gardeshban.ir

در گزارش زیر طرز تهیه گشنیز پلو را به شما آموزش می‌دهیم.
کد خبر: ۳۶۵۸۹
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
گشنیز پلو یکی از غذا‌های اصیل ایرانی است. این غذا را می‌توان با گوشت، مرغ، ماهی و میگو تهیه کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه این غذای خوشمزه به همراه مرغ را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه گشنیز پلو با مرغ

گوشت مرغ چهار تکه
پیاز یک عدد
کره ۸۰ گرم
روغن مایع به مقدار لازم
رب گوجه‌فرنگی ۲ قاشق سوپ‌خوری
گشنیز خرد شده ۴۰۰ گرم
استاک مرغ به مقدار لازم
زعفران سه قاشق سوپ‌خوری
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه استاک مرغ

تکه‌های استخوان مرغ (کتف، گردن و غیره) را داخل قابلمه بریزید، پیاز هویج، تره فرنگی و کرفس را روی آن بریزید و بعد مقداری آب سرد روی مواد ریخته و روی حرارت ملایم حدود ۲ ساعت بپزید. بعد از اینکه استاک آماده شد آن را از صافی بگذرانید و در یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه گشنیز پلو با مرغ
۳۰ گرم کره را به همراه مقداری روغن داخل قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قراردهید، پیاز‌های خرد شده را داخل آن بریزید و تفت دهید تا نرم شوند. تکه‌های مرغ را در ظرف بریزید و نمک و فلفل را روی آن بپاشید. مواد را تفت دهید تا رنگشان تغییر کرده و طلایی شود.

استاک مرغ و ۱ قاشق سوپ‌خوری زعفران را به مواد اضافه کنید و زیر حرارت را زیاد کنید تا بجوشد. بعد از آنکه جوشید حرارت را کم کنید و ۴۵ دقیقه مرغ را بپزید.

رب را در ماهیتابه به همراه کمی روغن تفت دهید و ۲۰ دقیقه قبل از پختن مرغ به قابلمه اضافه کنید.

برنج را آبکش کنید (طرز تهیه برنج آبکش را اینجا بخوانید). داخل قابلمه مورد نظرتان کمی روغن بریزید سپس یک لایه برنج داخل قابلمه بریزید و بعد گشنیز روی آن بریزید اینکار را به ترتیب انجام دهید و گشنیز را لا‌به‌لای برنج بریزید تا لایه آخر برنج سفید باشد. درب قابلمه را ببندید و حرارت گاز را زیاد کنید.

وقتی بخار برنج درآمد، کره باقیمانده و روغن را داغ کنید و روی آن بریزید. زعفران را دم کنید و بعد مقداری از برنج را داخل ظرف زعفران ریخته و هم بزنید و سپس روی برنج بریزید. درب قابلمه را بگذارید و به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید تا دم بکشد. در آخر گشنیزپلو و مرغ‌ها را در ظروف دلخواه سرو کنید.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار