gardeshban.ir

همه چیز در یک کنفرانس عکاسی در سال ۱۹۷۲ شروع شد؛ زمانی که کن بانیستر (Ken Bannister)، معاون یک شرکت تولیدی، استیکر موز چیکیتا را به تمام افرادی که با آن ها مواجه می شد می داد.
کد خبر: ۳۶۶۷۹
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
او می گفت هدف من این بود که توجه مردم را جلب کنم و آنها را به لبخند وا دارم. سپس به این نتیجه رسید که چه کاری برای رسیدن به این هدف بهتر از این است که از میوه ای که شبیه لبخند است کمک بگیرم و در آن لحظه ایده موزه موز به ذهنش رسید. اگر می خواهید در مورد این موزه عجیب و غریب اطلاعات بیشتری کسب کنید، در ادامه این متن همراه ما باشید.

پس از کنفرانس عکاسی ۱۹۷۲، بانیستر ایمیل های زیادی در رابطه با لوازم جانبی موز یا banana-phernalia دریافت کرد. از آنجایی که او از میوه موز و طرح لبخند آن الهام گرفته بود و به خاطر اینکه تلاش زیادی برای خندیدن و شادکردن مردم می کرد، او لقبی به خود داد که بناناستر (Bananaster) بود و همچنین یک نام اختصاری T.B برگرفته از Top Banana به خود اختصاص داد. این لقب همچنان کار خود را ادامه داد و در نهایت بناناستر اولین ابداع کننده باشگاه بین المللی موز در کل جهان شد. جایی که موزها حرف اول را می زنند.

او آنقدر لوازم مربوط به موز و چیزهایی شبیه به آن دریافت کرد که تصمیم گرفت در سال ۱۹۷۶، اولین موزه موز بین المللی کل جهان را ساخته و افتتاح کند. شاید باور نکنید اما امروزه این موزه بیش از ۱۷ هزار اثر موزی در خود جای داده که همه آن ها اهدایی از سوی اعضای باشگاه بوده اند، آثاری که حتی موزهایی از جنس طلا را شامل می شوند.


اگر به رکوردهای دنیا علاقه مندید باید بگوییم که این موزه نامش در کتاب گینس هم ثبت شده است! عنوان ثبت شده موزه موز به این شرح می باشد: «بزرگترین مجموعه جهان» که به یک میوه اختصاص یافته است.

عضو شدن در باشگاه موزه موز

با دیدن عکس های این موزه، هرکسی دلش می خواهد که عضو یکی از خنده دار و البته عجیب ترین موزه های جهان شود. برای اینکه عضو این باشگاه شوید، مبلغی حدودا ۱۵ دلار را باید بپردازید و سپس مثل بناناستر می توانید برای خود یک لقب یا نام بامزه انتخاب کنید. علاوه بر آن، اعضا می توانند درجه های مختلف دریافت کنند؛ مثلا هرچه لوازم موزی بیشتری به موزه اهدا کنید لقبی به نام B.M. نصیبتان می شود که از banana merit به معنی تحت اللفظی لیاقت موزی گرفته شده است!


علاوه بر آن درجات دیگری نیز نسبت به فعالیت هایی که هر عضو انجام می دهد در این موزه وجود دارد که می توان از میان آن ها به PHB که به معنای دکترای بنانیستری معروف است. وقتی که عضو این باشگاه شوید می توانید در جاهای مختلف از تخفیفات خوبی بهره مند شید و اثر موزی خود را زمانی که برای عموم به نمایش می گذارید نیز از مزایای مختلفی برخوردار شوید. به هر حال تمام هدف این موزه نشاندن لبخند روی لبان مردم است.

بسیاری از افراد معروف و سرشناس نیز از جمله دیپلمات ها، بازیگران و خوانندگان عضو این باشگاه هستند که همین هم موجب محبوبیت بیشتر موزه موز شده است. باشگاه موزه در چند سال اخیر از جایی به جای دیگر منتقل شده است. بناناستر در سال ۲۰۱۰ موزه را فروخت و موزه موز دیگر به باشگاه ارتباطی ندارد اما همچنان می توانید از آن در کالیفرنیا بازدید کنید.

در موزه چه می بینیم؟

اگر می خواهید به موزه بروید، بدانید که هیجانات زیادی پیش رویتان خواهد بود. در موزه می توانید هر چه که فکرش را بکنید با هر شکلی که بخواهید پیدا کنید؛ البته لوازم موزی زیادی را هم خواهید یافت که حتی به ذهنتان هم نمی رسد که بشود چنین آثار بامزه ای از یک میوه در آورد.


برخی چیزهایی که در موزه خواهید دید عبارتند از: نمکدان، چوب لباسی، قطب نما، دکمه، کِرِم، شمع، اسباب بازی، ساز دهنی، گیاه، شیشه های مربا، مجسمه، سینی، لوله، عروسک، تلفنگ، کبریت، کارت، لیوان، جوراب، پیراهن، کلاه، مداد تراش، گوشواره، گردنبند، حلقه، جواهرات، جا کلیدی، فیلم، کتاب، دمپایی، آثار هنر، صابون، عطر، حوله، بازی ها، تکه ها و حتی یک دستگاه ضبط صدا که شبیه یک موز درست شده است.

 البته اگر بخواهیم دیگر آثار موزه موز را به شما بگوییم لیست بالا همینطور ادامه پیدا می کند و از حوصله خارج است. در اینجا همچنین می توانید موزهایی ببنید که از سنگ، شیشه، پلاستیک، فلز، کاغذ، چوب و حتی سنگ یشم ساخته شده اند. آن هایی که از این موزه بازدید می کنند احتمالا کمی برایشان دیدن تک تک وسایل سخت خواهد بود و آن هایی که چندین بار از موزه بازدید کرده اند می گویند که هر دفعه که به موزه موز می آییم، چیزهای جدیدی پیدا می کنیم و همین هم به حس جالب و ماجراجویانه موزه کمک می کند.


خرید از موزه موز

یکی از کارهای محبوبی که می توانید در موزه انجام بدهید خرید است! شما می توانید در مغازه موزه موز انواع و اقسام کالاهای موزشکل و دوست داشتنی ببینید که می توانند یادگاری بسیار خوبی برایتان باشد. البته اگر به فکر سوغاتی بردن هم هستید، این اجناس بانمک می توانند یک هدیه متفاوت و جالب باشند که تا به حال کسی برای کسی نخریده است.

کافه موزه موز

زمانی که در موزه هستید، شاید دوست داشته باشید که به کافه موزی موجود در اینجا سری بزنید. می توانید یک شیک موز یا بستنی موزی بسیار خوشمزه ای سفارش داده و خود را در رویای شهر موزی غرق کنید. علاوه بر بستنی و شیک موز، آبمیوه و بستنی هایی با طعم های دیگر نظیر شکلات نیز هستند که آن ها هم خوشمزه و دوست داشتنی اند. پس مطمئن باشید که موزه موز برای هر شخصی که از آن بازدید می کند، چیزی آماده کرده تا بتواند حتی برای چند لحظه، لبخندی باشد بر لب هایشان!


موزه موز ؛ جاذبه خنده دار کالیفرنیا+عکس

موزه موز ؛ جاذبه خنده دار کالیفرنیا+عکس

موزه موز ؛ جاذبه خنده دار کالیفرنیا+عکس

موزه موز ؛ جاذبه خنده دار کالیفرنیا+عکس

موزه موز ؛ جاذبه خنده دار کالیفرنیا+عکس

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار