gardeshban.ir

فصل پاییز و زمستان به فصل سرماخوردگی مشهور است. به سختی فردی را می توان یافت که دستکم یک بار در سال به سرماخوردگی مبتلا نشود. آبریزش بینی، سرفه و عطسه از رایج ترین علائم سرماخوردگی محسوب می شود.
کد خبر: ۳۶۶۲۵
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
فصل پاییز و زمستان به فصل سرماخوردگی مشهور است. به سختی فردی را می توان یافت که دستکم یک بار در سال به سرماخوردگی مبتلا نشود. آبریزش بینی، سرفه و عطسه از رایج ترین علائم سرماخوردگی محسوب می شود.

با این حال، در بسیاری از موارد می توان بدون مراجعه به پزشک و با کمی استراحت این بیماری را درمان کرد. توصیه مرکز سلامت همگانی انگلیس به افراد مبتلا به سرماخوردگی استراحت کردن و خوابیدن، گرم نگه داشتن خود، نوشیدن آب کافی شامل آب، آب میوه و ...، و غرغره کردن آب و نمک است.

در عین حال، بسیاری از مردم به دنبال خلاصی سریع از علائم سرماخوردگی هستند. در این رابطه دکتر سارا جرویس 3 توصیه در این زمینه مطرح می کند. توصیه نخست استفاده از اسپری دهان است. در واقع، عوامل بیماری زا و ویروس سرماخوردگی از طریق دهان و بینی وارد بدن می شوند. استفاده از اسپری های ضدعفونی کننده دهان می تواند به نابودی این ویروس ها کمک کند. تحقیقات نشان داده است مبتلایان در صورت مصرف این اسپری ها نیمی از علائم بیماری در آن ها از بین می رود.

راهکار دوم، افزودن مخروط سانان به رژیم غذایی است. مخروط سانان گیاهانی از خانواده کاسنیان هستند و بومیان آمریکایی از آن به طور گسترده به عنوان دارو استفاده می کنند. تحقیقات نشان داده است این گیاهان برای درمان سرماخوردگی مناسب است.

راهکار سوم نیز مربوط به مصرف ویتامین C می شود. تحقیقات متعدد نشان داده است کمبود ویتامین سی، بدن را مستعد ابتلا به بیماری های گوناگون می کند. ویتامین سی در واقع باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. مطالعات حاکی از آن است مصرف دوز بالای ویتامین سی می تواند باعث کاهش شدت و طول بیماری سرماخوردگی شود.

با این وجود، گرچه سرماخوردگی نیاز به مراجعه به مراکز درمانی ندارد، اما اگر علائم زیر را دارید باید به پزشک عمومی مراجعه کنید:

1- علائم بیماری پس از 3 روز بهبود نیابد.

2- علائم بیماری به صورت ناگهانی تشدید شود.

3- درجه حرارت بدن بالا باشد و یا فرد دچار تب و لرز شود.

4- فرد دچار تنگی نفس شود یا درد قفسه سینه داشته باشد.

5- فرد به بیماری های زمینه ای مانند دیابت، بیماری قلبی، ریوی، کلیوی، و عصبی مبتلا باشد.

6- افرادی که به دلیل مسائلی مانند شیمی درمانی دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار