gardeshban.ir

دبیر ستاد سفر مطرح کرد/
امسال با تقسیم بندی مناطق بر اساس پیشروی کرونا و تمهیدات بر اساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت‌ها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برقوت خود باقی است.
کد خبر: ۳۷۱۵۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۹-1399 December 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
تست پی سی آر برای مسافرت با تور الزامی می‌شود/مردم قبل از اقدام به سفر محل اقامت را مشخص کنند

سید محمد کاظم خلدی نسب، مشاور و مدیر حوزه معاونت گردشگری گفت: در زمینه فرآیند برنامه‌ها برای نوروز از پنجم تا هشتم اسفند نمایشگاه گردشگری برگزار می‌شود. این نمایشگاه  فرصتی برای برنامه ‌ریزی و حضور تشکل‌های خصوصی و ادارات کل در راستای برنامه‌ها  و سیاست گذاری‌های 1400 است.
  

هدف هدایت مردم به سمت مراکز گردشگری مجوزدار اقامتی است

سید محمد کاظم خلدی نسب، مشاور و مدیر حوزه معاونت گردشگری گفت: در زمینه فرآیند برنامه‌ها برای نوروز از پنجم تا هشتم اسفند نمایشگاه گردشگری برگزار می‌شود. این نمایشگاه  فرصتی برای برنامه ‌ریزی و حضور تشکل‌های خصوصی و ادارات کل در راستای برنامه‌ها  و سیاست گذاری‌های 1400 است.

او افزود: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده رویکرد هدایت مردم به سمت مراکز گردشگری مجوزدار و تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است. این محل‌ها به‌دلیل ابلاغ بخش نامه‌ها و پروتکل‌ها در قالب سفرهای هوشمند با موضوعات سفر و سلامت به طور کامل انجام می‌شود.

برنامه ریزی تورها برای تعطیلات نوروز را خواستاریم/ مردم قبل از اقدام به سفر محل اقامتشان را مشخص کنند

مشاور و مدیر حوزه معاونت گردشگری تصریح کرد: باید نسبت به تشدید بازدیدها در رعایت پروتکل‌ها اقدام کرد. همچنین دفاتر گردشگری هم نسبت به برنامه‌ریزی‌های تور اقدام کنند تا مردم با آرامش خاطر محل اقامت خود را مشخص کنند. بر اساس مصوبه 50 ستاد ملی کرونا مردم باید محل اقامت خود را در مقصد مشخص کنند.

 خلدی نسب افزود: امسال برای نوروز 1400 شعار «سفر ایمن»  مطرح است و مردم را به اماکن حفاظت و تضمین شده هدایت می‌کنند.

او تصریح کرد: سفرها باید در قالب محل مشخص شود و مردم را تشویق کرد تا از هتل‌ها در شهرستان‌ها و نقاط مختلف کشور بهره‌مند شوند.

چادر زدن در پارک‌ها ممنوع

مشاور و مدیر حوزه معاونت گردشگری افزود: بر اساس مصوبه 55 ستاد ملی کرونا چادر زدن در پارک‌ها، استفاده از مدارس، فضاهای ورزشی و ... ممنوع است. رویکرد ما به سمت اطلاع‌رسانی به مردم است، تعطیلات نوروزی امسال باید در قالب چارچوب منظم اقدام شود. اطلاع‌رسانی کامل از طریق صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد در حال انجام است.

رویکرد، ساماندهی سفرها است

 خلدی نسب تصریح کرد: تاکنون برای سفرهای نوروزی 3 پروتکل طراحی و ابلاغ شده است. این پروتکل‌ها در سایت‌ها و درگاه‌ها درج می‌شود تا مردم با مراجعه به دستورالعمل سفر هوشمند مطلع شده و روند کار با تکمیل فرم‌های خود اظهاری انجام شود.

 او گفت: رویکرد به سمت ساماندهی و مدیریت در قالب سفرها است. باید نقطه نظرات را در قالب برنامه‌های  مسئولان گردشگری درج کرد. این مقوله مورد توجه قرار گرفته و سامانه جانا فهرست مراکز گردشگری را درج و با سامانه فرمانده قرارگاهی ناجا ارتباط برقرار کنند.

خلدی نسب بیان کرد: مصوبات در جلسات کمیته اطلاع‌رسانی برگزار و قرار شد وزارت ارشاد به فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی بپردازد. در ستاد هماهنگی خدمات سفر هم بر اساس شرایط آن در ایام تعطیلات نوروزی امسال سفر در نوروز 1400 ابلاغ می‌شود.

مشاور و مدیر حوزه معاونت گردشگری درباره کم و کیف ارسال پروتکل‌های بهداشتی برای هتل‌ها و  اقامتگاه‌ها گفت: یکی از بندهای مصوبه 55 به شکل ویژه تاکید کرده تا قرارگاه عملیاتی با ستاد سفر هماهنگ و روزانه اطلاعات مربوط به شهرها را  از لحاظ وضعیت کرونایی بررسی  و اطلاع‌رسانی در کل کشور انجام شود.

اطلاعات به شکل لحظه‌ای در اختیار گردشگران قرار می گیرد

خلدی نسب افزود: ارتباطات مناسب بین نظارت گردشگری، کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد کرونا وجود دارد و زمینه‌سازی ایجاد می‌شود و رکن بر اساس اطلاع‌رسانی لحظه‌ای است تا بتوان اطلاعات کامل به مردم منتقل کرد.

تشدید بازدیدها در هتل ها

 او درباره پذیرش هتل‌ها گفت: تشدید بازدیدها در هتل‌ها و مراکز اقامتی را داریم. اگر فردی به کرونا مبتلا باشد از ورود او به مرکز اقامتی جلوگیری و اقدامات در زمینه قرنطینه فرد بیمار انجام می‌شود. البته این مقوله به پلیس راهور و وزارت بهداشت ابلاغ شده تا بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده اقدامات انجام شود.

مشاور و مدیر حوزه معاونت گردشگری افزود: مسافران باید قبل از اقدام به سفر آزمایشات را انجام و پروتکل‌ها را رعایت کنند.

خسارت مسافران در سفرهای نوروزی در نظر گرفته می‌شود

خلدی نسب درباره کم و کیف سفر به شهرهای قرمز یا نارنجی اضافه کرد: اعلام شده تا در صورت سفر هماهنگی با استاندارها انجام و پیش بینی‌ها لازم صورت گیرد و در صورت تغییر در رنگ شهرها بتوان قراردادها و خسارت‌ها را تعبیه کرد تا مردم دچار خسارت نشوند.

 او درباره تمهیدات سفر با خودروهای شخصی گفت:  سفر به شهرهای قرمز و نارنجی شرایط خاص خود را دارد. برنامه‌ریزی سفر برای شهرهای زرد است. هجوم مردم به جاده‌ها و پیش‌بینی‌ها انجام می‌شود تا بتوان خدمات بهداشتی را لحاظ کرد. نیروی انتظامی باید اقدامات لازم را انجام دهد تا مشکلی برای سفرها بروز نکند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار