gardeshban.ir

خوردن آب به صورت ناشتا با معده خالی خواص شگفت انگیزی برای سلامت بدن و جلوگیری از بیماری‌ها دارد.
کد خبر: ۳۶۵۲۰
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
طبق مطالعات متعدد، نوشیدن آب با معده خالی نتایج مثبتی را در مورد اختلالات مختلف سلامتی ارائه می‌دهد. در این گزارش با ۱۰ معجزه نوشیدن آب با معده خالی آشنا می‌شویم.

۱. میزان کالری دریافتی را کاهش می‌دهد

شواهد نشان می‌دهند که مصرف زیاد آب به کاهش کالری دریافتی روزانه کمک می‌کند، زیرا احساس سیری شما را افزایش می‌دهد. اگرچه آب می‌تواند احساس سیری بیشتری در شما ایجاد کند، اما این اثر فقط در مورد نوشیدن آب قبل از صبحانه نیست. یک مطالعه نشان داد که نوشیدن آب قبل از صبحانه میزان کالری دریافتی را در وعده بعدی ۱۳درصد کاهش می‌دهد.

۲. نوشیدن آب با معده خالی باعث کاهش وزن می‌شود

رابطه بین آب و کاهش وزن تا حدی به اثر گرمازایی آن نسبت داده می‌شود که به انرژی مورد نیاز برای گرم کردن آب سرد در دستگاه گوارش پس از مصرف اشاره دارد. مطالعات نشان می‌دهند که ترموژنز ناشی از آب این توانایی را دارد که میزان متابولیسم بدن را در بزرگسالان ۲۴ تا ۳۰ درصد افزایش دهد و این اثر حدود ۶۰ دقیقه طول می‌کشد.

یک مطالعه نشان داد افزایش مصرف آب روزانه شما به میزان ۱٫۵ لیتر منجر به سوزاندن ۴۸ کالری اضافی می‌شود. بیش از یک سال، این مقدار در کل حدود ۱۷۰۰۰ کالری اضافی سوزانده شده یا حدود ۲.۵ کیلوگرم چربی است.

۳. نوشیدن آب با معده خالی باعث بهبود عملکرد ذهنی می‌شود

کمبود آب بدن به شدت با کاهش عملکرد ذهنی مرتبط است، به این معنی که انجام کارهایی مانند حفظ کردن یا یادگیری چیزهای جدید دشوارتر می‌شود. اگر می‌خواهید در بهترین حالت بمانید، باید هنگام بیدار شدن یک لیوان آب بنوشید.

۴. روده‌ها را پاکسازی می‌کند

نوشیدن آب با معده خالی به پاکسازی روده کمک کرده و به تنظیم دستگاه گوارش کمک می‌کند. در صورتی که یبوست دارید، این روش می‌تواند کمک‌کننده باشد.

۵. سموم بدن را از بین می‌برد

نوشیدن آب به تمام سموم بدن کمک می‌کند و از بین بردن سموم کیفیت پوست را بهبود می‌بخشد.

۶. از سردرد جلوگیری می‌کند

یکی از دلایل اصلی سردرد، کمبود آب بدن است. کم آب یا دهیدراته شدن بدن منجر به سردرد می‌شود. نوشیدن آب نه تنها از سردرد جلوگیری می‌کند بلکه باعث بوی بد دهان و سایر مشکلات دندانی می‌شود.

۷. متابولیسم را تسریع می‌کند

فردی که رژیم دارد برای افزایش متابولیسم باید مقدار زیادی آب بنوشد. میزان متابولیسم با نوشیدن آب با معده خالی حدود ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.

۸. پوست شما را بهبود می‌بخشد

نوشیدن آب با معده خالی جریان خون را تنظیم می‌کند و کیفیت پوست را بهبود می‌بخشد.

۹. از سنگ کلیه جلوگیری می‌کند

نوشیدن آب با معده خالی از ایجاد سنگ کلیه و عفونت مثانه جلوگیری می‌کند. آب، ادرار را رقیق و از تشکیل سنگ در کلیه جلوگیری می‌کند.

۱۰. سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

نوشیدن آب فراوان تمام سموم را دفع می‌کند و از گسترش عفونت در بدن جلوگیری می‌کند. این روند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و بدن را از انواع عفونت‌ها دور نگه می‌دارد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار