gardeshban.ir

در گزارش زیر طرز تهیه نان پیشی ترکیه‌ای را به شما آموزش می‌دهیم.
کد خبر: ۳۶۸۷۹
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
این بار سراغ یک نان رفتیم که اصالتا ترکیه‌ای است، ولی در شهر‌های ایران (مخصوصا شهر‌های ترک زبان مثل زنجان) تهیه می‌شود. نان پیشی ترکیه‌ای از آن نان‌های خوشمزه‌ای است که هم می‌توان آن را به عنوان عصرانه و دسر به عنوان نون شیرینی مصرف کرد و هم با غذا سرو می‌شود. فقط برای اینکه این نان را با غذا مصرف کنید، باید شکر را از دستور پخت نان پیشی ترکیه‌ای حذف کنید. در ضمن این نان نیازی به فر هم ندارد و به راحتی می‌توانید آن را در تابه و مقداری روغن سرخ کنید. خمیر آن هم با مواد در دسترس و راحت درست می‌شود. ما در ادامه طرز تهیه نان پیشی را به شما آموزش می‌دهیم تا این نان خوشمزه را در خانه بپزید و میل کنید.

مواد لازم

آرد گندم: ۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی

آب ولرم: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

شیر: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

پودر خمیر مایه فوری: ۱ قاشق چای‌خوری

بیکینگ پودر: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

ماست: ۲ قاشق غذاخوری

شکر: ۳ قاشق غذاخوری

نمک: ۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه نان پیشی ترکیه‌ای

طرز تهیه نان پیشی ترکیه‌ای در ماهیتابه بدون فر


در یک لیوان یا کاسه، ۱ قاشق غذاخوری شکر را با خمیر مایه مخلوط کنید و روی آن را آب ولرم بریزید. ظرف را بپوشانید. اجازه دهید خمیر مایه عمل بیاید. ۱۰ دقیقه زمان برای این کار کافی‌ست.

بعد از اینکه خمیرمایه آماده شد، ماست، بیکینگ پودر، شکر، نمک، شیر و خمیر مایه به عمل آمده را بریزید. همه مواد را با هم مخلوط کنید.

آرد و بیکینگ پودر را ۲ مرتبه از الک ریز بگذرانید تا ناخالصی‌های آن گرفته شود. آرد را در چند مرحله به مواد اضافه کنید؛ و هر بار مواد را ورز دهید. ممکن است لازم نباشد کل آرد را در طرز تهیه نان پیشی به کار ببرید. چون بسته به آردی که به کار می‌برید ممکن است چسبندگی کم یا زیاد باشد. در نهایت باید خمیری داشته باشید که یکدست و کمی چسبندگی داشته باشد.

یک ظرف را کمی چرب کنید و خمیر را در آن قرار دهید. ۳۰ دقیقه خمیر را در دمای محیط یا جای نسبتا گرم استراحت دهید. روی خمیر را با سلفون یا پارچه حوله‌ای بپوشانید تا لایه روی آن خشک نشود. بعد از اینکه خمیرتان آماده شد، دوباره کمی ورز دهید. کف یک سینی را کمی چرب کنید. به اندازه یک نارنگی از خمیر بردارید و به شکل توپ در آورید. با همه خمیر همین کار را بکنید. خمیر‌ها را به مدت ۱۰ دقیقه دیگر استراحت دهید.

در یک تابه روغن بریزید. وقتی روغن به دمای مناسب رسید، خمیر‌ها را بین دستانتان فشار دهید تا شکل کتلت شوند. آن‌ها را در تابه قرار دهید تا سرخ شوند. هر دو طرف نان‌ها را به همین ترتیب سرخ کنید. بعد از اتمام کار، نان‌ها را روی دستمال حوله‌ای قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. سپس آن را سرو کنید.

فوت و فن‌های طرز تهیه نان پیشی ترکیه‌ای

*اگر پودر خمیرمایه را حذف کنید، به خمیر نان آسیبی نمی‌رسد فقط مدت زمان بیشتری را به استراحت دادن خمیر اختصاص دهید.

*بعد از اینکه یک طرف نان سرخ شد و طرف دیگر را برگرداندید، حرارت را کم کنید تا نان مغزپخت شود.

*در طرز تهیه نان پیشی ترکیه ای، از ماست شیرین استفاده کنید.

*خمیر را زیاد ورز ندهید، چون با این کار پف خمیر می‌خوابد. در حدی ورز دهید که خمیر به روغن انداختن نیفتد.

*برای اینکه خمیر موقع شکل دادن به دستتان نچسبد، کف دستتان را کمی چرب کنید.

*می‌توانید این نان را به عنوان صبحانه با پنیر و کره و مربا و شکلات سرو کنید.

*برای فرم دادن به نان‌ها، می‌توانید یک سطح را آردپاشی کرده و خمیر را با وردنه صاف کنید. سپس با قالب، آن را به فرم دلخواه درآورید. از سر لیوان هم می‌توانید به عنوان قالب استفاده کنید.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار