gardeshban.ir

گزارش/
سخنگوی ستاد ملی کرونا از احتمال فعالیت هتل‌ها و تور‌های گردشگری در ایام عید با رعایت پروتکل‌های سخت‌گیرانه خبر داد.
کد خبر: ۳۶۳۴۰
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به احتمال اعمال منع تردد در شهر‌های زرد کرونایی گفت: همه مسافرانی که از خارج از کشور وارد می‌شوند تست پی سی آر منفی داشته باشند.

دکتر علیرضا رئیسی با بیان این‌که در سطح آمریکا و اروپا اکثر تخت‌های بیمارستانی پر شده است، گفت: ویروس انگلیسی باعث افزایش سرایت بیماری کرونا و در نتیجه افزایش موارد بستری و مرگ و میر شده است؛ باید از مرز‌ها حفاظت کنیم تا اگر احیاناً بیماری وارد کشور شد که به ویروس انگلیسی یا جهش یافته مبتلا بود سریعاً وارد عمل شویم.

وی افزود: در همین راستا ابلاغیه‌ای به وزارت راه و همه رؤسای دانشگاه‌ها صورت گرفته است که فرودگاه‌ها، مرز‌های زمینی و آبی باید به شدت کنترل و شود و پروتکل‌های سختگیرانه‌ای تدوین شده است مصوب کردیم که همه مسافرانی که از خارج از کشور وارد می‌شوند تست "پی سی آر" منفی داشته باشند. مسافرانی که از اروپا وارد کشور می‌شوند باید علاوه بر تست منفی باید در خانه به مدت ۱۴ روز نیز قرنطینه شوند.

رئیسی ادامه داد: درباره برخی هموطنان که در انگلیس مانده‌اند و منتظر ورود به کشور هستند نیز بحث شد که در روز‌های آینده بر اساس پروتکل‌های سختگیرانه‌ای که تدوین می‌شود درباره این امر اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره وضعیت کشور بیان کرد: اگرچه روند کرونا در کشور تقریباً با ثبات است، اما بررسی‌های ما نشان می‌دهد که در برخی استان‌ها بیماران سرپایی و بستری در حال افزایش‌اند، رویکرد جدید ما این است که کوچکترین علائم و نشانه‌هایی که از خیز بیماری در منطقه‌ای وجود دارد را به صورت فعال شناسایی کنیم و با انجام قرنطینه این زنجیره را قطع کنیم.

وی تصریح کرد: استان مازندران هنوز بیشترین بستری روزانه را در سطح کشور دارد که البته با رعایت پروتکل‌ها توسط مردم این استان به نظر می‌رسد که روند صعودی بیماری در بستری متوقف شده است. وضعیت استان‌های گیلان و گلستان نیز به سمت وضعیت نزولی می‌رود.

وی با بیان این که در حال حاضر شهر قرمزی در کشور نداریم، گفت: ۱۸ شهر نارنجی است که از این ۱۸ شهر، سه شهر در گیلان و ۱۵ شهر در مازندران است، ۱۲۴ شهر ما زرد هستند و ۳۰۶ شهر در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند.

وی تأکید کرد: یکی از استان‌ها که باید پروتکل‌ها در آن تشدید شود هرمزگان است به ویژه در قشم، بندر لنگه و جاسک باید مراقبت کرد و روند بیماری در حال افزایش است. موارد بستری در یزد در حال افزایش است، استان خراسان شمالی نیز شاهد خیزی هستیم که اگرچه هنزو به مرحله بحرانی نرسیده، اما باید رعایت پروتکل‌ها در این استان تشدید شود.

رئیسی گفت: از جمله مصوباتی که در ستاد ملی مقابله با کرونا بحث شد این بود که منع تردد را باید در برخی شهر‌های زرد نیز اعمال کنیم. اگر بتوانیم شرایط فعلی را حفظ کنیم امید داریم که عید آرامی داشته باشیم، یکی از مصوبات امروز این بود که در بحث‌های گردشگری، هتل‌ها بتوانند با رعایت پروتکل‌های سختگیرانه به فعالیت بپردازند و به برخی تور‌ها و هتل‌ها اجازه فعالیت در عید نوروز بدهیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در پایان هشدار داد: وضعیت فعلی در برخی استان‌ها نشانگر عادی انگاری است، در برخی موارد تجمعاتی صورت گرفته که می‌تواند باعث خیز بیماری شود. از همه مردم عزیز کشورمان تقاضا دارم غفلتی صورت نگیرد تا خیز جدیدی رخ ندهد، ویروس از بین نرفته و ضعیف نشده و با جهش‌های صورت گرفته قوی‌تر نیز شده است.

وی ادامه داد: درباره واکسن کرونا نیز بحث‌های خوبی انجام شد و امیدواریم روند تولید واکسن ایرانی کرونا که به خوبی پیش می‌رود، ادامه یابد و درباره واردات واکسن نیز امروز صحبت‌هایی شد که به اطلاع خواهد رسید.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار