gardeshban.ir

در این مطلب می خواهیم به معرفی شرکت هواپیمایی سپهران بپردازیم .
کد خبر: ۳۶۵۶۳
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 17
گردشبان (gardeshban.ir) :

شرکت هواپیمایی سپهران یکی از شرکت‌های هواپیمایی تازه تاسیس داخلی است، در سال ۱۳۹۵ تاسیس شد و در بهمن همان سال شروع به فعالیت نمود. تقریبا در اوایل سال ۱۳۹۰، شرکت هواپیمایی سپهران به عنوان یک شرکت سهامی خاص ثبت شد، سپس بعد از ۵ سال، یعنی در سال ۱۳۹۵ موفق شد گواهینامه صلاحیت پرواز را از سازمان هواپیمایی کشوری برای حمل و نقل پستی، باربری و مسافربری دریافت کند.​

مسیرهای پروازی هواپیمایی سپهران

در حال حاضر هواپیمائی سپهران به شهرهای تهران ، شیراز زاهدان، مشهد، بندرعباس، بوشهر، اهواز و چابهار،کیش،تبریزسلویه و ماهشهر پرواز دارد.

معرفی شرکت هواپیمایی سپهران

ناوگان هواپیمایی سپهران

در حال حاضر ناوگان هواپیمایی سپهران پرواز شامل هواپیمای بویینگ ۷۳۷-۳۰۰، ۳ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷- ۵۰۰ از آن‌جا که این ایرلاین به فکر پوشش بیشتری از مقاصد و همچنین ایجاد پروازهای خارجی سپهران برای مقاصد خارجی می‌باشد، در فکر توسعه ناوگان هوایی نیز هست. برای آشنایی بیشتر مشخصات کلی هواپیماهای موجود در ناوگان هواپیمایی سپهران را در زیر آورده‌ایم:

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷- ۵۰۰ هواپیمایی سپهران

یک هواپیمای ریز پیکر معروف به بچه بوئینگ ساخته شرکت بوئینگ می‌باشد. طراحی آن از ۱۱ مه ۱۹۶۴ آغاز شد و در ۹ آوریل ۱۹۶۷ به پرواز درآمد. در واقع بعد از یکسال که در ناوگان لوفتانزا به کار گرفته شد کاربرد تجاری پیدا کرد. این مدل بوئینگ هواپیمایی محبوب است ور حال حاضر بیش از ۷ هزار سفارش ساخت دریافت کرده که ۵ هزار تای آن ساخته و تحویل داده شده است.

مشخصات

بوئینگ ۷۳۷ دارای دو موتور توربوفن در زیر بالهاست.
فاصله نوک دو بال: ۲۸٫۴ متر
طول: ۳۰٫۵ متر
ارتفاع: ۱۱٫۳ متر
ظرفیت مسافر: ۱۳۰ نفر
بیشینه سرعت: ۸۴/۰ ماخ (۸۹۰ کیلومتر بر ساعت)
محدوده پرواز: ۴۶۸۸ کیلومتر

هواپیمای بویینگ ۷۳۷-۳۰۰ هواپیمایی سپهران این مدل هم از سری بوئینگ‌های ۷۳۷ است فقط نوع کلاسیک آن می‌باشد که دارای بدنه بلندتری نسبت به نوع ۵۰۰ آن است، به‌طور خلاصه انواع مختلف بوئینگ ۷۳۷ بصورت زیر می‌باشد: ۷۳۷–۱۰۰ سری اولیه: مدل اولیه که طولی کوتاه داشت و تنها سی فروند آن ساخته شد. ۷۳۷–۲۰۰ سری اولیه: مدل استاندارد با بدنه کوچک. ۷۳۷–۳۰۰ سری کلاسیک: مدل استاندارد با بدنه بزرگتر. ۷۳۷–۴۰۰ سری کلاسیک: مدل حجیم تر با بدنه کشیده تر. ۷۳۷–۵۰۰ سری کلاسیک: مدل دارای بدنه کوتاه‌تر. ۷۳۷–۶۰۰ سری نسل بعد: مدل کوچک برابر با ۵۰۰–۷۳۷ با امکانات پیشرفته. ۷۳۷–۷۰۰ سری نسل بعد: مدل متوسط برابر با ۳۰۰–۷۳۷ با امکانات پیشرفته. ۷۳۷–۸۰۰ سری نسل بعد: دارای موتور قدرتمند، مدل جدیدی از سری ۴۰۰. ۷۳۷–۹۰۰ سری نسل بعد: بزرگترین هواپیمای ۷۳۷ با ظرفیت ۱۸۹ مسافر MAX 737 (بوئینگ ۷۳۷ مکس) سری پیشرفته BBJ جت تجاری بوئینگ برگرفته از سری ۷۰۰ BBJ2 جت تجاری بوئینگ برگرفته از سری ۸۰۰.

اطلاعات کلی راجع به هواپیمایی سپهران را می‌توان در سایت رسمی این شرکت هواپیمایی یافت، اطلاعاتی کلی که راجع به نحوه رزرو بلیط، تایم پروازها، اطلاعات پرواز سپهران ایر و … است. در این سایت فروش بلیط هواپیما سپهران می‌توان قوانین کلی مربوط به استرداد بلیط و بار مجاز و یا قوانین مربوط به فرودگاه‌ها را نیز یافت که در این‌جا به آن اشاره‌ای می‌کنیم: در ابتدا برای خرید آنلاین بلیط سپهران، در گوگل عبارت خريد اينترنتي بليط هواپيماي سپهران را سرچ می‌کنیم، سایت‌های مختلفی که به فروش بلیط هواپیمایی مشغول هستند نمایش داده می‌شود، در واقع از طریق خود سایت رسمی هواپیمایی سپهران هم می‌توانید به صورت اینترنتی بلیط تهیه کنید، سپس کافی است به بخش برنامه پروازهای سپهران رفته و اقدام به رزرو اینترنتی بلیط سپهران کنید. برای آگاهی از جریمه کنسلی بلیط و استرداد وجه سایر ایرلاین های کشور می‌توانید به وبسایت مراجعه بفرمایید تا با مقایسه شرایط استرداد تصمیمی آگاهانه اتخاذ کنید.

معرفی شرکت هواپیمایی سپهران

قوانین بار همراه مسافر هواپیما سپهران

در سفرهای هوایی میزان بار مجاز همراه مسافر که به ازای آن هزینه اضافه دریافت نمی شود در دو قالب بار در قسمت کابین که بالای سر صندلی مسافران قرار دارد و قسمت بار هواپیما قابل حمل است. مقدار بارهای داخل کابین و قسمت بار هواپیما با توجه به شرکت هواپیمایی، مسیر و نوع کابین (بیزنس یا اکونومی) متغیر است و لازم است قبل از خرید بلیط حتما این قوانین را مطالعه کنید. البته این موضوع را نیز مد نظر داشته باشید که اغلب ایرلاینها بارهای بیشاز حد مجاز را نیز به واسطه دریافت هزینه آن تقبل می کنند اما در صورتیکه سفر خارجی داشته باشید هزینه آنها بعضا آنقدر زیاد است که ممکن است شمار را از به همراه بردن برخی وسایل منصرف کند. بیشتر ایرلاین‌ها دارای ۲ نوع کلاس پروازی اکونومی و بیزینس هستند، اما از آن‌جا که هواپیمایی سپهران خیلی جوان است هنوز کلاس‌های مختلف پرواز ایجاد نکرده است، در نتیجه قوانین حمل بار آن در هر پروازی یکسان و به صورت زیر است:

در یک پرواز توسط هواپیمایی سپهران میزان بار مجاز ۲۰ کیلوگرم و میزان بار مجاز داخل کابین ۷ کیلوگرم می‌باشد.

خرید اینترنتی بلیط هواپیمایی سپهران

همان‌طور که گفته شد برای تهیه بلیط سپهران کافی است به سایت رسمی هواپیمایی سپهران مراجعه کنید ، در این سایت علاوه بر امکان خرید بلیط هواپیمایی سپهران،امکان انتخاب صندلی نیز وجود دارد. مشاهده کلیه پروازهای این ایرلاین بر اساس مقصد و تایم پرواز نیز وجود دارد. امروزه با ایجاد امکان خرید اینترنتی بلیط هواپیمایی دیگرنیازی به رجوع به دفاتر فروش بلیط هواپیمایی مثل دفتر فروش بلیط هواپیمایی سپهران نیست که این موضوع باعث می‌شود هم در وقت ما صرفه‌جویی بوجود آید و هم در هزینه‌ای که برای خرید بلیط انجام می‌دهیم، کافی است برای خرید بلیط هواپیمایی سپهران در جستجوگر گوگل عباراتی مثل سایت خرید اینترنتی بلیط هواپیما سپهران و یا سایت فروش اینترنتی بلیط هواپیما سپهران را وارد کنیم تا تمام سایت‌های مرتبط با خرید اینترنتی بلیط هواپیمایی سپهران نمایش داده شود، در این حالت تنها کافی است در قسمت رزرو هواپیمایی سپهران بر اساس شماره پرواز سپهران مقصد مورد نظرمان، اقدام به سپهران ایر خرید بلیط نماییم، سپس یا رجوع به ترمینال هواپیمایی مبدا برای چاپ بلیط هواپیمایی سپهران درخواست دهیم و با خیال راحت به سفر بپردازیم.

دریافت کارت پرواز سپهران

معمولا هواپیمایی سپهران ۲۲ الی ۲۴ ساعت تا ۲ ساعت قبل از پرواز به شما امکان دریافت کارت پرواز سپهران را می‌دهد، شما بعد از رزرو بلیط خود با چک این خودکار می‌توانید لیط هواپیمایی خود را به صورت آنلاین چک این کنید، و با در دست داشتن کارتی که از طریق سایت پرینت گرفته‌اید، بدون ماندن در صف انتظار مستقیما به سمت گیت خروجی بروید. این کارت به شما امکان می‌دهد که در واقع در منزل با پرینت از بلیط پرواز خود، به نوعی بلیط را داشته باشید که مزیت اصلی آن معطل نشدن در فرودگاه برای عبور از گیت می‌باشد، برای دریافت کارت پرواز سپهران کافی است به سایت رسمی هواپیمایی سپهران رجوع کنید و بعد از رزرو بلیط هواپیمایی خود بری دریافت کارت پرواز سپهران درخوست داده و با نمایش آن از آن پرینت گرفته و با در دست داشتن آن به ترمینال پرواز رجوع کنید.

معرفی شرکت هواپیمایی سپهران

مسافران سپهران

چیزی که هر سازمان هواپیمایی به دنبال آن است جلب اعتماد و ایجاد رضایت برای مسافران خود است، به همین دلیل هواپیمایی سپهران نیز با تلاش بسیار سعی در هم طراز شدن با دیگر ایرلاین‌های که در این زمینه بسیار موفق بوده‌اند دارد، به این خاطر کادر هواپیمایی سپهران همواره سعی در مدرن بودن و اولین بودن دارند، پرسنل جوان و خلاق، کادر اجرائی و خدماتی بروز، کترینگ جدید، و همین‌طور ناوگان هواپیمایی نو از جمله مواردی است که نشان می‌دهد این ایرلاین در حال آماده شدن برای رقابت با دیگر ایرلاین‌ها است.

هواپیمایی سپهران علاوه بر تمرکز روی رقابت با دیگر ایرلاین‌ها چه از نظر کیفیت چه از دیگر جنبه‌ها، توانسته در چند چیز توجه عده زیادی را جلب کند، اول این‌که این ایرلاین با همین تعداد کم هواپیما که دارد توانسته در تهران و استان فارس بسیاری از افراد واجد شرایط را استخدام و مشغول به کار نماید، یعنی به نسبت ناوگان هواپیمایی و امکاناتی که نسبت به دیگر ایرلاین‌ها دارد در موضوع اشتغال زایی بسیار موفق‌تر عمل کرده که از این نظر جای تحسین فراوان دارد، موضوع بعدی که باز هم تعجب برانگیز است این است که این ایرلاین توانسته تمام کادر هوایی و خلبان‌هایی را که استخدام کرده تعلیم دهد، یعنی آموزش لازم را بدون کمک دیگر ایرلاین‌ها به کادر خود داده که با توجه به جوان بودن این ایرلاین، باز هم جای تعجب و تحسین دارد.

معرفی شرکت هواپیمایی سپهران

لوگوی شرکت هواپیمایی سپهران

لوگوی شرکت هواپیمایی سپهران با الهام از ققنوس (پرنده اساطیری ) طراحی شده که نشانی از فرهنگ اصیل استان فارس می‌باشد، البته ققنوس نماد جاودانگی است که به ایجاد حس اعتماد به شرکت کمک زیادی می‌کند. این لوگو بر دم هواپیماهای شرکت سپهران نقش بسته است. رنگ سازمانی هواپیمایی سپهران قرمز است که کاملا با طرح لوگو (ققنوس) همخوانی دارد، به این صورت که ققنوس از دل آتش متولد می‌شود و قرمز هم رنگ آتش است که البته رنگی انرژی بخش نیز می‌باشد، شاید علت انتخاب این رنگ و طرح این باشد که هواپیمایی سپهران با یک انرژی زیاد متولد شده است و خواهان رسیدن به خیلی از اهداف است.

از مهم ترین مزایای تاسیس یک شرکت هواپیمایی جدید برای یک منطقه این است که صنعت توریسم در آن منطقه بسیار رونق پیدا می‌کند که این موضوع خود اشتغال زایی را برای مردم آن‌جا به همراه دارد، علاوه بر این با حضور یک شرکت هواپیمایی جدید و ایجاد امکان رفت و آمد هوایی به آن منطقه، خیلی از فعالیت‌های انسانی تحت تاثیر قرار می‌گیرد مثل درمان و آموزش، تعامل با دیگر فرهنگ‌ها، امکان برقراری ارتباط بیشتر و … هواپیمایی سپهران با سن کمی که دارد به خوبی توانسته از پس حل مشکلات اساسی برآید، مثل تامین امنیت پرواز هواپیمایی سپهران که یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای بررسی عمل‌کرد یک شرکت هواپیمایی است، یا گردآوری یک کادر پرواز سپهران که هم جوان هستند و هم دارای تخصص کافی که این خود موضوعی تحسین برانگیز است، همچنین نوع کترینگ این هواپیمایی سپهران بسیار جدید بوده و کاملا از متد روز دنیا استفاده می‌کند، به همین دلیل نمی‌توان گفت چون یک شرکت هواپیمایی جوان است، پس قابل مقایسه با دیگر ایرلاین‌های قدیمی و معتبر نیست، بلکه برعکس در بعضی موقعیت‌ها هواپیمایی سپهران موفق‌تر هم بوده است.

در نهایت شما با داشتن این اطلاعات اکنون یک دید کلی راجع به هواپیمایی سپهران به دست آورده‌اید، پس اگر تصمیم دارید تا با هواپیمایی سپهران یک سفر رضایت بخش داشته باشید کافی است تا با ورود به سایت رسمی هواپیمایی سپهران اقدام به خرید بلیط اینترنتی هواپیمایی سپهران کنید. در هر صورت شما می‌توانید با انتخاب هواپیمایی سپهران برای سفر خود، به این شرکت هواپیمایی جوان یک شانس برای اثبات خوب و کامل بودن خود بدهید که هم تجربه سفر با هواپیمایی جدیدی است و هم این‌که راه را برای ورود این شرکت هواپیمایی به عرصه رقابت صنعت هوایی کشور عزیزمان هموارکرده‌اید.

معرفی شرکت هواپیمایی سپهران

قطب اصلی هواپیمایی سپهران

قطب اصلی هواپیمایی سپهران که همان فرودگاه بین‌المللی شیراز می‌باشد در واقع خود شامل بخش‌های بسیار متفاوتی است. جالب است بدانید فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز بعد از فرودگاه امام خمینی مجهزترین فرودگاه ایران از لحاظ تجهیزات ناوبری و الکترونیک است. به خاطر حضور شرکت هواپیمایی سپهران در این فرودگاه است که احتمال ایجاد رزرو پرواز خارجی سپهران بسیار بالا است چرا که این فرودگاه با پتانسیل بالایی که در صنعت راداری دارد، توان کنترل بالای پروازها را با امنیت بالا را داشته در نتیجه پروازهای خارجی بسیاری در این فرودگاه انجام می‌شود، که بستر لازم را برای هواپیمایی سپهران ایجاد می‌کند تا بتواند پرواز خارجی داشته باشد.

سخنی دیگر 

آیا می دانید احتمال انتقال بیماری در هواپیما نسبت به محیط های بسته دیگر بسیار کمتر است

هوا در هواپیماهای سپهران مدام در حال تازه شدن است و هر ۳دقیقه تمام هوای داخل کابین بصورت کامل با هوای تازه خارج هواپیما تعویض می شود و این یعنی در هر لحظه از پرواز شما حداقل ۵۰‎٪ از هوای کابین هواپیما های ما در حال تازه شدن با هوای تازه بیرون هواپیماست

و اما قسمت مهیج برای ۵۰‎٪ باقی مانده است ،که توسط فیلترهای فوق العاده کارآمد HEPA کاملا تمیز می شوند.

این فیلتر شبیه به فیلتر هایی است که در اتاقهای استریل پزشکی مانند اتاقهای عمل و یا در آزمایشگاههای فوق پیشرفته الکترونیک مورد استفاده قرار میگیرند.

فیلترهای HEPA می توانند تا ۹۹/۹۹۹ ‎٪ تمامی ویروسها و باکتریها از جمله ویروس کرونا را فیلتر کنند.

علاوه بر تمامی مواردی که گفته شد هوا در کابین مسافرین هواپیماهای سپهران از بالا به پایین در جریان است نه از جلو به عقب و این روند موثرترین جریان هوای پاک را ایجاد میکند.

تمام اینها به این معنی است که هوای تازه و پاک ارائه شده به شما در هواپیمایی سپهران ۸۰ برابر بیشتر از مقداریست که شما در طول یک پرواز نیاز دارید.

علاوه بر موارد فوق تمامی هواپیماهای سپهران قبل از ورود مسافرین و پس از تخلیه مسافرین کاملا با مواد مخصوص ضدعفونی می شوند.

دفتر هواپیمایی سپهران در شهر تهران

آدرس: تهران, اکباتان, بلوار نفیسی, نبش کوچه شهید خادم, پلاک۷۱, هواپیمایی سپهران
تلفن پشتیبانی: ۴۰۱۱ ۸۵۵ ۵۱۳ ۹۸+ – ۴۰۱۰ ۸۵۵ ۵۱۳ ۹۸+
فکس: ۴۴۶۴۱۷۹۷ ۲۱ ۹۸+
کدپستی: ۱۳۸۹۸۱۹۹۷۹
پشتیبانی ۲۴ ساعته : ۱۶۴۰ ۵۵۰ ۹۱۵ ۹۸+ – ۱۶۵۰ ۵۵۰ ۹۱۵ ۹۸+


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار