gardeshban.ir

یکی از جاهای دیدنی و بکر ایران درفک است که در شمال ایران و استان زیبا و پر از جاذبه‌های تماشایی گیلان واقع شده است.
کد خبر: ۳۶۶۵۲
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
درفک می‌تواند مقصد عالی برای سفری یک روزه به مقصد شمال ایران و یک کوهنوردی دل‌انگیز در رشته کوه‌های البرز باشد.

در جای‌جای ایران می‌توان جاهای دیدنی و بکری را یافت که نظیر آن در هیچ کجای دنیا وجود ندارد. برای مثال اولسبلنگاه در استان گیلان یا جزیره بریس در نقطه صفر مرزی استان چابهار که هر کدام جاذبه‌های تماشایی خود را دارند و در نوع خود بی‌نظیرند. اگر تاکنون اسم قله درفک به گوشتان نخورده و دوست دارید با یک جاذبه تماشایی و ناب در ارتفاعات شمال ایران آشنا شوید؛ کوله‌پشتی خود را بسته و در این سفر مجازی با ما همراه شوید.

جاهای دیدنی درفک

در دل درفک چند جاذبه تماشایی وجود دارد که در ادامه به اختصار در مورد هر کدام برایتان توضیح خواهیم داد.

اطراف قله

اطراف قله درفک ، ییلاقی سرسبز و باصفاست. در اطراف قله هم دشت وجود دارد و هم جنگل، در واقع هم فال است و هم تماشا؛ اگر اهل جنگل باشید می‌توانید سری به جنگل‌ها بزنید، اگر عاشق دشت هستید زمان خود را در دشت سپری کنید.

یخچال درفک (دهانه آتشفانی)

یکی از جاهای دیدنی درفک یخچال یا کاسه آتشفشان آن است. این کاسه آتشفشانی در نزدیکی قله قرار گرفته و بزرگ‌ترین دهانه آتشفشانی ایران است؛ به‌طوری‌که طول آن ۲ هزار متر و عرض آن چیزی حدود ۷۰۰ متر است.

غار درفک

غار درفک در گوشه‌ای از یخچال درفک درست در پایین دیواره مجاور قله قرار دارد و برای دسترسی به آن باید تا نزدیکی قله پیش بروید. این غار ۱۰۰ متر طول دارد و از جمله غارهای یخی ایران است.

قله درفک

قله درفک زیباترین جای دیدنی این منطقه است. بر فراز قله که می‌ایستید دشتی بزرگ با درختان سر به فلک کشیده که قامت خود را در پوشش مه پنهان کرده‌اند و آسمانی بی‌انتها پیش روی شما قرار دارد.






مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار