gardeshban.ir

سرداب‌های‌ حرم امام حسین (ع) که با هدف توسعه فضای زیارتی در حال اتصال به یکدیگر و صحن داخلی حرم است، تا اربعین ۱۴۰۰ به روی زائران گشوده می‌شود.
کد خبر: ۳۶۶۸۸
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
 روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات اعلام کرد: این طرح با مسؤولیت محوری مهندسان عراقی و مشارکت متخصصان ستاد بازسازی عتبات در حال اجراست که پیش‌بینی می‌شود در اربعین به پایان برسد و به روی زائران گشوده شود.

این طرح توسعه زیرسطحی شامل چهار سرداب است که مساحت کلی آن بیش از چهارهزار مترمربع است. هدف آستان قدس امام حسین (ع) از ساخت این سرداب‌ها، افزایش ظرفیت پذیرش زائران بویژه در ایام زیارت‌های میلیونی مثل اربعین است.

این چهار صحن در زیرزمین حرم امام حسین (ع) به نام‌های سرداب ‌القبله، راس الشریف، الحجه و شهدا در قالب پروژه توسعه حرم مطهر حسینی در پنج‌متری عمق زمین، زیر صحن داخلی حرم به همت شرکت مهندسی «ارض‌القدس» عراقی احداث شده است. عملیات فنی و پیچیده‌ اتصال این سرداب‌ها به ستاد بازسازی عتبات واگذار شده است.


بازگشایی سرداب‌های حرم امام حسین (ع) تا اربعین + عکس

بازگشایی سرداب‌های حرم امام حسین (ع) تا اربعین + عکس


در این پروژه‌ دهانه‌ بین سرداب‌ها به طول ۶.۵ و عرض ۱۲ متر به دلیل قرار گرفتن ستون‌ها و انتقال بخشی از بار صحن داخلی حرم مطهر به زمین مسدود مانده بود. در حال حاضر پروژه اتصال سرداب القبله با ۱۸۰۰ مترمربع به سرداب شهدا به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع به همت خادمان ستاد بازسازی عتبات در حال انجام است که با پایان آن، کار اتصال سرداب‌ها نیز خاتمه یافته و فضای چهارهزار متری حرم مطهر برای استفاده زائران آماده می‌شود.

در این طرح توسعه‌ای بخش‌هایی از ضریح قدیمی حرم مطهر در سرداب الحجه و قسمت شمالی حرم در مجاورت مضجع شریف نصب شده است.

بازگشایی سرداب‌های حرم امام حسین (ع) تا اربعین + عکس

بازگشایی سرداب‌های حرم امام حسین (ع) تا اربعین + عکس



ستاد بازسازی عتبات عالیات با همت خیران، فاز نخست طرح توسعه حرم امام حسین (ع) مزین به نام صحن حضرت زینب (س) را نیز در دست اجرا دارد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار