gardeshban.ir

برقراری ارتباط با انسان‌های اولیه و اینکه در آن زمان چه فعالیت‌هایی داشتند، مسلما برای همه ما انسان‌ها جالب است و با اشتیاق به‌سوی کشف آن می‌رویم. کشف این نقاشی غاری خوک که مربوط به 45 هزار سال پیش است نیز جزو هنرهای باستانی انسان‌های اولیه به شمار می‌رود.
کد خبر: ۳۶۸۰۱
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 23
گردشبان (gardeshban.ir) :

از آنجائیکه باستان‌شناسان با کشف این اثر هنری متوجه شدند، قدمت آن به 45 هزار و 500 سال پیش برمی‌گردد؛ بنابراین آن را به عنوان قدیمی‌ترین هنر باستانی نقاشی حیوانات در سطح جهان معرفی کرده‌اند.

این نقاشی که یک خوک را نشان می‌دهد، در غاری در جزیره سولاوسی اندونزی کشف شده که نشان می‌دهد، در فاصله دو خوک دیگر طراحی شده است. باستان‌شناسان در تلاشند تا معنای پرتره‌ها و افرادی که آن‌ها را خلق کرده‌اند، بهتر درک کنند. تصور می‌شود، در حالی که خوک با وضوح بیشتری دیده می‌شود، دو خوک دیگر در حال جنگ، جفت‌گیری یا فعالیت اجتماعی دیگری هستند.

برخی از باستان‌شناسان معتقدند که تصویر عمومی این خوک‌ها در هنر سنگ‌های عصر یخبندان نیز اشاره به اهمیت نمادین ارزش‌گذاری حیوانات و همچنین فرهنگ شکار در عصر باستانی، دارد.

عکس/ نقاشی خوک 45000 ساله، قدیمی‌ترین هنر باستانی حیوانات در جهان

این در حالی است که این نقاشی با استفاده از رنگدانه‌های قرمز روشن کشیده شده که از ماندگاری و طول عمر بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند هنر باستانی گذشته را به بهترین نحو ممکن حفظ کرده و به نمایش درآورد.

با این وجود، بسیاری از باستان‌شناسان معتقدند که انسان‌های اولیه ساکن در غارهای سولاوسی اندونزی اهل هنر بوده‌اند و این امر باعث می‌شود که جستجوها و بررسی‌های بیشتری در این غارها و سایر جزایر اندونزی انجام داد. بررسی‌های بیشتر می‌تواند منجر به کشف‌های جدیدتری شود که بسیار مهم و ارزشمند خواهند بود.

عکس/ نقاشی خوک 45000 ساله، قدیمی‌ترین هنر باستانی حیوانات در جهان


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار