷ و ۹۸ باید حدود ۶۲ میلیارد به سپاه پرداخت می‌شد که پادگان را تخلیه و قلعه فلک الافلاک آزاد و رهاسازی شود اوایل کار چون با اوراق پرداخت شده و با تاخیر همراه بوده متاسفانه جهش‌های تورمی باعث شده که کار پیش نرود و طبق نظرهای کارشناسان وزارت دفاع و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری حدود ۲۰۰ میلیارد برآورد شده که هزینه می‌خواهد.

وی تصریح کرد: در این راستا دیداری با مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان صورت گرفت و از سال ۹۶ تاکنون اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس خاطرنشان کرد: امیدواریم با کمک همدیگر اعتبار تخصیص پیدا کند و امکانی برای ساخت پادگان سپاه فراهم و قلعه فلک الافلاک آزادسازی شود.

ویسکرمی اضافه کرد: کارهای خوبی در قلعه فلک‌الافلاک انجام شده که از جمله آن می‌توان به بازسازی باشگاه افسران اشاره کرد.

وی بیان کرد: حدود ۵۰۰۰ اثر تاریخی ثبت شده داریم که ۲۵۰۰ تا از آنها در حد آثار ملی است و صدها و هزاران اثر وجود دارد که می‌تواند ثبت‌ جهانی شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس بیان کرد: ۱۰۰ پل تاریخی در استان قابلیت ثبت جهانی را دارد و باید این کار پیگیری شود که به‌عنوان اثر جهانی ثبت شوند.

ویسکرمی با اشاره به نقشه گردشگری در لرستان، افزود: به یک نقشه جامع در استان نیاز است که میراث فرهنگی این نقشه را آماده نکرده که امیدواریم با تاکیدی که شد نقشه دراز مدت میراث فرهنگی و گردشگری استان آماده شود.

وی اظهار کرد: ظرفیت بسیار زیادی در استان در زمینه صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری وجود دارد و می‌تواند منابع عظیم و اشتغالزایی در سطح استان باشد چیزی که ما از آن غافل بوده‌ایم.

ایسنا نوشت، نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس تصریح کرد: تا زمانی‌که قلعه آزاد شود ثبت پل‌های تاریخی را پیگیری خواهیم کرد.


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار