gardeshban.ir

همه ما بارها و بارها شاهد این صحنه بوده ایم که در بیشتر بازارها، فروشندگانی لباس دست دوم معامله می کنند و افراد زیادی نیز طالب خرید آن ها هستند.
کد خبر: ۳۶۳۵۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
مبادله لباس های دست دوم در برخی از کشور ها به قدری گسترده است که هرگز نمی توانید آن را باور کنید. افرادی که لباس های شیک و با کیفیت می خواهند اما نمی توانند به دلیل قیمت بالا آن را خریداری کنند، روی به خرید لباس های دست دوم می آورند.

یکی دیگر از عواملی که باعث استقبال برخی افراد از این فروشگاه ها می شود، علاقه به پوشیدن لباس هایی با برند خارجی است. این عده که توانایی خرید لباس های برند خارجی نو را ندارند پوشاک مورد نیاز خود را از فروشگاه های تاناکورا می خرند.

ریشه کلمه تاناکورا

شاید برایتان سوال ایجاد شود که کلمه تاناکورا به چه معناست و از کجا نشات می گیرد؛ سال ها پیش در سریال ژاپنی به نام " سال های دور از خانه " شخصیت اصلی این سریال شخصی به نام اوشین تاناکورا بود.

که اسم فروشگاه های لباس دست دوم را از نام فامیل او گرفته اند که با توجه به سطح معیشتی اقشار متوسط و پایین جامعه لباس های دست دوم در آن جا به فروش می رسد.

در این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک روی صحبت ما با رکود اقتصادی و خرید لباس دوم نیست چرا که می خواهیم مفصلا به خطرات سلامتی و بهداشتی مرتبط با پوشیدن این لباس ها بپردازیم.

خطرات و عوارض پوشیدن لباس دست دوم

یکی از مسائل مطرح در مورد استفاده از پوشاک دست دوم رعایت موارد بهداشتی است. بسیاری از بیماری ها؛ به ویژه بیماری های مقاربتی از طریق مایعات بدن (خون، عرق، ادرار، ترشحات واژن و . . .) منتقل می شوند و ارگانیسم های مسبب بسیاری از این بیماری ها در لباس افراد مبتلا به جا می ماند و در درز ها و پرز لباس مخفی می شوند.

عفونت هایی مانند:

کاندیدیازیس واژن و پوستی

گال (نوعی بیماری عفونی پوست که توسط کنه ها ایجاد می شود و می تواند تا 4 روز زنده بماند)

کرم حلقوی

شپش بدن ( این شپش می تواند تا 5 روز زنده بماند و از خون تغذیه می کند، معمولا در نواحی موهای ضخیم عانه، ابرو و ریش زندگی می کند و انتقال آن از طریق روابط زناشویی و فرد به فرد است)

شپش سر ( ارتباط نزدیک سر آلوده به سر فرد سالم مهم ترین راه انتقال این شپش است. شانه سر، کلاه و روسری عوامل خطرناک محسوب می شوند. این موجود زنده خارج از بدن انسان می تواند تا 1-2 روز زنده بماند)

آبله مرغان

ساس ( در مبلمان و البسه افراد آلوده زندگی می کند و از خون فرد تغذیه می کند. او می تواند حتی بیشتر از یک سال خارج از بدن انسان زندگی کند. )

سوزاک

تینه آ ( این عفونت قارچی پوست است که می تواند از پوست آلوده به فرد منتقل شود. )

سفلیس

هپاتیت( انواع A-B-C-D-G ) از طریق لباس های تاناکورا قابل انتقال است.

هشدارها و نکات مهم درباره لباس های تاناکورا
اگر لباسی قبلا به درستی شسته نشده باشد، ضدعفونی، جوشانده و اتو نکرده باشند خطر ابتلا حتی بیشتر نیز می شود. جنس برخی از لباس ها حتی بدتر است زیرا قابلیت اتو شدن نیز ندارند.

قارچ های پوستی باعث ایجاد ضایعه های پوستی و قرمزی می شود که خارش دارند و این قارچ ها تا مدت ها در لباس می مانند.

شستشوی منظم با مواد شوینده برای خلاص شدن از شر برخی از این باکتری ها و تخم های موجودات انگلی که به طور طبیعی برای مقاومت در برابر شرایط سخت باقی می مانند، ممکن است کافی نباشد و به همین دلیل گاهی لازم است به آن ها حرارت داد و اتویشان کرد.

لباس های زیر که در تماس مستقیم با بدن هستند بیشتر موجب انتقال بیماری شده و ممکن است شرایط زمینه ای تان را تشدید کنند.

کفش های دست دوم نیز برای استفاده مناسب نیستند زیرا برای پیشگیری از انتقال بیماری های انگلی، قارچی و ویروسی حتما باید در دمای بالای 70 درجه شست و شو داده شده و حتما هم اتو شوند که چنین روش هایی برای کفش ممکن نیست.

اگر این لباس ها را خریداری می کنید اطمینان حاصل کنید که از مواد ضدعفونی کننده برای ضدعفونی کردن آن ها استفاده شده است. آن ها را در معرض آفتاب قرار داده و قبل از استفاده اتو کنید. به طور کلی لازم است تا حد ممکن از خریدن لباس های تاناکورا دوری کنید.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار