gardeshban.ir

رئیس کانون راهنمایان گردشگری کشور با بیان این که استقرار راهنمایان گردشگری می‌تواند به ساماندهی بازدید و تذکر در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن تاریخی کمک کند، گفت: راهنمایان گردشگری می‌توانند در کنار وظیفه ذاتی خود سفیر سلامت نیز باشند.
کد خبر: ۳۶۶۴۴
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
«سیدمحسن حاجی‌سعید» اظهار کرد:  هرچند دولت مدعی تعطیل نشدن مستقیم اقامتگاه‌ها و تاسیسات گردشگری است اما گردشگری با منع رفت و آمد بین شهری، صادر نشدن  ویزای توریستی و تعطیلی اماکن تاریخی به مرز ورشکستگی رسیده است.

وی افزود: ستاد کرونا و وزارت بهداشت باید بپذیرد که موج سوم کرونا در کشور بیش از این که مربوط به گردشگری باشد، به واسطه دورهمی‌های خانوادگی ناشی از تحمیل در شهر ماندن و منع سفر ایجاد شد.

این مسئول با بیان این که با تداوم این سیاست گذاری در سال آینده خسارت وارده به گردشگری غیرقابل جبران و احیای این صنعت در ۵ سال آینده دور از تصور خواهد بود، گفت: بنابراین بازگشایی گردشگری ورودی و داخلی تحت پروتکل‌های بهداشتی یا پرداخت غرامت توسط دولت به صنعت گردشگری راهکار موثری است.

به گفته وی، در راستای راه اندازی مجدد گردشگری و مدیریت سفرهای نوروزی، پیشنهادات مختلفی توسط بخش خصوصی به دولت ارائه شده است.

وی افزود: کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور به وزیر محترم گردشگری پیشنهاد داده تا با استقرار راهنمایان گردشگری در ابنیه تاریخی، موزه‌ها و مراکز تجمع در شهرهای گردشگرپذیر در تعطیلات عید نوروز، بخشی از مدیریت میدانی گردشگران در مقصد به عهده این قشر باشد.

حاجی سعید با بیان این که استقرار راهنمایان گردشگری می‌تواند به ساماندهی بازدید و تذکر در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن تاریخی کمک کند، گفت: راهنمایان گردشگری می‌توانند در کنار وظیفه ذاتی خود سفیر سلامت نیز باشند.

وی با بیان این که مشارکت مالی استانداری، شهرداری، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و انجمن راهنمایان گردشگری در هر استان لازمه اجرایی شدن این طرح است، گفت: در ایام عید کمتر شاهد ازدحام مسافرین نوروزی و به تبع آن انتشار ویروس کرونا خواهیم بود.

حاجی سعید تصریح کرد: همگی واقفیم که راهنمایان گردشگری به واسطه نداشتن پوشش بیمه بیکاری، بیشترین آسیب را از انتشار ویروس دیده اند لذا دولت با این طرح حمایتی و ضروری می‌تواند زمینه حفظ راهنمایان گردشگری به عنوان نیروی انسانی متخصص صنعت گردشگری را فراهم آورد.

این مسئول از استانداران خواست با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی زمینه حضور حساب شده مسافران، مبتنی بر ظرفیت هر استان را فراهم آورند تا مجبور نشوند در هفته اول ایام عید، تصمیم به تعطیلی و منع تردد بگیرند.

وی با بیان این که در بسیاری از کشورها زمینه بازگشایی اماکن تاریخی، رستوران‌ها و مراکز تفریحی در حال فراهم شدن است، گفت: در اروپا از اوایل فوریه برخی از ایالت‌های کشور ایتالیا از جمله لاتزیو اماکن توریستی و موزه‌های مهم را پس از ۸۸ روز تعطیلی بی‌سابقه بعد از جنگ جهانی دوم، بازگشایی کردند.

رئیس کانون راهنمایان گردشگری در پایان خاطرنشان کرد: از مردم خواهش می‌کنیم در صورت امکان، سفرهای خود را از اسفند ماه شروع کنند ولی این مهم مستلزم همکاری و مساعدت مدیران ارشد سازمانها و نهادهای خصوصی و دولتی در صدور مرخصی پیش از تعطیلات عید برای کارمندان متقاضی است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار