gardeshban.ir

طرز تهیه سالاد گاردن و سس مخصوص آن را در این مطلب به شما خواهیم گفت.
کد خبر: ۳۷۱۰۵
تاریخ انتشار : شنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۹-1399 December 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
سالاد گاردن یک سالاد سبز خوشمزه با کاهو، زیتون، گوجه‌فرنگی و مخلفات دیگر است. این سالاد سبزیجات با داشتن فیبر و تکه‌های نان کروتان می‌تواند یکی از انواع سالاد برای مهمانی یا یک غذای گیاهی کامل باشد. طرز تهیه سالاد گاردن و سس مخصوص آن را در این مطلب  به شما خواهیم گفت.

در تهیه این سالاد از ۳ نوع کاهو استفاده می‌شود: کاهو رسمی یا همان کاهو معمولی، کاهو فرانسوی و کاهو اصفهانی. کاهو فرانسوی برگ‌هایی به رنگ قرمز تیره – بنفش دارد. همان‌طور که رنگ برگ‌ها نشان می‌دهد این سبزی سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی و ویتامین آ است. فیبر بالای این سالاد آن را به عنوان یک غذای گیاهی سیرکننده مناسب می‌سازد.

یکی دیگر از مواد اولیه این سالاد نان کروتان یا همان نان مخصوص سالاد است. نام کروتان را از واژه فرانسوی «croûton» به معنی کراست نان گرفته‌اند. کروتان را در برخی سالاد‌ها مانند سالاد سزار یا به همراه سوپ مانند سوپ پیاز فرانسوی مصرف می‌کنند. ما طرز تهیه کروتان را هم در همین مطلب به شما می‌گوییم.

مواد لازم برای سالاد گاردن

کاهو رسمی خردشده: ۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی

کاهو اصفهانی خردشده: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

کاهو فرانسوی خردشده: ۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی

زیتون سیاه حلقه‌شده: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

گوجه گیلاسی نصف‌شده: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

فلفل همدانی حلقه‌شده: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

پیاز قرمر خلال شده‌: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

پنیر پارمسان رنده‌شده: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

نمک: ۱/۲ قاشق چا‌ی‌خوری

فلفل سیاه: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

کروتان: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی


مواد لازم برای سس سالاد گاردن

سرکه قرمز: ۱/۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی

سس خردل: ۱ و ۱/۲ قاشق چای‌خوری

اورگانو: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

پودر سیر: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

پرک فلفل قرمز: ۱/۸ قاشق چای‌خوری

شکر: ۳/۴ قاشق چای‌خوری

نمک: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

فلفل سیاه: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

روغن زیتون: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

طرز تهیه سالاد گاردن و سس مخصوص

کاهو‌های خردشده، گوجه گیلاسی، پیاز، فلفل، زیتون، پنیر پارمسان و نمک و فلفل را در کاسه بزرگی ریخته و هم بزنید تا مخلوط شوند. برای تهیه سس تمام مواد اولیه به جز روغن زیتون را در کاسه کوچکتری با همزن دستی یا چنگال بزنید. در حال هم زدن، روغن زیتون را قطره قطره اضافه کنید تا با مواد سس ترکیب شود.

نحوه سرو سالاد کاهو گاردن به این صورت است: مواد سالاد را در ظرف سرو بریزید. کمی کروتان و در صورت تمایل پنیر اضافی را روی آن پخش کنید. کمی از سس به آن اضافه کرده و هم بزنید تا سالادتان به سس اغشته شود، سپس نوش جان کنید.

طرز تهیه نان کروتان برای سالاد و سوپ

مواد لازم

نان تست: ۴ عدد

روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

پودر سیر: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

نمک:‌۱/۸ قاشق چا‌ی‌خوری

رزماری: ۱/۸ قاشق‌چای‌خوری

آویشن: ۱/۸ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه سالاد گاردن با سس مخصوص + طرز تهیه نان کروتان

نانی که برای تهیه کروتان استفاده می‌کنید بهتر است تازه و نرم نباشد. بسته به مصرف خود می‌توانید نان‌ها را به شکل مکعبی یا باریک و انگشتی برش بزنید. معمولا برای سالاد کروتان مکعبی و در کنار سوپ کروتان انگشتی یا بزرگتر استفاده می‌شود. نان‌ها را به شکل دلخواه خود ببرید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. ادویه‌ها و روغن زیتون را در کاسه‌ای گود مخلوط کنید. در صورت تمایل می‌توانید یک قاشق چای‌خوری جعفری ساطوری شده هم به آن اضافه کنید.

 نان‌ها را در کاسه بریزید و هم بزنید تا تمام سطوح آن‌ها به روغن و ادویه آغشته شود. بعد آن‌ها را روی سینی فر که با کاغذ روغنی پوشیده شده پخش کنید. سینی را برای مدت ۱۰ دقیقه در فر قرار دهید. سپس آن را از فر بیرون بیاورید و نان‌ها را پشت و رو کنید. سینی را برای ۵ دقیقه دیگر به فر بازگردانید. اگر می‌خواهید سالاد گاردن را از قبل آماده کنید، بهتر است کروتان را در آن نریزید. برای ترد ماندن کروتان، آن‌ها را هنگام سرو به سالادتان اضافه کنید.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار