gardeshban.ir

زیبایی بی حد و حصر شهر سن پترزبورگ توانسته قلب اکثر گردشگران شرقی و غربی را تسخیر کند و آن ها را به سفر به شهر سن پترزبورگ از طریق خرید بلیط هواپیما مجاب کند.
کد خبر: ۳۷۱۳۰
تاریخ انتشار : شنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۹-1399 December 02
گردشبان (gardeshban.ir) :

این شهر تمام محبوبیتش را مدیون میراث هایی است که طی قرن های گذشته برایش به یادگار مانده اند و شاید اصلی ترین دلیل آن فراخوان پتر کبیر بود که همه ثروتمندان و اشراف زادگان را به این شهر دعوت کرد. روسی ها یک ضرب المثل دارند که می گوید: «مسکو برای کار و تجارت است، سن پترزبورگ برای عاشق شدن».

خیابان های سن پترزبورگ با نمای کاخ‌ها، کلیساها و موزه ها چهره لاکچری به خود گرفته و وقتی نوبت به بازدید از این بناها می رسد،‌ نمی توان در طول یک بار سفر به این شهر همه آن ها را از نظر گذراند.اینجا از هر سبک معماری چند نمونه شاهکار می بینید و در هر زمینه ای موزه ای پیدا می کنید. 

بیش تر موزه های سن پترزبورگ در کاخ های تاریخی شهر دایر شده اند، یعنی هنگام بازدید از آن ها می توان با یک تیر ۲ نشان زد و همزمان از یک بنای تاریخی و مرکز فرهنگی شهر دیدن کرد. اگر به بازدید از این شهر زیبا همراه با موزه‌های فوق‌العاده‌اش علاقه دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با خرید بلیط هواپیما به مقصد سن پترزبورگ از سفر مارکت به این شهر سفر کنید.

موزه های سن پترزبورگ

انواع موزه های سن پترزبورگ


در واقع سن پترزبورگ مرکز فرهنگی روسیه است و برای همین آثار و اشیا مهمی از میراث فرهنگی‌اش را در دل خود نگهداری می کند و حتی موزه های عمومی روسیه برای اولین بار در همین شهر افتتاح شدند، یعنی اوایل قرن هجدهم و در سال ۱۷۱۴. بی دلیل نیست که سن پترزبورگ را شهر موزه‌ها هم نامیده اند چون در این شهر بیش از ۲۰۰ موزه در حوزه موزه های ملی، دولتی، شخصی و غیره دایر است که در این مطلب به نمونه‌های جذاب و پرطرفدار آن پرداخته شده است.

موزه آرمیتاژ سن پترزبورگ (State Hermitage Museum)


موزه آرمیتاژ یا هرمیتاژ یکی از بزرگ ترین و بهترین موزه فرهنگی – تاریخی و هنری در جهان به شمار می رود چون بیش از ۳ میلیون اثر هنری و سازه فرهنگی از سراسر دنیا را در ۳۵۰ سالن بزرگ و باشکوه کاخ زمستانی به نمایش گذاشته است. این آثار که از دوران کلاسیک تا به امروز را دربردارند، شامل نقاشی ها، طراحی ها، مجسمه، آثار اکتشافی باستان شناسی و اشیا مربوط به سکه شناسی کل هستند. گفته می شود که اگر برای دیدن تک تک این آثار وقت بگذارید، بیش از ۷ سال طول می کشد تا همه آن ها را ببینید.
ساعات کار موزه : از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۶ بعدازظهر (چهارشنبه و جمعه تا ۹ شب)
آدرس : 2, Dvortsovaya Ploschad (Palace Square)
مترو : Admiralteyskaya

موزه دولتی روسیه (State Russian Museum)


در اواخر قرن نوزدهم کاخی که متعلق به پرنس پاولوویچ پسر تزار پاول اول بود به موزه تبدیل شد و آثار فاخری از هنرمندان روسی در آن به نمایش گذاشته شد، آثاری که قدمت برخی از آن‌ها به قرن دهم برمی گردد و تعداد مجموع آن ها به بیش از ۴۰۰ هزار اثر هنری می رسد. کسانی که بلیط هواپیما سن پترزبورگ خریده باشند می توانند آثار هنرمندان معروفی مثل بریولوف، آیوازوفسکی، رپین و واسنتسوف را در این موزه تماشا کنند.
ساعات کار موزه : به غیر از سه شنبه ها در تمام ایام از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر (دوشنبه ها تا ۸ شب و پنجشنبه ها از ۱ ظهر تا ۹ شب)
آدرس : 4, Inzhenernaya Ulitsa / Ploshchad Iskusstv
مترو : Nevsky Prospekt / Gostiny Dvor
موزه های سن پترزبورگ

قلعه پیتر و پاول و موزه تاریخ سن پترزبورگ (Peter & Paul Fortress and Museum of the History of St. Petersburg)


قلعه پیتر و پاول محل پیدایش شهر سن پترزبورگ است و تاریخ در نقطه به نقطه این قلعه ریشه دوانده تا جایی که به معنای واقعی کلمه یک موزه روباز تلقی می شود. حالا این قلعه به سمبل شهر سن پترزبورگ تبدیل شده و هیچ گردشگری بدون بازدید از این قلعه، شهر را ترک نمی کند. اینجا در کنار کلیسا، زندان، کارگاه پرینت کاری و بخش های دیگر قلعه می توانید از موزه تاریخ سن پترزبورگ، تاریخ قلعه و موزه تحقیقات فضایی قلعه دیدن کنید. برای آشنایی بیشتر با این قلعه و موزه پیشنهاد می‌کنیم حتما مطلب قلعه پیتر و پاول سن پترزبورگ را در سایت ما بخوانید.
ساعات کار موزه : از ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر (چهارشنبه‌ها تعطیل و سه شنبه‌ها تا ۵ بعدازظهر)
آدرس : Zayachy (Hare) Island
مترو : Gorkovskaya, Sportivnaya

موزه کلیسای جامع سنت ایزاک (St. Isaac's Cathedral)


کلیسای جامع سنت ایزاک بزرگ‌ترین کلیسای ارتدوکس سن پترزبورگ به حساب می آید و عنوان مرتفع‌ترین ساختمان گنبددار جهان را به خود اختصاص داده است. پروژه ساخت این کلیسا ۴۰ سال طول کشیده و ۴۳ نوع سنگ معدنی در آن به کار رفته است و به همین خاطر گاهی موزه سنگ های رنگی نیز خوانده می شود. مجسمه های زیبایی از هنرمندان مشهوری چون کارل بریولوف، واسیلی شبوف، فئدور برونی و غیره در محوطه داخلی کلیسا طراحی و نصب شده اند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کلیسای جامع سنت ایزاک می‌توانید مطلب معرفی این کلیسا را بخوانید.
ساعات کار : از ۱۰:۳۰ صبح تا ۶ بعدازظهر (ماه های تابستانی تا ۱۰:۳۰ شب)
آدرس : 4, Isaakievskaya Square
مترو : Admiralteyskaya

موزه نظامی تاریخی توپخانه (Historical Museum of Artillery)


در سال ۱۷۰۳ بنایی به منظور نگهداری تجهیزات نظامی قدیمی در مجاورت قلعه پیتر و پاول ساخته شد که در نهایت تبدیل به موزه شد تا مجموعه عظیمی از تجهیزات نظامی مربوط به قرون وسطی، جنگ جهانی دوم تا به امروز را به نمایش بگذارد. چنین موزه های روبازی با فضای بزرگ و سرسبزی که دارند برای بازدید به همراه خانواده و کودکان بسیار مناسب هستند. در این موزه مغازه سوغاتی فروشی کوچکی نیز وجود داد که می توان خاطره بازدید از این موزه را تا ابد در ذهن خود ثبت کرد.
ساعات کاری :‌ از ساعت ۱۱ قبل از ظهر تا ۶ بعد از ظهر (به غیر از دوشنبه ها، سه شنبه ها و آخرین پنج شنبه های هر ماه)
آدرس : 7, Aleksandrovsky Park
مترو : Gorkovskaya, Sportivnaya
موزه های سن پترزبورگ

موزه کلیسای ناجی در خون (Church of Our Savior on the Spilled Blood)


کلیسای ناجی در خون به عنوان یادبود مرگ فجیعانه الکساندر دوم در شهر سن پترزبورگ و درست در مکانی که توسط انقلابیون زخمی شد، ساخته شد. این ساختمان ۹ گنبده که شباهاتی به کلیسای سنت باسیل مسکو دارد و بزرگ‌ترین مجموعه موزاییکی روسیه به حساب می‌‌آید، به خاطر شمایل زیبا و رنگینش توجه خیل عظیمی از گردشگران را جلب می‌کند و اگر نگاهی به تصاویر آن بیندازید، به نظرتان یک بنای فانتزی می‌آید. کلیسای ناجی در خون از سال ۱۹۷۰ به عنوان شاخه ای از موزه کلیسای جامع سنت ایزاک مورد استفاده قرار گرفته، به طوری که ۸۰ درصد از هزینه بازسازی نمای آن از طریق کلیسای جامع تامین شد.
ساعات کاری : به جز چهارشنبه‌ها از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ بعدازظهر (ماه های تابستانی تا ۱۰:۳۰ شب)
آدرس : 2, Naberezhnaya Kanala Griboedova
مترو : Nevsky Prospekt / Gostiny Dvor

موزه کانست کامرا سن پترزبورگ (Kunstkamera)


پیشینه یکی از موزه های سن پترزبورگ به ۳ قرن پیش یعنی سال ۱۷۱۴ برمی گردد و به دستور پتر کبیر ساخته شده است. موزه کانست کامرا در واقع اولین موزه روسیه است و به عنوان موزه انسان شناسی و قوم نگاری نیز شناخته می شود. در این موزه مجموعه ای از نمونه های عجیب علمی به نمایش گذاشته شده که تعدادشان به بیش از ۲ میلیون نمونه می رسد. ضمنا موزه کانست کامرا به عنوان یکی از کامل ترین موزه های علوم جهان فعالیت دارد.
ساعات کاری : همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۷ عصر (به غیر از دوشنبه ها و آخرین سه شنبه هر ماه)
آدرس : 3, Universitetskaya Naberezhnaya
مترو : Nevsky Prospekt, Admiralteyskaya, Vasileostrovskaya

موزه فابرژه سن پترزبورگ (Faberge Museum)


نام شرکت جواهرسازی فابرژه را که اقلام و جواهرات خاصی تولید می کند،هر کسی شنیده است. محبوب ترین مجموعه تولیدی این شرکت، تخم های فابرژه هستند که اعضای خانواده های سلطنتی در روز عید پاک این تخم مرغ ها را به یکدیگر هدیه می دهند. بزرگ ترین مجموعه این تخم ها در اختیار وکسلبرگ است که از سال ۲۰۱۳ آن ها را در کاخ شووالوف به نمایش گذاشته و به این ترتیب صاحبِ اولین موزه شخصی است که بزرگ ترین مجموعه تخم های استر و اشیا دکوری هنری را به نمایش گذاشته است. حالا کاخ شوالوف به عنوان موزه فابرژه سن پترزبورگ شناخته می شود. اینجا می توانید جواهرات شاهکاری از طراحی های ایگناتی سازیکوف و پاول اووچینیکوف و دیگر هنرمندان را ببینید.
ساعات کاری : به جز جمعه ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب
آدرس : 21, Naberezhnaya Reki Fontanki
مترو : Nevsky Prospekt, Gostiny Dvor
موزه های سن پترزبورگ

موزه قوم نگاری روسیه (Russian Ethnography Museum)


در مجاورت موزه دولتی روسیه، موزه ای با مجموعه بزرگ و ارزشمندی به نام موزه قوم نگاری روسیه را می بینید که سبک زندگی و نوع پوشش قوم های مختلفی از امپراتوری سابق روسیه و از دریای بالتیک تا اقیانوس آرام را به نمایش گذاشته است. در این موزه بیش از ۵۰۰ هزار دست ساخته ها و اقلام مربوط به سنت ها، نوع پوشش و میراث فرهنگی قبایل و مردمان روسیه و کشورهای آسیای مرکزی را می بینید.
ساعات کاری : از ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر ( پنج شنبه ها تا ۹ شب)، دوشنبه ها و آخرین جمعه هر ماه تعطیل
آدرس : 4/1, Inzhenernaya Ulitsa
مترو : Nevsky Prospekt or Gostiny Dvor

موزه تاریخ سیاسی روسیه (Museum of Political History of Russia)


موزه تاریخ سیاسی روسیه از زمان سلطنت کاترین کبیر تا به امروز، هر آنچه در زندگی سیاسی روسیه اتفاق افتاده را پوشش داده و در یکی از عمارت های زیبای سن پترزبورگ به نمایش گذاشته است. خود ساختمان در طول تاریخ نقش مهمی را ایفا کرده و حالا اسنادی شامل اسناد انقلاب بزرگ فرانسه، قانونگذاری های کاترین کبیر، اصلاحات الکساندر دوم، تاج گذاری ۳ امپراتور آخر روسیه و سرچشمه جنبش های سیاسی و اجتماعی در این موزه نگهداری می شوند. اینجا اگر رد پای تاریخ سیاسی را بگیرید به نیمه دوم قرن هجدهم می رسید و حتی قبل از آن می رسید.
ساعات کاری : از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر ( به جز پنج شنبه ها و آخرین دوشنبه هر ماه)
آدرس : 2-4, Ulitsa Kuybysheva
مترو : Gorkovskaya

موزه ناو آئورورا (Cruiser Aurora)


کشتی کروز آرورا، ناو جنگی بزرگیست که در تاریخ روسیه نقش های مهمی داشته و رد پای آن در جنگ روسیه و ژاپن و گام های نخستین انقلاب فرانسه در سال ۱۹۱۷ پیدا می شود. ناو آئورورا یا آرورا برای اولین بار در سال ۱۹۰۰ به آب انداخته شد و هفده سال بعد قصر زمستانی تزار را به توپ بست و در واقع به اقامتگاه تزار حمله کرد. این اتفاق تراژدی بزرگی در تاریخ روسیه به حساب می آید که شروع رهبری ۷۰ ساله کمونیست ها را رقم زد. این ناو جنگی امروزه به عنوان موزه و میراث فرهنگی روسیه به یادگار مانده است.
ساعات کاری : از ساعت ۱۱ صبح تا ۶ بعدازظهر ( به غیر از دوشنبه ها و جمعه ها)
آدرس : Off Petrovskaya Naberezhnaya, opposite the Nakhimov Navy School
مترو : Gorkovskaya
موزه های سن پترزبورگ

موزه کاخ مرمر سن پترزبورگ (Marble Palace)


کاخ زیبای مرمر که در امتداد رودخانه نوا قرار گرفته علاوه بر این که به خاطر شکوه و زیبایی و ۳۲ نوع مختلف سنگ مرمری که در ساخت آن به کار رفته، شناخته شده باشد، به عنوان موزه هنرهای مدرن نیز کاربری دارد و علاقه‌مندان هنر را به سمت خود جلب می کند. کاخ مرمر از سال ۱۹۲۲ کلکسیونی از هنرهای مدرن موزه دولتی روسیه را به نمایش گذاشته و به غیر از آن، مجموعه شخصی صاحبِ کاخ هم در بخشی از کاخ نگهداری می شود. ضمنا این کاخ بارها برای میزبانی نمایشگاه های معاصر هم به کار رفته است.
ساعات کاری : از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر و پنج شنبه ها تا ۹ شب ( به غیر از سه شنبه ها)
آدرس : 5/1, Millionaya Ulitsa
مترو : Nevsky Prospekt/Gostiny Dvor


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار