gardeshban.ir

برج لندن ،قلعه‌ای تاریخی در مرکز لندن است که در سمت شمالی رود تیمز واقع شده‌است.
کد خبر: ۳۶۵۲۹
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
برج لندن ،قلعه‌ای تاریخی در مرکز لندن است که در سمت شمالی رود تیمز واقع شده‌است. در نقطه‌ای که اکنون این برج قرار گرفته احتمالاً ابتدا یک دژ بریتانیایی و سپس یک دژ رومی وجود داشته‌است.

شاید ساکسون‌ها هم در این نقطه صاحب دژی بوده‌اند. بعد، ویلیام فاتح دستور ساختن یک برج سفید را داده‌است. که از قدیمی ترین قسمت‌های قلعه نظامی حاضر است.

قسمت‌های مهم دیگر بنا هم، در زمان حکومت هنری سوم (۱۲۷۲-۱۲۱۶) ساخته شده‌اند. این برج یکی از ترسناک ترین ساختمان‌های دنیا نیز قلمداد می‌شود بی‌شک ناشی از تعداد زیاد اعدام‌ها، قتل‌ها و شکنجه‌هایی است که در هزار سال گذشته در پس دیوارهای این محل صورت گرفته‌است. بارها و بارها گزارش شده‌است که افراد مختلفی در دور و اطراف برج روح دیده‌اند.

در یک نیمه شب زمستانی در سال ۱۹۵۷ یکی از نگهبانان از صدای برخورد یک شی به سقف از جا پرید. وقتی برای پیگیری و بررسی از اتاقک بیرون رفت موجودی سفیدرنگ و بی‌شکل را دید که بر روی برج قرار گرفته‌است. مدتی بعد آنها دریافتند که لیدی جین‌گری در تاریخ ۱۲ فوریه سال ۱۵۵۴ درهمان محل سرش از بدنش جدا شد. شاید سرشناس‌ترین سکنه برج لندن روح آن بولین باشد.

او یکی از همسران هنری هشتم بود که در سال ۱۵۳۶ در این برج سرش زیر گیوتین گذاشته شد. روح او در مواقع بی‌شماری دیده شده‌است گاهی سرش را در دست دارد و بر روی برج سبز یا در کلیسای سلطنتی برج قدم می‌زند. دیگر ارواح این برج، روح هنری ششم، توماس بکت و سر والتر رالی می‌باشند.


آشنایی با برج تاریخی لندن+عکس

آشنایی با برج تاریخی لندن+عکس

آشنایی با برج تاریخی لندن+عکس

آشنایی با برج تاریخی لندن+عکس

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار