gardeshban.ir

در گزارش زیر توجه شما را به ۶ مکان شگفت انگیز روی زمین که شبیه مناظر سایر سیارات است، جلب می‌کنم.
کد خبر: ۳۶۹۹۱
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
شاید چنین فردی که هرگز به شکل منظره سایر سیارات فکر نکند، وجود نداشته باشد؛ و با تعداد نسبتاً محدودی از تصاویر واقعی که امروزه می‌توانیم از پس هزینه‌های آن برآییم، تصورات بسیاری از ما اغلب چیزی شبیه به انواع مختلفی را که می‌توانیم به طور مرتب در فیلم‌های علمی تخیلی مشاهده کنیم ترسیم می‌کند.

اما همه ما نمی‌دانیم که بخش عمده‌ای از این زیبایی‌ها محصول گرافیک رایانه‌ای نیستند، بلکه از طبیعت در سیاره و خانه ما، زمین فیلمبرداری شده اند.

توجه شما را به "شش" مکان شگفت انگیز روی زمین که شبیه مناظر سایر سیارات است، جلب می‌کنیم.

۱. بلور‌های غول پیکر: مکان علمی تخیلی فضایی - معدن نایک، غار‌های بلور، مکزیک

۶ مکان شگفت انگیز روی زمین که شبیه مناظر سیارات است/عکس

منظره‌ای کاملاً واقعی و از همه مهمتر کاملاً زمینی. / عکس

با نگاهی به عکس بالا، به نظر می‌رسد گویی فریمی از برخی از فیلم‌های علمی تخیلی را به تصویر می‌کشد، جایی که گروهی از فضانوردان مشغول مطالعه هسته یک سیاره دور هستند. اما در واقع هیچ گرافیکی رایانه‌ای این مکان را بوجود نیاورده است؛ و این چشم انداز بی نظیر در مکزیک، در مکانی غیرمعمول به نام Cueva de los Cristales - غار بلور‌ها، واقع در ۳۰۰ متری زیر زمین در معدن نایک واقع شده است.

۲. محیط سولفوریک آتشفشان Lastarria، صحرای آتاکاما، آمریکای جنوبی

۶ مکان شگفت انگیز روی زمین که شبیه مناظر سیارات است/عکس

واقعاً شبیه منظره‌ای از یک سیاره بیابانی است. / عکس

یک منطقه دیدنی عالی برای تصور سطح یک سیاره دیگر در قلمرو قاره آمریکای جنوبی واقع شده است؛ بنابراین، در شیلی می‌توانید آتشفشان Lastarria را پیدا کنید که در صحرای آتاکاما واقع شده است. ویژگی اصلی آن بخار گوگرد است که اطراف آن را در غبار زرد قرار می‌دهد.

۳. دریاچه زمرد، نیوزیلند



به نظر می‌رسد دهانه‌های بیگانه است. / عکس

وجود دهانه در سیارات دیگر یک واقعیت مسلم است. اما ممکن است آن‌ها با مایعاتی پر شوند که برای انسان بسیار خطرناک باشد. اما در سیاره ما چنین مکانی وجود دارد که می‌تواند به وضوح نشان دهد که چگونه چنین منظره‌ای در فضا به نظر می‌رسد. برای دیدن آن کافی است یک سفر به نیوزیلند، به دریاچه معروف زمرد انجام دهید.

۴. کوه‌های غیر زمینی، کرلینگارفیل، ایسلند

۶ مکان شگفت انگیز روی زمین که شبیه مناظر سیارات است/عکس

چشم انداز فرازمینی ایسلندی. / عکس

مکان عالی دیگری، که به طرز چشمگیری شبیه به سطح غیر قابل مهمان بودن یک سیاره خالی از سکنه در اعماق فضا است، در ایسلند یافت می‌شود. این تعجب آور نیست، زیرا در این کشور است که فعالیت آتشفشانی منظم مشاهده می‌شود. به طور خاص، انتشار گوگردی که قبلاً ذکر شد، مانند مکانی به نام Curlingafjoll وجود دارد.

واقعیت جالب: منظره "فرازمینی" این منطقه قبلاً فیلمبرداری شده است. این پیش درآمد فیلم "بیگانه" - "پرومتئوس" است که سازندگان آن از منطقه زیبا کاملاً راضی بودند.

۵. ساختار ریشات، صحرا، موریتانی

۶ مکان شگفت انگیز روی زمین که شبیه مناظر سیارات است/عکس

ریشات" (Richat Structure) یا "چشم صحرا این منطقه از زیبایی غیر زمینی خود چشمگیر است. / عکس

شاید یکی از جذاب‌ترین نقاط روی نقشه سیاره زمین باشد. علاوه بر این، می‌توان آن را به روش‌های مختلف مشخص کرد: در این مکان شما می‌توانید همزمان یک دهانه تشکیل شده پس از سقوط شهاب سنگ یا یک فاجعه سفینه فضایی، یا نتیجه تأثیر انرژی غیر زمینی، یا حتی یک پدیده منحصر به فرد مثل کائنات از گوشه دور این منطقه را ببینید. اما در واقع، ما در مورد ... آفریقا صحبت می‌کنیم. در موریتانی، به نام "چشم ساهارا" نامیده می‌شود، که در اصل یک ریشات است - یک ساختار زمین شناسی حلقه ای.

این جالب است: "چشم ساهارا" چنان ظاهر بارزی دارد که از فضا قابل مشاهده است و توسط فضانوردان به عنوان نقطه مرجع استفاده می‌شود.

۶. دریاچه صورتی نترون، تانزانیا

۶ مکان شگفت انگیز روی زمین که شبیه مناظر سیارات است/عکس

تفرجگاه بهشتی برای گردشگران بیشتر شبیه به مریخ است تا تانزانیا

اما در قلمرو تانزانیا دریاچه ناترون وجود دارد که از لحاظ ظاهری تقریباً شبیه سطح سیاره قرمز نزدیک است. بزرگترین جاذبه در این منطقه رنگ صورتی ناشی از مخلوط نمک و سودا است - pH ۱۰.۵. البته شنا در چنین دریاچه‌ای، ناخوشایند است، اما مناظر آنقدر زیبا هستند که می‌توانند نه تنها در بین گردشگران، بلکه برای کارگردانان فیلم‌های علمی تخیلی نیز محبوب باشند.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار