gardeshban.ir

دادگاهی در فرانسه دستور تعطیل شدن موزه‌های یکی از شهرهای این کشور را که در اعتراض به تعطیلی‌ها بازگشایی شده بودند صادر کرد.
کد خبر: ۳۶۹۶۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
«لوییس الیوت» شهردار شهر «پرپینیان»، چهار موزه این شهر را بازگشایی کرد تا با رعایت اقدامات لازم، امکان بازدید برای شمار محدودی فراهم شود.

این اقدام که نشانه‌ای از افزایش اعتراضات به تعطیلی‌ها محسوب می‌شود بلافاصله در دادگاه مورد بررسی قرار گرفت و در نتیجه دادگاه اعلام کرد «الیوت» نمی‌تواند با تصمیم خودش یک دستور ملی و سراسری را پایمال کند.

 با تعطیلی موزه‌ها، سالن‌های تئاتر، سینماها و رستوران‌های فرانسه که از اکتبر تاکنون ادامه پیدا کرده است، مراکز فرهنگی و هنرمندان این کشور بی‌صبرانه منتظر بازگشایی هرچند محدود این مراکز هستند.

دولت فرانسه در اواسط دسامبر شدت قرنطینه سراسری را کمتر کرد اما اعلام کرد موزه‌ها و رستوران‌های این کشور همچنان باید به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل باقی بمانند.

اوایل ماه جاری بود که صدها هنرمند، مدیران موزه و سایر فعالان جامعه هنری با امضای دو عریضه از دولت خواستند تا موزه‌ها را بازگشایی کند.

در بخشی از این نامه نوشته شده است: «حتی اگر قرار باشد به دلیل قرنطینه سراسری جدیدی دوباره تعطیل شویم، برای یک ساعت در روز، در هفته یا در ماه به ما اجازه دهید درهای موزه‌ها را باز کنیم.»
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار