gardeshban.ir

در این دوره جدید و شیوع بیماری کووید، سلامتی و ایمنی اهمیت بالایی دارد. تجارب شخصی، ترس از گیرافتادن در کشورهای دیگر و نگرانی برای رعایت فاصله فیزیکی در کوتاه‌مدت تا میان‌مدت، رفتار مصرف‌کننده را هدایت خواهد کرد.
کد خبر: ۳۶۶۴۲
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
کسب‌وکارها باید برای اطمینان از آمادگی و اجرای دستورالعمل‌های مشابه، با زنجیره گسترش‌یافته ارزش خود، به‌ویژه با کارکنان و تامین‌کنندگان، همکاری نزدیکتر داشته باشند. در این زمینه، موتور پیشرو در بهبود بخش سفر و گردشگری اعتماد بین گردشگران و کارکنان، مشاغل و تامین‌کنندگان و بازدیدکنندگان و جوامع محلی خواهد بود.

رفتار مسافران درباره سلامتی و بهداشت تغییر یافته و نگرانی در مورد موارد ذیل افزایش یافته است:

ایمنی

نظرسنجی اخیر نشان داد که در حال حاضر، ۸۹ درصد آمریکایی‌ها نسبت به میکروب‌ها آگاهی بیشتری دارند و ۹۰ درصد عنوان کردند که به بهداشت دستان خود بیش از قبل اهمیت می‌دهند. البته بعد از دسترسی واکسن نیز گردشگران احتیاط بیشتری را نسبت به مسائل بهداشتی خواهند داشت و ۸۸ درصد آمریکایی‌ها اظهار کردند: بعدازاین ویروس نیز شستن دست‌ها را ادامه می‌دهند. همچنین نتایج تحقیقی نشان می‌دهد که در همه‌گیری، گردشگران به دنبال مقاصدی با زیرساخت‌های دائمی و امکانات پزشکی باکیفیت بالا هستند.

اعتماد

گردشگران قبل و طی سفر با توجه به نگرانی‌های روزافزون سلامتی و ایمنی، برای کسب اطلاعات دقیق و به‌موقع به منابع مورد اعتماد مراجعه می‌کنند.

نیکولای مالیاروف، مدیرعامل شرکت بین‌المللی Press Reader (توزیع و انتشار روزنامه دیجیتال) بیان کرد: برای گردشگران دسترسی به اطلاعات باکیفیت اهمیت بیشتری خواهد یافت.

جو ریچاردسون، رئیس و مدیرعامل شرکت Auto Club Group عنوان کرد: ارائه‌دهندگان خدمات سفر و گردشگری نیز، باید برای تامین آرامش خاطر اطلاعات بیشتری به گردشگران ارائه دهند.

برای مقاصد ایمن اصطلاح بازاریابی دهان‌به‌دهان، ارزش بسیاری دارد. ۹۲ درصد افراد بر این باورند که به توصیه‌های دوستان و خانواده خود نسبت به سایر اشکال تبلیغاتی اعتماد دارند. بازاریابی دهان‌به‌دهان نوعی ارائه رایگان از رضایتمندی نسبت به کسب‌وکار، محصول، خدمات و یا رویداد به‌صورت شفاهی و مکتوب است.

ترس از گیر افتادن

درباره احتمال شیوع در آینده، گردشگران در کوتاه‌مدت و میان‌مدت برای مقصد ایمن نیز احتیاط می‌کنند. بر اساس نظرسنجی یاتا (انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی)، بیش از ۸۰ درصد از گردشگران به همان اندازه که نگران ابتلا به ویروس در سفر هستند، درباره محدودیت‌های احتمالی قرنطینه نیز نگرانی دارند. همچنین ممکن است گردشگران به برخی از مقاصدی که از  بیماری کووید- ۱۹  آسیب بیشتری دیده‌اند، سفر نکند و با نزدیکی به تاریخ شروع سفر درباره نظارت بر تداوم سفر و زیرساخت‌های بهداشتی در مقصد ابراز نگرانی کنند و سفر به برخی از مناطق آسیب‌دیده از بیماری کرونا را لغو و یا به تعویق بی اندازند.



مشاغل و مقاصد برای اطمینان از ایمنی و بهداشت باید تغییر کنند و در ذیل موارد تغییر ذکر شده است:

تعریف هنجارهای جدید

با توجه به اهمیت‌ دستورالعمل‌های استاندارد جهانی برای بازسازی اعتماد گردشگران، این بخش فعالانه و با استفاده از تجربیات گذشته تلاش کرده است تا در صورت لزوم استانداردهای بهداشت و پاکیزگی را ازجمله تمیز کردن بیشتر، مراعات اصول بهداشتی و غربالگری سلامت در سطح کلاس جهانی را ارتقاء دهد.

مقاصد برای سرگرمی، برنامه‌ها، کمپین‌هایی ایجاد کنند که گردشگران با استفاده از پوشش ماسک اجباری، رعایت فاصله فیزیکی و شستن دست‌ها، مجبور به مراقبت از دیگران و محیط اطراف خود شوند.

همان‌طور که مشاغل گردشگری و جهانگردی هنجارهای جدیدی را تعریف می‌کنند، آن‌ها به مشارکت راهبردی خود ادامه خواهند داد که استانداردهای آن‌ها و همچنین درک برندهایشان را در سطح بین‌المللی به‌عنوان تمیز، ایمن و سازگار با پروتکل‌های شناخته‌شده ارتقاء می‌دهد. بسیاری از مقاصد، در تلاش برای رویکردی سازگار و افزایش اعتماد به ‌نفس گردشگران اقدامات سلامتی و بهداشتی و صدور گواهینامه در این زمینه را آغاز کرده‌اند.

اطمینان از بهداشت و ایمنی کارکنان

با توجه به اهمیت بهداشت و ایمنی، کارکنان، به‌ویژه افرادی که با مشتری در تماس مستقیم هستند، باید آموزش ببینند و برای اتفاقات غیرمنتظره برنامه‌ریزی کنید.

زمانی که افراد با عدم اطمینان مواجه هستند، برنامه‌ریزی اضطراری اهمیت زیادی دارد. در حقیقت، در مکان‌های مختلف سراسر جهان، سرگذشت گردشگران باعث اضطراب افراد می‌شود. گردشگران زمانی اطمینان پیدا خواهند کرد که در موارد اضطراری بتوانند به مبدا بازگردند. آنان باید توانایی‌های برنامه‌ریزی اضطراری خود را افزایش دهند و این اطمینان را ایجاد کنند که برای گردشگران، بیمه مسافرتی پزشکی و بازگشت به کشور امکان‌پذیر است.

گسترش در جهان

در عصر جدید، بهداشت و سلامتی در بازاریابی دهان‌به‌دهان، همچنان به‌عنوان موضوع مهم بخش سفر و جهانگردی مطرح خواهد بود. کسب‌وکارها هنگام اجرای برنامه ضدعفونی کردن یا افزایش اقدامات بهداشتی و سلامتی باید آگاهی از این موارد را برای اطمینان اولین گردشگران در پساکرونا ایجاد کنند تا آنان این مقاصد امن و ارائه‌دهندگان آن را به دیگران معرفی کنند. برای تایید اینکه دستورالعمل‌های جدید بیهوده نیستند و تاثیر قابل‌توجهی دارند، بازخورد، توصیف‌ها و توصیه‌های گردشگران حیاتی خواهند بود.

مقصد را آماده کنید

مسافران همچنان که نسبت به ازدحام جمعیت احتیاط می‌کنند، به دنبال مناطق جدید برای تعطیلات هستند و مقاصد ثانویه، ثالث و روستایی و کوچکتر محبوبیت بیشتری پیدا خواهند کرد. بااین‌حال، برای محافظت از جوامع محلی و اطمینان از ایمنی مسافران به آمادگی سریع مقصد نیاز دارد. درواقع، مقاصد در صورت امکان، باید دستورالعمل‌های قوی بهداشتی، همکاری با بخش خصوصی محلی و تقویت زیرساخت‌های بهداشتی را ارائه کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار