gardeshban.ir

مجموعه‌ای از هزاران سکه قرون وسطایی در مزرعه‌ای واقع در لهستان کشف شد.
کد خبر: ۳۶۳۸۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
مجموعه‌ای از سکه‌های نقره‌ تاریخی به همراه قالب‌های نقره و حلقه‌های نادر طلا در یک مزرعه ذرت واقع در لهستان کشف شده است.  

این مجموعه آثار که حدودا ۹۰۰ سال قدمت دارد در یک روستا کشف شده‌ است.

باستان‌شناسان بیش از ۶,۶۰۰ سکه نقره را در کنار شمش‌های کوچک نقره درحالی که در سه کیسه کتان قرار داشتند کشف کرده‌اند. این کیسه کتان نیز در سبدی که در یک کوزه سرامیکی قرار داده شده بود کشف شده است.

بر روی یکی از حلقه‌های طلا به خط «سیریلیک» نوشته‌ای حکاکی شده است. کارشناسان معتقدند این حلقه طلا به یک شاهزاده تعلق داشته است.

اما کشف این مجموعه آثار با کمک یک کشیش میسر شده است.

«آدام کدزیرسکی» که یک باستان‌شناس در موسسه باستان‌شناسی آکادمی علوم لهستان است در نوامبر ۲۰۲۰ از روستای « Słuszków» بازدید کرد تا بتواند درباره مجموعه سکه‌های تاریخی که در سال ۱۹۳۵ در همین روستا کشف شده اطلاعات بیشتری به دست بیاورد.

هیچ اطلاعاتی در مورد محل دقیق کشف مجموعه سکه‌های سال ۱۹۳۵ که بزرگترین مجموعه سکه تاریخی کشف‌شده در لهستان محسوب می‌شود وجود ندارد.

این باستان‌شناس در دوران اقامتش در روستا از یک کشیش شنید شایعاتی درباره وجود یک مجموعه دیگر سکه‌های تاریخی در موقعیت مکانی دیگری وجود دارد.

در نهایت با استفاده از دستگاه فلزیاب و با کمک آتش‌نشان‌های داوطلب این مجموعه آثار تاریخی ارزشمند از اعماق یک مزرعه ذرت بیرون کشیده شد.

در سال‌های گذشته نیز کشاورزان کوزه‌ها و ظروف قرون‌وسطایی زیادی در این منطقه کشف کرده بودند.

این مجموعه سکه‌ها دومین مجموعه سکه‌های کشف شده در این روستا محسوب می‌شود بنابراین باستان‌شناسان معتقدند این روستا احتمالا در گذشته نقش پررنگی داشته است.

کشف هزاران سکه تاریخی در یک مزرعه ذرت

کشف هزاران سکه تاریخی در یک مزرعه ذرت
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار