gardeshban.ir

در گزارش زیر طرز تهیه کباب کوبیده دو رنگ را به شما آموزش می‌دهیم.
کد خبر: ۳۶۹۹۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
کباب کوبیده یکی از غذا‌های خوشمزه و اصیل ایرانی است و مدل‌های مختلفی دارد که میتوان از میان آن‌ها به کباب کوبیده ساده، کباب کوبیده لقمه‌ای و نگینی و زعفرانی … اشاره کرد. یکی از انواع کباب کوبیده، کوبیده دو رنگ است و ترکیبی از کباب کوبیده با گوشت گوسفندی و کباب کوبیده با گوشت مرغ است.

این کباب دارای طعم خوب و ظاهری زیباست، از اینرو در بسیاری از مراسم و مهمانی‌های خاص سرو میشود. این کباب را هم میتوان مانند کباب کوبیده معمولی با ریحان و پیاز و نان سنگک یا برنج سرو و میل کرد. هر صد گرم از کباب کوبیده ۲۵۰ کالری دارد.

در ادامه طرز تهیه و پخت کباب کوبیده دو رنگ را با تمام نکات آموزشی آن در اختیار شما قرار میدهیم. مقدار موادی که در زیر قرار گرفته شده برای ۴ نفر است. اگر میخواهید برای تعداد بیشتری این غذا را تهیه کنید باید مقدار مواد را بیشتر کنید.

مواد لازم کباب کوبیده دو رنگ

سینه مرغ ۵۰۰ گرم
گوشت گوسفندی ۵۰۰ گرم
دنبه گوسفندی ۵۰ گرم
پیاز بزرگ ۲ عدد
گوجه فرنگی ۴ عدد
زعفران دم کرده به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم


طرز تهیه کباب کوبیده دو رنگ

برای شروع دو بار دنبه گوسفندی را با گوشت مرغ چرخ کنید تا خوب با هم یکی شوند. یک کاسه مناسب انتخاب کرده و گوشت مرغ را درون آن بریزید. یک پیاز نسبتا بزرگ را پوست گرفته و بشویید، سپس آن را رنده کرده و آبش را بگیرید.

پیاز رنده شده را به گوشت مرغ اضافه کنید. زعفران و نمک و فلفل سیاه را اضافه کرده و مواد را با هم ترکیب کنید. همه مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده و ورز بدهید تا یک مایه کباب عالی بدست بیاید. زمانی که مایه کباب را آماده کردید

با سلفون روی درب کاسه را پوشانده و به مدت زمان یک ساعت آن را در یخچال بگذارید تا مایه کباب چسبناکتر و خوب به سیخ بچسبد. گوشت گوسفندی را دو بار چرخ کرده و داخل یک کاسه بریزید. یک پیاز بزرگ انتخاب کنید.

آن را پوست گرفته و شسته و رنده کنید. آب پیاز را بگیرید و به گوشت گوسفندی اضافه کنید. زعفران و نمک و فلفل سیاه را به مواد اضافه و خوب همه مواد را با هم ترکیب کنید. وقتی مایه کباب خوب یکدست و چسبناک شد.

روی کاسه سلفون کشیده و مانند گوشت مرغ، یک ساعت آن را درون یخچال بگذارید. پس از گذشتن یک ساعت مایه کباب‌ها را از یخچال خارج کرده و سیخ‌ها را آماده کنید. یک کاسه آب سرد کنار دستتان بگذارید.

دست خود را با آب‌تر کنید و نیمی از سیخ را به کوبیده مرغ اختصاص دهید. نیمی دیگر را با کوبیده گوشت بپوشانید. به این شکل همه مایه را سیخ کنید و میتوانید با توجه به سلیقه خود در سیخ کردن تغییر ایجاد کنید و مدل‌های متفاوتی ایجاد کنید.

زمانی که همه مایه را سیخ کردید، باز یک ساعت دیگر سیخ‌ها را در یخچال گذاشته و سراغ منقل بروید. منقل را با ذغال‌ها پر و روشن کنید و به این موضوع که همه ذغال‌ها روشن باشند توجه کنید تا کبابی خوش طعم و خوش عطر داشته باشید.

ذغال‌های خام موجب بوی دود در کباب‌ها میشوند و حتی برای سلامتی شما نیز مضر هستند. زمانی که یک ساعت سپری شد و منقل آماده شد، سیخ‌های کباب را روی منقل بچینید و خوب باد بزنید تا کباب‌ها بگیرند

سپس سیخ‌ها را بچرخانید تا همه کباب به ظور یکنواخت پخته و کباب شود. گوجه فرنگی‌ها را از میان و وسط برش داده و به سیخ بکشید و پس از کباب شدن گوشت، آن‌ها را کباب کنید. این کباب را میتوانید در کنار برنج زعفرانی یا نان سنگک خشخاشی با ریحان و پیاز سرو کرده و میل کنید.

نکاتی درباره طرز تهیه کباب کوبیده

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکات که باید در هنگام پخت انواع کباب کوبیده به آن توجه کرد آب پیاز است. آب پیاز را باید حتما به طور کامل بگیرید. پیاز را حتما به شکل رنده شده به گوشت اضافه کنید. به هیچ عنوان از زردچوبه در پخت کباب کوبیده استفاده نکنید.

ادویه کباب کوبیده فلفل سیاه و نمک است و گاهی زعفران. در کباب کردن گوشت باید به فاصله سیخ‌ها از آتش دقت کنید، زیرا اگر فاصله کم باشد، گوشت میسوزد. اگر فاصله زیاد باشد گوشت نپخته میماند. اگر خیلی زود سیخ را بچرخانید گوشت مغزپخت نمیشود.

پس باید به همه این موارد دقت کنید. اگر دوست دارید یک کباب کوبیده اصیل ایرانی بخورید، به جای نوشابه و دلستر از دوغ طعم دار شده با پونه و نعناع استفاده کنید. اگر کم خونی دارید بهتر است به جای مصرف کباب با ماست و دوغ، سالاد را جایگزین کنید.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار