gardeshban.ir

منظره اطراف کانسای، در جنوب مرکزی ژاپن، به ویژه در اطراف اوزاکا و نارا، با تپه های تدفین به شکل سوراخ قفل که با یک خندق احاطه شده، مشخص می شوند.
کد خبر: ۳۶۷۲۶
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
منظره اطراف کانسای، در جنوب مرکزی ژاپن، به ویژه در اطراف اوزاکا و نارا، با تپه های تدفین به شکل سوراخ قفل که با یک خندق احاطه شده، مشخص می شوند. این ساختارهای عجیب و غریب تپه های تدفین باستانی هستند که کوفون نامیده می شود. 


کوفون ها توسط خانواده سلطنتی و اعضای طبقه حکومتی به عنوان مقبره اشراف زادگان، نخبگان و قدرتمندان ساخته می شدند. اندازه آن ها از چند متر تا بیش از 400 متر طول را شامل می شود.

 
هرچقدر یک فرد بانفوذتر و قوی تر بوده، کوفون بزرگتری داشته است. شکل متمایز سوراخ قفل بین قرن های سوم و اوایل هفتم ظاهر شده اند و از ویژگی های این دوره تاریخی ژاپن است. درواقع، دوره ای که کوفون ظاهر شد را دوره کوفون می نامند. 

کوفون ها در طول تاریخ اشکال متنوعی داشته اند، مانند دایره و مستطیل، اما رایج ترین شکل آن ها مانند سوراخ قفل بوده است، این شکل نماد قدرت و اقتدار است. این کوفون ها از دو بخش تشکیل شده اند، یک تپه دایره که تابوت در آن دفن می شود و یک قسمت ذوزنقه که در آن آداب و مراسم تدفین انجام می شود.

یکی از اولین کوفون های به این شکل در منطقه ماکیموکو در جنوب شرقی نارا در اواسط قرن سوم ساخته شده است. 

سپس ساخت کوفون به استان یاماتو، کاواچی گسترش یافت، جایی که کوفون امپراطور نینتوکو وجود دارد. این کوفون در اواسط قرن پنجم ساخته شد و 35 متر ارتفاع و 486 متر طول دارد یعنی دو برابر پایه هرم بزرگ جیزه، درحالیکه تنها یک چهارم آن ارتفاع دارد به نظر می رسد کوفون حجم بسیار بزرگتری دارد. 

در سراسر ژاپن 161560 مقبره کوفون وجود دارد. بسیاری از این سایت ها در مدت طولانی توسط طبیعت اصلاح شده اند و مانند تپه های کوچک پوشیده از گیاه و درخت به نظر می رسند. 

بیشتر آن ها دست نخورده باقی مانده اند و توسط قانون در برابر حفاری های باستان شناسی محافظت می شوند. تنها تعداد انگشت شماری از آن ها حفاری و اکتشاف شده اند.


تپه هایی عجیب و غریب به شکل قفل! +عکس

تپه هایی عجیب و غریب به شکل قفل! +عکس

تپه هایی عجیب و غریب به شکل قفل! +عکس

تپه هایی عجیب و غریب به شکل قفل! +عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار