gardeshban.ir

یکی از جاذبه های داخل قلعه پورانا کویلا وجود تنها مسجد گنبد داری است که بسیار هم دیدنی است.
کد خبر: ۳۶۵۹۵
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
یکی از جاذبه های داخل قلعه پورانا کویلا وجود تنها مسجد گنبد داری است که بسیار هم دیدنی است. مسجد کویلا- آی- کوهنا است که به فرمان شرشاه سوری ساخته شد. 

قلعه پورانا کویلا مشهور به قلعه کهنه هند یکی از مهم ترين دیدنی های هندوستان و جاذبه های گردشگری دهلی، بر روی خرابه های شهر قدیمی پاندواها که زمانی درکنار رودخانه یامونا قرار داشته، به وسیله شیر شاه سوری سلطان افغان ساخته شده است. سلطان افغان بر همایون شورید و دهلی را تصرف کرد. قلعه پورانا کویلا  طی سالهای ۱۵۳۸ و ۱۵۴۵ ساخته شده است.

در قلعه پورانا کویلا شما با فضایی بسیار سرسبز و خرم و مرطوب رو به رو هستید؛ قلعه قدیمی دهلی ۳ دروازه ورودی دارد و در کنار هر دروازه، حوضچه ای قرار گرفته است. بزرگ ترين دروازه قلعه پورانا کویلا، بارا دروازه (the Bara Darwaza) نام دارد. کلمه بارا به معنی بزرگ است. پس بارا دروازه یعنی دروازه بزرگ که در ناحیه و جبهه غربی قلعه واقع شده است. این دروازه هم اینک هم، براي وارد شدن به بنا استفاده ميشود .

دروازه جنوبی قلعه که از آن با اسم دروازه همایون هم یاد ميکنند ، بسیار جذاب است. در آخر دروازه سوم قرار دارد که به دروازه تلاقی( the Talaqi Gate) مشهور بوده و گاهی از آن به اسم دروازه ممنوعه یاد ميکنند . هر یک از این دروازه ها، دو طبقه دارند و از بهترین و مرغوب ترین سنگها و مصالح دهلی که قرمز رنگ هستند، ساخته شده اند. براي وارد شدن به این قلعه باید از دو دروازه همایون و بارا دروازه عبور کنید. دروازه سوم، ممنوع بوده و گردشگران نمی توانند از آن عبور کنند.


یکی از جاذبه های داخل قلعه پورانا کویلا وجود تنها مسجد گنبد داری است که بسیار هم دیدنی است . مسجد کویلا- آی- کوهنا( Qila- i- Kuhna) در این مجموعه به فرمان شرشاه سوری ساخته شد. اما بخاطر داشته باشید که این پادشاه بناها و قسمت های گوناگون دیگری هم داخل این قلعه بزرگ ساخته است که همه آنها تا به امروز نگهداری شده اند.

جاذبه های قلعه قدیمی دهلی

جاذبه هایی که در قلعه پورانا کویلا میتوانید از آنها بازديد داشته باشید، مشتمل بر ۳ جاذبه زیر است. 

- مسجد کویلا- آی- کوهنا | Qila- I- Kuhna Masjid

 - شر مندل | Sher Mandal

 - موزه اسمال | the small museum

روش دسترسی به قلعه پورانا کویلا

از هر کجای دهلی که هستید، باید خود را به دهلی نو و منطقه ایندراپراستا برسانید. اتوبوس های با شماره ۷۷ و ۳۷۴ به این مقصد میروند و شما میتوانید خود را به ایستگاه های این اتوبوس ها برسانید. همچنين درصورتی که از هتل رادیسون بلو یک خط مترو آبی را سوار شوید به قلعه قدیمی دهلی می رسید. از جاذبه حوض خاص باید دو خط مترو زرد و بعد بنفش را سوار شوید تا به این مکان برسید. زمانی که به ایستگاه مترو پراگاتی میدان رسید، ۱۱ دقیقه پیاده روی کنید تا به قلعه پورانا کویلا برسید. 

قلعه پورانا کویلا از جاذبه های تاریخی و دیدنی هند/عکس

قلعه پورانا کویلا از جاذبه های تاریخی و دیدنی هند/عکس

قلعه پورانا کویلا از جاذبه های تاریخی و دیدنی هند/عکس

قلعه پورانا کویلا از جاذبه های تاریخی و دیدنی هند/عکس

قلعه پورانا کویلا از جاذبه های تاریخی و دیدنی هند/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار