gardeshban.ir

در گزارش زیر طرز تهیه اسپرسوی خوش‌طعم خانگی را به شما آموزش می‌دهیم.
کد خبر: ۳۶۹۸۹
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
اسپرسو نوعی قهوه غلیظ است که در اوایل قرن بیستم در میلان ایتالیا ابداع شد. اسپرسو به وسیله ماشین قهوه‌ساز و با عبور دادن آب‌جوش با فشار از میان قهوه آسیاب شده تهیه می‌شود. در این مطلب طرز تهیه قهوه اسپرسو را با دستگاه اسپرسوی خانگی روگازی (موکاپات) آموزش داده‌ایم.

مواد لازم

پودر قهوه اسپرسوی با کیفیت
آب سرد
موکاپات
شکر
فنجان‌های کوچک

طرز تهیه

مرحله اول: اگر قصد دارید قهوه را خودتان آسیاب کنید به یاد داشته باشید، برای تهیه قهوه اسپرسو باید دانه‌های قهوه، نرم آسیاب شود.

مرحله دوم: اول از همه مخزن آب اسپرسوساز را تا محل مشخص شده با آب سرد پر کنید.

مرحله سوم: قهوه آسیاب شده را داخل فیلتر بریزید. قهوه باید کاملا فیلتر را پر کند. اما آن را فشرده نکنید که راه ورود آب بسته نشود.

مرحله چهارم: بخش قوری اسپرسوساز را روی فیلتر پر از قهوه پیچ کنید. حال آن را روی شعله بالاتر از متوسط قرار دهید. بگذارید آب جوش بیاید و اسپرسو در مخزن بالایی جمع شود. سپس آن را در فنجان بریزید و میل کنید. تا این جا اسپرسوی ساده شما آماده است و می‌توانید نوش جان کنید، اما برای این که اسپرسو‌ی متفاوتی را تجربه کنید مراحل بعدی را به‌دلخواه انجام دهید.

مرحله پنجم: در حین دم کشیدن قهوه، شکر را در ظرفی که برای مخلوط کردن آماده کرده‌اید بریزید. نسبت شکر به قهوه، یک قاشق چای خوری به ازای هر فنجان مناسب است.

مرحله ششم: به محض آماده شدن اسپرسو آن را از روی حرارت بردارید و قسمتی از آن را در ظرف مخصوص مخلوط کردن با شکر مخلوط کنید. پس از ریختن شروع به هم زدن کنید نتیجه نهایی باید چیزی شبیه به کره بادام زمینی باشد. وقتی به طور کامل مخلوط شد دوباره مقداری اسپرسو اضافه کنید و به همین ترتیب به کار خود ادامه دهید.

نکته‌ها

*توصیه می‌شود فنجان اسپرسو را قبل از ریختن قهوه در آن با آب گرم بشویید تا در تماس با قهوه اسپرسو آن را سرد نکند.

*قبل از تهیه از تمیز و خشک بودن فیلتر اطمینان حاصل کنید. دانه‌های قهوه از قبل مانده طعم اسپرسو را خراب می‌کند.

*اگر مایل هستید تلخی اسپرسو کمتر باشد دانه‌های قهوه را کمی درشت‌تر آسیاب کنید.

*برای خامه بیشتر قهوه را دو بار آسیاب کنید.

*قسمت بالایی یا همان مخزنی را که اسپرسو داخلش جمع می‎شود زمانی محکم کنید که آب در مخزن پایینی در حال جوشیدن باشد و تا زمانی که جوش نیامده است بگذارید شل باشد.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار