gardeshban.ir

پزشک داروساز گفت: افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، قلبی و عروقی، اختلالات سیستم عصبی و عضلانی و نقص سیستم ایمنی بدن و زنان باردار و شیرده نباید بوتاکس تزریق کنند.
کد خبر: ۳۶۴۳۷
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
سونیا شهبازی در رابطه با بوتاکس، اظهار کرد: بوتاکس یک نوع سم پروتئین است که به طور طبیعی در بدن تجزیه می‌شود، بنابراین با هر بار تزریق پس از مدتی اثرات آن از بین می‌رود و تزریق مداوم آن تاثیری در ماندگاری اثرات بوتاکس ندارد ولی به دلیل اینکه کاربرد اصلی بوتاکس؛ پیشگیری از چین و چرک و برطرف کرن چروک‌های سطحی است، تزریق مرتب آن از ایجاد چروک‌های جدید جلوگیری می‌کند.

وی در رابطه با کاربردهای درمانی بوتاکس، افزود: بوتاکس علاوه بر جلوگیری از ایجاد چین و چروک در پزشکی کاربردهای دیگری اعم از کمک به درمان میگرن، اسپاسم ماهیچه گردن، جلوگیری از عرق کردن کف دست و درمان پروستات و غیره دارد.

این مسئول در رابطه با بهترین سن تزریق بوتاکس، تصریح کرد: گفتنی است با توجه به اینکه کارکرد بارز بوتاکس، پیشگیری از چین و چروک است، بنابراین پیش از ایجاد چین و چروک‌ از سن ۲۵ سالگی به بعد می‌توان بوتاکس تزریق کرد.

پزشک داروساز در رابطه با مراقبت‌های پس از انجام بوتاکس، تصریح کرد: این افراد چندین ساعت پس از تزریق بوتاکس نباید از کرم و لوازم آرایشی استفاده کنند و درازکش نباشند و سرشان را به سمت پایین خم نکنند و به محل تزریق آب نزنند و ماساژ ندهند و از انجام فعالیت و ورزش‌های سنگین خودداری کرده و از مصرف الکل، کافئین و سیگار خودداری کرده و از کمپرس یخ در محل تزریق استفاده کنند.

شهبازی با بیان اینکه افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، قلبی و عروقی، اختلالات سیستم عصبی و عضلانی و نقص سیستم ایمنی بدن و زنان باردار و شیرده نباید بوتاکس تزریق کنند، خاطرنشان کرد: درد و سوزش، التهاب و قرمزی محل تزریق، سردرد و در موارد شدیدتر ممکن است سبب واکنش‌های حساسیتی شده و در صورت تزریق اشتباه و غیرتخصصی سبب افتادگی پلک، دوبینی و غیر می‌شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار