gardeshban.ir

دبی تنها یک مقصد گردشگری نیست و سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در آن اتفاق افتاده که منجر به رونق اقتصادی و اقبال بسیاری از مردم برای زندگی و تحصیل در این کشور شده ‌است.
کد خبر: ۳۶۴۴۶
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
دبی بزرگ‌‌ترین شهر امارات متحده عربی، لقبی دارد که بسیار برازنده آن است: عروس خلیج‌فارس. شهری پر از هیاهوی زندگی مدرن و فروشگاه‌های پر زرق‌وبرق و نور و رنگ و صدا که نه‌تنها برای ایران و کشورهای همسایه‌‌اش یک مقصد جذاب برای مسافرت است، بلکه یک قطب گردشگری جهانی به حساب می‌‌آید و هتل‌های لوکس و جذاب آن هرساله خصوصا در روزهای سال نو میلادی، پذیرای مسافرانی از اقصی نقاط جهان است. به طوری که حتی مراحل کمی دشوار گرفتن ویزای دبی مانعی برای سفر به آن نیست.

البته دبی تنها یک مقصد گردشگری نیست و سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در آن اتفاق افتاده که منجر به رونق اقتصادی و اقبال بسیاری از مردم برای زندگی و تحصیل در این کشور شده ‌است.

اگر شما هم قصد سفر به دبی را دارید، احتمالا حالا در مرحله جمع‌آوری اطلاعات برای مقدمات سفر هستید. دریافت ویزا، یکی از از مراحل اصلی است که در این مقاله مجله علی بابا، درباره انواع ویزای دوبی، مراحل دریافت آن و پیش‌نیازها صحبت خواهیم کرد.

انواع ویزای دبی

برای سفر به دبی، بر اساس هدفی که دارید، باید برای ویزای ویژه‌ای اقدام کنید. مدت زمان اعتبار ویزاها نیز بر اساس هدف سفر متغیر است:

ویزای توریستی دبی
ویزای کار دبی
ویزای ترانزیت دبی
ویزای تحصیلی دبی
ویزای دبیویزای توریستی دبی


اگر هدفتان از سفر به دبی، گذران اوقات فراغت، خرید و لذت از ساحل و طبیعت است، باید برای ویزای توریستی دبی اقدام کنید که یکی از پرتقاضاترین انواع ویزاهای دبی هم محسوب می‌شود. در این صورت باید بر اساس زمانی که قصد اقامت دارید، ویزای متفاوتی بگیرید:

ویزای توریستی عادی دبی؛ این ویزا برای اقامت‌های کمتر از ۱۵ روز صادر می‌شود. اگر در تور دبی ثبت‌نام کرده‌ باشید، درواقع برای این ویزا درخواست کرده‌اید.

ویزای توریستی سرویس دبی؛ این ویزا برای اقامت ۱۵ روزه است.

ویزای توریستی یک‌ماهه دبی؛ اگر این ویزا را داشته‌ باشید، می‌توانید از ۱ تا ۳۰ روز در دبی اقامت داشته باشید.

ویزای توریستی یک‌ماهه دبی با چندبار ورود؛ این ویزا درصورتی برایتان مناسب است که در طول یک ماه بخواهید چند باری از خاک دبی خارج شوید و مجدد به آن‌جا برگردید. برای کلاس‌های آموزشی و دریافت گواهی‌نامه و مواردی از این نوع، چنین ویزایی انتخاب بهتری خواهد بود.

ویزای توریستی سه‌ماهه دبی؛ ویزایی که به شما اجازه می‌دهد تا ۹۰ روز در دبی اقامت داشته‌ باشید.

ویزای توریستی سه‌ماهه دبی با چندبار اجازه ورود؛ با دریافت این ویزا از ۱ تا ۹۰ روز می‌توانید در دبی اقامت داشته‌ باشید و هر چند بار که بخواهید از آن‌جا خارج شوید و مجددا بازگردید.

البته این را هم بدانید که تمام ویزاها به جز ویزای سه‌ ماهه، با پرداخت مبلغ مشخصی به دفاتر مهاجرتی امارات، قابل تمدید هستند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی دوبی

اسکن رنگی از صفحه اول گذرنامه

اسکن رنگی از هر دو طرف کارت ملی و شناسنامه

به این نکات توجه داشته باشید که:

هرکدام از ویزاهای ذکر شده، پس از صدور، به مدت دو ماه معتبر هستند.

بعد از اینکه ویزایتان صادر شد،‌ باید یک چک ضمانت در وجه آژانس هواپیمایی که امور دریافت ویزا را برای شما انجام داده، بپردازید.

کشور امارات به افرادی زیر ۱۸ سالی که قصد دارند به تنهایی مسافرت کنند، ویزا نمی‌دهد.

اقامت در دبیویزای کار دبی

اگر یک برنامه جدی و بلند مدت برای شروع کار در دبی دارید، بدانید که رقابت برای دریافت این ویزا بسیار زیاد است و باید یک رزومه حرفه‌ای داشته ‌باشید تا وارد گردونه رقابت شوید. نکته مهم دیگر این‌که برای دریافت ویزای کار دبی، ابتدا باید ویزای اقامت دبی را دریافت کرده باشید. مراحلی که برای دریافت ویزای کار دبی باید طی کنید، به این قرار است:

گرفتن موافقت‌نامه از وزارت کار دبی؛ اولین گام، دریافت این موافقت‌نامه است. آنچه که وزارت کار برای صدور این موافقت‌نامه بررسی می‌کند این است که آیا شخصی با اقامت دبی که بی‌کار است، صلاحیت به‌عهده گرفتن شغل موردنظر شما را دارد یا خیر. اگر جواب منفی باشد، شما موافقت‌نامه را دریافت خواهید کرد.

دریافت ویزای ورود؛ با دریافت موافقت‌نامه گفته‌شده، ویزایی با اعتبار دو ماهه به شما داده می‌شود که می‌توانید به مدت ۳۰ روز و با حداکثر دو بار اجازه خروج، در دبی اقامت کنید.

صدور Labor Card؛ این کارت از جانب کارفرمایی که پیدا کرده‌اید برایتان صادر می‌‌شود و ۶۰ روز اعتبار دارد

دریات شناسه یا ID اماراتی؛ برای اخذ این مدرک، به موافقت‌نامه بند اول و گذرنامه‌تان نیاز دارد.
انجام معاینات پزشکی؛ تعدای تست و آزمایش هم باید انجام دهید که در بیمارستان‌های دولتی دبی انجام می‌شود.

مراجعه به اداره مهاجرت و اقامت؛ اگر تمام این مراحل را بی‌نقص و در زمان ذکر شده انجام‌ دهید، مهر ویزای کاری دبی در گذرنامه‌تان ثبت خواهدشد.

توجه داشته‌ باشید که شما تنها ۶۰ روز برای انجام کلیه این مراحل فرصت دارید. برای همین لازم است با برنامه‌ریزی پیش بروید و مدارک مورد نیاز را تمام و کمال آماده کنید.

دریافت جاب آفر از دبی کار شواری است و بهتر است از طریق موسسات کاریابی اقدام کنید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای کار

۳ قطعه عکس گذرنامه
فرم درخواست که با دقت پر کرده‌اید
اصل و کپی گذرنامه متقاضی
گواهی‌نامه تجاری معتبر شرکت
گواهی سلامت
مجوز ورود (که توسط وزارت کار امارات صادر شده)
Labor Card

اقامت در دبیویزای ترانزیت دوبی


اول ببینیم که ویزای ترانزیت چیست و در چه مواقعی کاربرد دارد. اگر شما عازم مقصدی باشد که برای رسیدن به آن پرواز مستقیمی از مبدا به مقصد وجود نداشته و لازم باشد پرواز خود را در یک فرودگاه میانی تغییر دهید، به ویزای ترانزیت نیاز دارید. البته این را هم در نظر داشته ‌باشید که قوانین کشورها در این مورد بسیار متفاوت است و ممکن است گاهی اصلا به این ویزا نیاز پیدا نکنید.

در کشور امارات، قوانین به این قرار است که اگر انتظار شما در فرودگاه برای آغاز پرواز بعدی کمتر از هشت ساعت باشد، نیازی به ویزای ترانزیت ندارد و باید تمام طول مدت انتظار در فرودگاه بمانید و از محدوده ترانزیت خارج نشوید.

در کل دو نوع ویزای ترانزیتی برای توقف در فرودگاه وجود دارد:

ویزای ترانزیت ۴۸ ساعته؛ این ویزا به محض ورود به فرودگاه به صورت رایگان قابل صدور است و قابل تمدید هم نیست.

ویزای ترانزیت ۹۶ ساعته؛ اگر پروازتان از دبی به مقصد بعدی، بیش از ۴۸ ساعت بعد انجام خواهدشد، ملزم به دریافت ویزای چهار روزه هستید. این ویزا ۵۰ دینار هزینه دارد و قابل تمدید هم نیست.

اعتبار این ویزاها از زمان صدور، ۱۴ روز و غیر قابل تمدید است.

 مدارک لازم برای دریافت ویزای ترانزیت امارات

فرم درخواست ویزای ترانزیت

عکس رنگی ۴*‌۶ با پس‌زمینه سفید

گذرنامه با سه ماه اعتبار برای ویزای ۴۸ ساعته و شش ماه اعتبار برای ویزای ۹۶ ساعته

کپی رنگی از صفحه اول گذرنامه

کارت شناسایی

بلیت پرواز به دبی و مقصد بعدی

جلسات و مصاحبه های گرفتن اقامت موقتویزای تحصیلی دوبی

دبی در سال‌های اخیر در زمینه تحصیل، آموزش و پرورش پیشرفت چشم‌گیری داشته و در تمامی مقاطع، از سراسر دنیا دانشجو می‌پذیرد. بسیاری از دانشگاه‌های دبی دارای اعتبار بین‌المللی هستند و نکته‌ای که باعث محبوبیت ادامه تحصیل در دبی شده، علاوه بر اعتبار دانشگاه‌ها، این است که انتقالی گرفتن از دانشگاه‌های دبی به کانادا، آمریکا و انگلیس امکان‌پذیر است. ویزای تحصیلی قابل تمدید نیست، مگر اینکه از طریق پیدا کردن یک شغل یا سرمایه‌گذاری بتوانید آن را تمدید کنید.

تحصیل در مقطع کارشناسی برای دانشجویان بین‌الملل به زبان انگلیسی است و بین سه تا پنج‌سال طول می‌کشد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی‌ ارشد، باید نمره آیلتس حداقل شش داشته ‌باشید و بازه زمانی تحصیل هم بین یک تا دوسال است. مقطع دکتری کمی داستان پیچیده‌تری دارد. در این مقطع تحصیلی مانند بسیاری از دانشگاه‌های بین‌المللی جهان، نیاز به یک استاد راهنما دارید و زمان تحصیل هم بین سه تا پنج سال است.

دانشجویان مقطع دکتری اجازه کار نمیه‌وقت هم دارند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیل دبی
گذرنامه معتبر
شناسنامه
پذیرش از دانشگاه
گواهی سلامت
آخرین مدرک تحصیلی همراه با ریز نمرات
بیمه خدمات درمانی
تمکن مالی

مراحل اخذ ویزای دبی

برای اخذ ویزای این کشور، در هرکدام از موارد گفته ‌شده، لازم است تا یک شخص، سازمان یا شرکتی در دبی، ضمات متقاضی را به عهده بگیرد. به این مسئول، «کفیل» گفته می‌شود.

کفیل هر مسافر می‌تواند از نزدیکان او باشد و با پر کردن فرم نسبیت در سفارت، درخواست ویزا کند یا یک رابطه تجاری با متقاضی داشته‌ باشد. در روش دوم، شرکت‌های خصوصی و دولتی می‌توانند بر اساس روابط کاری، برای مسافر خود درخواست ویزا کنند.

ویزاهای توریستی توسط آژانس‌های مسافرتی و هتل‌ها درخواست می‌شوند و به همین علت است که در تمامی آژانس‌های مسافرتی از مسافران یک چک ضمانت گرفته می‌شود.

برای دریافت ویزای دوبی، نیاز به وقت سفارت، مصاحبه و انگشت‌نگاری ندارید و مراحل صدور ویزا از طریق ارائه مدارک به کفیل (آژانس مسافرتی، شرکت و …) صورت می‌گیرد.

صدور ویزای دوبی چقدر زمان می برد؟

ویزای دبی به دو صورت صادر می‌شود: عادی و اضطرای. مدت زمان مورد نیاز برای صدور ویزای عادی هفت روز و برای ویزای اضطراری دو الی سه روز است. مبنای محاسبه روزها، یک روز پس از ارائه و ارسال مدارک است و باید تعطیلات رسمی کشور و تعطیلات سفارت را هم به آن اضافه کنید.

گرفتن وقت سفارتهزینه‌های ویزای دبی

بر اساس نوع ویزا و هدفی که از سفر به دبی دارید، هزینه ویزا هم متفاوت است:

هزینه ویزای تورستی دبی

هزینه ویزاهای تویستی بر اساس نوع فوری و عادی و هم‌چنین مدت زمان اعتبار آن‌ها متفاوت است. برای مثال ویزای ۱۴ روزه عادی ۲۹۰ درهم، ۱۴ روزه فوری ۲۸۰ درهم، یک ماهه با چندبار اجازه ورود ۸۸۰ درهم و یک ماهه با یک ‌بار اجازه ورود ۳۵۰ درهم است.

هزینه ویزای ترانزیت دوبی

ویزای ترانزیت امارات، همان‌طور که پیش‌تر توضیح‌ داده شد، بر اساس اینکه چند ساعت بین پروازهایتان فاصله وجود داشته باشد، متغیر است. ویزای ترانزیت ۴۸ ساعته رایگان و ویزای ترانزیت ۹۶ ساعته، ۵۰ دینار است. هم‌چنین هنگام خروج از خاک امارات باید عوارض خروج بپردازید که برای هرنفر، ۳۰ دینار است.

هزینه ویزای تحصیلی دوبی

هزینه ویزای تحصیلی، بنا به مقطع، دریافت یا عدم دریافت بورسیه و بسیاری از شرایط دیگر که وابسته به محل تحصیلی منتخب شماست، بسیار متفاوت است. برای براورد هزینه‌های این ویزا، باید شرایط دانشگاه یا کالجی که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید، به خوبی بررسی کنید.

هزینه ویزای کار دبی

هزینه مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری دبی، بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ درهم است.

محل سفارت امارات متحده عربی در ایران

شماره تماس: ۰۲۱۴۲۷۹۲۰۰۰

ساعت کاری: ۸ صبح الی ۳ بعد از ظهر (به‌جز پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها)

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار