gardeshban.ir

این گیاه کم‌کالری خواص زیاد و عجیبی دارد که اگر از فواید منحصر به‌فرد آن مطلع شوید، حتما به مصرف آن بیشتر علاقه‌مند می‌شوید.
کد خبر: ۳۶۲۸۵
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
این گیاه کم‌کالری خواص زیاد و عجیبی دارد که اگر از فواید منحصر به‌فرد آن مطلع شوید، حتما به مصرف آن بیشتر علاقه‌مند می‌شوید. اگر بیماری یا مشکل خاصی دارید حتما برای مصرف آن  با پزشک خود مشورت کنید. 

  از سرطان پروستات محافظت می‌کند: مقدار زیاد کار و تنوئید و روی موجود در کدوتنبل، از بزرگ شدن پروستات و تحریک هورمون‌های مردانه که باعث مشکلات پروستات می‌شوند، جلوگیری می‌کند.

  به حفظ سلامت سیستم گوارشی کمک می‌کند: فیبر موجود در کدو همچون یک ملین طبیعی، حرکت روده را بهبود می‌بخشد و مواد زاید را از بدن حذف می‌کند. درصورت مصرف بیش از حد باعث سوءهاضمه یا هضم نادرست، درد شکم، سوزش سردل، گاز معده و نفخ روده می‌شود.

  باعث خواب راحت‌تر می‌شود: تخم کدو سرشار از تریپتوفان است که به احساس خواب‌آلودگی، آرامش و راحتی بدن کمک می‌کند. تخم کدوتنبل نه تنها موجب خواب بهتر بلکه سروتونین حاصل از آن باعث خلق و خوی بهتر هم می‌شود.

  آب کدو حلوایی برای کلیه‌های سنگ‌ساز مناسب است : برای افرادی که از سنگ‌های کلیه و کیسه صفرا رنج می‌برند، مصرف روزانه آب کدوحلوایی به مدت ۱۰ روز پیشنهاد می‌شود. در این دوره کافی است روزی سه مرتبه و هربار نصف لیوان آب این میوه را مصرف کنند.

   از سرماخوردگی جلوگیری می‌کند: کدو‌حلوایی منبع غنی ویتامین های C، E و بتاکاروتن است که همه آن‌ها خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند و مصرف آن برای افرادی که مستعد سرماخوردگی و آنفلوآنزا در فصل سرد هستند، بسیار مفید است. 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار