gardeshban.ir

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آزادراه غدیر روز 13 رجب امسال افتتاح می شود، گفت: نرخ عوارضی آزادراه غدیر برای سواری‌ها 25 هزار تومان تعیین شد.
کد خبر: ۳۷۰۴۰
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
صبح امروز وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، رئیس پلیس راهور ناجا و استانداران استان‌های البرز، قزوین و مرکزی از آزادراه تکمیل شده کنارگذر آزادراه جنوبی تهران بازدید کردند.

در حاشیه این مراسم وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران درباره پروژه آزادراه غدیر اظهار داشت: آزادراه غدیر از پروژه‌های پر افتخار کشور است که با سرمایه‌گذاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، توسط شرکت‌های داخلی و با تجربه ساخته شده است.

وی ادامه داد: طول این مسیر آزادراهی ۱۵۸ کیلومتر از آبیک قزوین تا گرمسار است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این آزادراه موجب کاهش یک و نیم ساعتی مسیر می‌شود، کاهش بار ترافیکی اتوبان تهران-کرج-قزوین را از دیگر مزایای تکمیل این آزادراه عنوان کرد و گفت: اتصال به ۵ آزادراه دیگر یکی از ویژگی‌های آزادراه غدیر است.

اسلامی افزود: این مسیر آزادراهی بخشی از کریدور ترانزیتی شرق و غرب است و از ایده تا طراحی و ساخت و بهره‌برداری همه در این دولت انجام شد.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: کاهش مصرف سوخت، کاهش تولید آلاینده‌های زیست‌محیطی، کاهش ترافیک عبوری و افزایش ایمنی از مزایای اجرای این پروژه است.

وی بیان کرد: این پروژه رکورد پیشرفت سالانه پروژه های عمرانی و زیرساختی را زد، پیش از این بالاترین رکورد در پیشرفت پروژه‌های عمرانی و زیرساختی ۹ درصد در سال بود اما امروز و در این پروژه به رقم پیشرفت 20 درصدی رسیدیم.

وی گفت: مراسم افتتاح این پروژه روز ۱۳ رجب مقارن با میلاد امیرالمومنین است.

وی درباره قیمت عوارضی آزاد راه غدیر به خبرنگار فارس گفت: قیمت عوارضی برای خودروهای سواری 25 هزار تومان و برای تریلی 80 هزار تومان در نظر گرفته شده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار