gardeshban.ir

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت تصریح شد تمامی دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری "حج تمتع" نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.
کد خبر: ۳۶۷۳۵
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.

در این جلسه، آقایان داود باقری، مسئول هماهنگی دبیرخانه کارگروههای 21 گانه بازنگری فرآیندهای اجرایی در حوزه حج و زیارت و کامران اکبری، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، پذیرش و اعزام زائران حج و عمره درباره کارگروه بازنگری فرآیندهای حوزه ثبت‌نام، برنامه‌ریزی، حمل و نقل و اعزام گزارش دادند.

باقری تصریح کرد: این دبیرخانه فرآیندهای اجرایی را با استفاده از نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران در مرکز و 32 استان آماده کرده و بر اساس مصوبات صورت گرفته سامانه تشرف هوشمند‌سازی خواهد شد.

اکبری نیز در این جلسه گفت: نزدیک به یک میلیون و 100 هزار نفر ودیعه‌گذار برای تشرف به حج تمتع داریم که اکثر این  افراد به سامانه تکمیل اطلاعات ودیعه‌گذاران مراجعه نکردند و لازم است برای تکمیل و بروز‌رسانی اطلاعات خود اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم لزوم تسهیل دسترسی زائران برای همراهی در فرآیندهای حج را تاکید و خاطرنشان کرد: راه‌اندازی سامانه‌ای جامع که در برگیرنده فرآیندهای مختلف از جمله ثبت‌نام، اعزام، حمل و نقل، تغذیه و تدارکات و اسکان و... شود مدنظر قرار گرفته و مزایا و معایب آن بررسی شود تا بهترین روش اجرایی شود.

در این جلسه، دکتر سید علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت نیز درباره نحوه تامین واکسن مننژیت و داروهای مورد نیاز برای حجاج در صورت برگزاری حج تمتع گزارش داد.

نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت همچنین در ابتدای این جلسه، فرا رسیدن 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و با اشاره به تاکید امام امت مبنی بر اینکه  انقلاب متعلق به همه است، همگان را به  تلاش بیشتر برای محقق شدن توصیه‌ها و رهنمودهای امام راحل قدس سره ومقام معظم رهبری مدظله و آرمان های انقلاب اسلامی فرا خواند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار