gardeshban.ir

فاصله‌گذاری اجتماعی در قطارها به این صورت است که تمام کوپه‌های ۴ نفره فقط به ۲ نفر و تمام کوپه‌های ۶ نفره فقط به ۳ نفر فروخته خواهد شد.
کد خبر: ۳۶۴۵۱
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
بعد از اینکه ابعاد واقعی ویروس کرونا تشخیص داده شد و اقدامات جدی برای پیشگیری انجام گرفت، شخص، صنعت یا حوزه‌‌های معدودی را می‌توان پیدا کرد که بدون خدشه و تغییر از این بیماری همه‌گیر عبور کرده باشد. در مورد قطارها، بعد از کنسلی سفرها برای مدتی کوتاه، شرکت‌های مجموعه سفیر (ریل سیر کوثر، راه‌آهن شرقی بنیاد، ریل ترابر سبا، نورالرضا اصفهان، مهتاب سیر جم، پارس لاریم، جوپار و رعد تبریز) و رجا تصمیم گرفتند با رعایت اصول بهداشتی و نیز تغییراتی در ظرفیت کوپه‌ها، سفرهایشان را راه‌اندازی کنند. در این مقاله کوتاه جزئیات این خبر می‌توانید بخوانید.

به احتمال زیاد شما هم در این ایام در مورد «طرح فاصله‌گذاری اجتماعی» شنیده‌اید که در بسیاری از کشورهای جهان با شیوه‌ها و قوانین مختلف در حال اجراست و هدف اصلی آن، پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کروناست. اگر دوست دارید در مورد جزئیات این طرح در سایر کشورها بدانید می‌توانید عبارت Social Distancing را در شبکه‌های مجازی و گوگل جستجو کنید.

شرکت قطارهای رجا و سفیر هم اخیرا تصمیم گرفتند که سفرهایشان را با فاصله‌گذاری ادامه بدهند. فاصله‌گذاری اجتماعی در قطارها به این صورت است که تمام کوپه‌های ۴ نفره فقط به ۲ نفر و تمام کوپه‌های ۶ نفره فقط به ۳ نفر فروخته خواهد شد.

اگر ۳ یا  ۴ بلیط برای ۳ یا ۴ نفر در کوپه‌های ۴ نفره به صورت همزمان خریداری کنید، به فرض اینکه خانواده هستید، یک کوپه دربست به شما تعلق خواهد گرفت و حضور یک خانواده در یک کوپه بلامانع است. این مورد در کوپه‌های ۶ نفره هم وجود دارد. یعنی اگر بیشتر از ۳ بلیط برای کوپه‌های ۶ نفره خریداری کنید، به فرض اینکه خانواده هستید کوپه دربست در اختیار شما قرار می‌گیرد.

نکته بسیار مهم: فرض بگیرید اگر شما ۲ بلیط برای کوپه ۴ نفره یا ۳ بلیط برای کوپه ۶ نفره خریداری کرده‌اید اما مسافران همراهتان در کوپه حضور ندارند، رئیس قطار مجاز است کوپه شما را تا سقف تعیین شده به مسافران دیگر هم بدهد. بنابراین اگر می‌خواهید حتما کوپه‌تان دربست باشد، هنگام خرید بلیط تیک دربست بودن کوپه را فعال کنید.

علاوه بر موارد بالا دو قانون دیگر نیز شامل حال طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در قطارها شده است:

هنگام ورود به ایستگاه قطار و چک کردن بلیط مسافر، کد ملی مسافر در سیستم استعلام وزارت بهداشت چک می‌شود. اگر فرد به کرونا مبتلا باشد، از سفر او جلوگیری خواهد شد.

همچنین برای جلوگیری از شیوع کرونا، به اتباع خارجی بیلط قطار فروخته نمی‌شود.

اگر سوالی در این مورد دارید و یا دنبال توضیحات بیشتری هستید، می‌توانید با شماره ۱۵۳۹ (سامانه ارتباط با مشتریان شرکت رجا) یا ۴۳۴۵۷ (سامانه ارتباط با مشتریان سفیر) تماس بگیرید. این سامانه‌ها به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند و از هر نقطه کشور می‌توانید تماس بگیرید.

یک توصیه: درست است که اقدامات بهداشتی در این قطارها صورت می‌گیرد و طرح فاصله‌گذاری هم وجود دارد، اما حتما اصول بهداشتی شخصی را هم رعایت کنید (مثلا تا حد امکان تماس فیزیکی با محیط نداشته باشید، از ماسک استفاده کنید و…) تا امنیت بیشتری داشته باشید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار