gardeshban.ir

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان اطمینان داد که حادثۀ انفجار کپسول گاز در حیاط سرای منجم میدان نقش جهان، آسیبی به این میراث جهانی وارد نکرده است.
کد خبر: ۳۶۷۲۱
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
شامگاه ۲۰ بهمن ماه، رسانه‌ها به نقل از سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان خبر  انفجار یک کپسول گاز در سرای مخلص میدان نقش جهان را منتشر کردند. عباس عابدی در این گفتگوها اعلام کرده بود: «این حادثه ساعت ۱۳ و چهار دقیقه به مرکز اورژانس استان اصفهان گزارش شده و در سرای مخلص میدان نقش جهان اتفاق افتاده است. برای این حادثه دو کد اورژانس اعزام شده و مصدومان که سه مرد و یک زن بوده‌اند، به بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان اعزام شدند.»

ناصر طاهری، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان دربارۀ این انفجار به ایسنا گفت: با توجه به پیگیری‌ها مطلع شدیم که این انفجار نه در سرای مخلص بلکه در حیاط سرای منجم رخ داده است.

او در پاسخ به این سؤال که آیا میدان نقش جهان نیز آسیبی به واسطۀ این انفجار دیده یا خیر؟ اظهار کرد: خوشبختانه هیچ گونه خسارت تخریبی و آسیب، به بنای تاریخی میدان، بازار یا واحدهای تجاری سرا ی منجم وارد نشده اما متأسفانه چهار نفر مصدوم شده‌اند که آن‌ها نیز تحت درمان قرار دارند.

طاهری تأکید کرد که این حادثه انفجار هیچ‌گونه آتش سوزی‌ای را در میدان به دنبال نداشته است.

خبرگزاری ایسنا از سال ها پیش گزارش‌ها و مصاحبه‌هایی را دربارۀ لزوم توجه به ایمنی بازار بزرگ اصفهان منتشر کرده و در آخرین مطلب، ۳۰ دی ماه سال جاری، محسن گلابی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان به ایسنا گفته بود: متأسفانه در بازار بزرگ اصفهان و محدوده اطراف آن خطراتی وجود دارد که تاکنون در چندین جلسه بررسی شده و همه مسئولان استان نیز بر ایمن شدن این بازار تأکید دارند.

او با اشاره به اهمیت مشارکت دستگاه‌های مختلف، ازجمله دستگاه‌های خدمات رسان برای افزایش ایمنی بازار بزرگ اصفهان، ادامه داده بود: از اداره کل میراث فرهنگی استان که متولی اصلی بازار بزرگ اصفهان است خواسته‌ایم نقاطی در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم در طول ۸ کیلومتر بازار، ۸ ایستگاه دایر کنیم و در شرایط اضطراری و زمانی که نمی‌توانیم وارد بازار شویم، بلافاصله نیروهای امدادی این ایستگاه‌ها را به محل حادثه اعزام کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه تنها ایمنی بازار بزرگ اصفهان باعث نگرانی ما نیست، خاطر نشان کرده بود: آنچه ما را نگران می‌کند تیمچه‌ها و کارگاه‌های اطراف بازار با تعداد زیاد کپسول گاز و موارد شیمیایی است، ضمن اینکه در اطراف بازار نیز منازل مسکونی و قدیمی تغییر کاربری داده شده و به صورت انبارهایی درآمده‌اند که مملو از کالا است.

گلابی با اشاره به اینکه در معابر منتهی به این محدوده، امکان عبور خودروهای آتش نشانی وجود ندارد، اعلام کرده بود: همه این موارد باعث نگرانی ما می‌شود، چراکه اگر انباری با موادی که درجه اشتعال بالا دارد، در معبر قدیمی باریک در پشت بازار دچار حریق شود مشکلات فراوانی ایجاد می‌کند.

او با بیان اینکه همواره نسبت به اهمیت ایمنی بازار بزرگ اصفهان تذکر و درخواست داده‌ایم، اظهار امیدواری کرده بود که با پیگیری‌های استاندار، شهردار و دادستان اصفهان و همکاری مسئولان استان بتوان نسبت به برطرف کردن خطر و ایمن سازی بازار بزرگ اصفهان و محدوده اطراف آن اقدام کرد.

اکنون انتظار می‌رود که شاهد اقدامی جدی و فوری از سوی همۀ دستگاه‌های متولی در راستای ایمن سازی این میراث جهانی باشیم، مبادا که دیر شود.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار