gardeshban.ir

روستای رمین روستایی با جمعیت بیش از 3500 نفر و مساحت 387 هکتاری برابر با طرح هادی تصویبی یکی از فوق العاده ترین روستاهای واقع در چابهار است روستایی که پر از جاذبه های طبیعی بی نظیر می باشد در ادامه این مطلب با این روستا بیشتر آشنا شوید.
کد خبر: ۳۶۸۱۸
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
روستای رمین روستایی با جمعیت بیش از 3500 نفر و مساحت 387 هکتاری برابر با طرح هادی تصویبی یکی از فوق العاده ترین روستاهای واقع در چابهار است روستایی که پر از جاذبه های طبیعی بی نظیر می باشد در ادامه این مطلب با این روستا بیشتر آشنا شوید.


یکی از زیباترین شهرهای بندری ایران که طبیعتی شگفت انگیز و منحصر به فرد دارد شهر چابهار می باشد که دارای روستاهایی همچون روستای رمین است که همین روستاها معرف طبیعت بکر این شهر گردیده است.

رمین یک روستای بزرگی در دهستان کمبل سلیمان بخش مرکزی چابهار واقع است این روستا از نزدیک ترین روستا های صیادی چابهار و در 7 کیلومتری بندر آن قرار دارد و از طرف شرق از طریق جاده ساحلی بنادر صیادی بریس ، خلیج گواتر و پسابندر را به شهر منتهی می گرداند.

موقعیت روستای رمین:

این روستای دیدنی از طرف شمال به کوه های روستای تیس کوپال ، و از طرف جنوب به دریای عمان و از سمت غرب به چابهار محدود می شود. از جاذبه های طبیعی این روستا می توان به خور قدیم ، نوار ساحلی کلات رود که از یک سمت به دریا و از سمت دیگر با صخره ها و ماسه های طلایی به تالاب لیپار منتهی می شود اشاره کرد.

رمین؛ طبیعت بهاری و پر جاذبه چابهار+عکس

کوه های مینیاتوری:

اطراف روستا کوه های مینیاتوری یا مریخی قرار دارد که مناظر بسیار خارق العاده ای را در یک طرف جاده نمایان کرده است و طرف دیگر آن تلاش ها و دریا و بارش های ناشی از واریزه های آن و فرسایش برنج سفید این کوه ها دیدگان هر بیننده ای را متحیر می کند. تماشا کردن مناظر دیدنی از کوه های کوچک و بزرگ با اشکال خارق العاده و غبار شرجی حاصل از حرارت هوا هر انسانی را به یاد کرات آسمانی و مناظر رویایی اش می اندازد و برای لحظه ای حس می کند در مریخ حاضر شده است. این پدیده بی نظیر به قدری توجه گردشگران خارجی را مجذوب خود کرده است که هر توریستی با ورود به این روستا در وهله اول این مکان را جستجو می کنند چیزی که جاذبه آن را صد چندان کرده است وجود ماسه های طلایی سواحل اطراف این کوه ها می باشد.

رمین؛ طبیعت بهاری و پر جاذبه چابهار+عکس

درختان مکرزن:

درخت کهنسالی به نام مکرزن با قدمتی بیش از پانصد سال در ضلع جنوبی روستا و مرکز آن و در مجاورت گورستان واقع است که در روزگاران گذشته پنجشنبه ها و جمعه ها مردم از شهر چابهار و اطراف آن در زیر این درخت گوسفند قربانی می کردند و برای شفای مریضان و حل شدن مشکلاتشان به دعا کردن مشغول می شدند که این نیز یکی از جاذبه های گردشگری این روستا محسوب می شد محلی ها ان درخت را با نام کرگ می شناسند.

از نقاط دیدنی چابهار نوار ساحلی کلات رود به وسعت 10 هکتار می باشد که در نواحی ساحلی دریای عمان و در دامنه تپه های ماسه ای با چشم اندازهای شگفت انگیز میزبان گردشگران و توریست های این منطقه می باشد.

رمین؛ طبیعت بهاری و پر جاذبه چابهار+عکس

تالاب لیپار:

در چهار کیلومتری روستای رمین یکی از بزرگترین تالاب های سیستان و بلوچستان واقع است که تالاب لیپار نام دارد و همانند سدی طبیعی آب های سرگردان حوالی را درون خود جمع آوری کرده است در این تالاب درختچه های گز ، حرا و چش روییده اند که در خلق یک چشم اندازی زیبا بی تأثیر در این منطقه نیستند. این تالاب محل زندگی انواع پرندگانی همچون حواصیل سفید و خاکستری ، چنگر ، کشیم ، فلامینگو ، باقرقره ، طاووسکن ، خوتکا و تیهو است که این باعث شده اکوسیستم خاصی در منطقه حاکم شود و به خاطر همین است علاقه مندان به طبیعت و کسانی که این دست مناظر را دوست دارند سفر خود را به فصل مهاجرت پرندگان موکول می کنند.

وجود تالاب های زیبا و منظره هایی در کنار جاده ساحلی چابهار به خلیج گواتر گردشگران بسیاری به این منطقه سفر می کنند منظره حرکت و پهلوگیری انواع لنج های صیادی و اسکله صیادی و تخلیه ماهیان صید شده جلوه تماشایی به این روستا داده است و هر گردشگری بدون دیدن این مناظر از نمایی نزدیک این شهر را ترک نمی کنند.

از این روستا به عنوان یکی از پایگاه های اصلی صید تن ماهی در شهرستان چابهار یاد می شود و مقام نخست تا سوم صید ماهیان را به خود اختصاص داده است.

اکثر اهالی ساکن در این روستا صیاد هستند چرا که دریا در توسعه اشتغال این منطقه نقش موثری را دارد در اطراف این روستا چند کارخانه عمل آوری فرآورده های آبزیان و کنسرو ماهی فعالیت دارد و به علت فاصله کمی که بین صید ماهی و کارخانه وجود دارد محصولات تولیدی آن ها از کیفیت بسیار بالا و اصولی برخوردار می باشد.

رمین؛ طبیعت بهاری و پر جاذبه چابهار+عکس

صنایع دستی:

هنرهای صنایع دستی از قبیل گل سازی ، سوزن دوزی ، مکرمه بافی و تور بافی یکی از مهم ترین مشغله های زنان این روستا می باشد که نقش ویژه و مهمی در اقتصاد خانواده ها و رونق صنایع دستی دارد و اهمیت دادن به این امر و حمایت کردن آن فرصت شغلی بسیار بالایی در توانمند سازی زنان و شکوفایی شان ایجاد می کند.

روستای دوستدار کتاب:

به جرات می توان گفت این روستا از آن دسته روستاهایی می باشد که علاقه مند به کتاب در آن از بالاترین تعداد برخوردار است و از روستاهای کتاب دوست کشور محسوب می شود و جزو 10 روستای نمونه کشوری است که مردمانش علاقه مند به کتاب و کتابخوانی هستند.


رمین؛ طبیعت بهاری و پر جاذبه چابهار+عکس

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار