gardeshban.ir

این آبشار، رنگی نارنجی و بسیار عجیب دارد! اما این رنگ نارنجی چیست؟! آیا گداخته‌های آتشفشانی در آن روان است؟
کد خبر: ۳۷۱۵۳
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۹-1399 December 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
یکی از جذاب‌ترین پدیده‌های طبیعی در پارک ملی یوسمیت کالیفرنیا ، آبشار آتش یوسمیت است. این آبشار که البته رنگ آبی در آن دیده نمی‌شود به هورستیل فایرفال (The Horsetail Firefall) نیز معروف است و دومین آبشار بلند در دره یوسمیت است که بدون هیچ منبع رودخانه‌ای، آب از آن جریان پیدا می‌کند. 

آبشار آتشین یوسمیت

آبشار هورس تِیل که به معنی دم اسب است در پارک ملی یوسمیت در کالیفرنیا یک نمایش شگفت‌انگیز است. این آبشار فصلی در اوایل زمستان و اوایل بهار جریان دارد. شاید در زمان نامناسب که این آبشار را ببینید، چندان هم حیرت‌انگیز به نظر نرسد اما از اواسط فوریه، زمانی که هوا مناسب باشد، در آخرین ساعاتی که آفتاب به این آبشار می‌تابد، شما به طرز حیرت‌انگیزی می‌بینید که رنگ این آبشار نارنجی شده و گویا به جای آب، آتش از آن روان است.شاید اولین افرادی که این آبشار را به این صورت دیده‌اند، با خود به فکر کرده‌اند که شاید یک حفره آتشفشانی در بالای این صخره وجود دارد و این چیزی که می‌بینند، نه آب، بلکه لاوا یا گدازه‌های آتشفشان است.

درخشش آبشار

اگر آسمان حتی ابر کوچکی داشته باشد این پدیده شکل نمی‌گیرد. پس می‌توان گفت که هوا در غروب هنگام باید کاملا صاف باشد. هیچ ابر، باران یا برفی نباید از آسمان ببارد، زیرا در این صورت نور آفتاب مسدود خواهد شد و به این آبشار نخواهد رسید. خوشبختانه، هوای زمستان در یوسمیت بسیار متغیر است. حتی اگر روزی با ابرهای متراکم شروع شود، امکان این وجود دارد که به مرور ابرها کنار رفته و هوا صاف و خالی از هرگونه ابری شود.

بلندترین آبشار

آبشار آتش یوسمیت دومین آبشار بلند در دره یوسمیت است که بدون هیچ منبع رودخانه‌ای، آب از آن جریان پیدا می‌کند. این آبشار به طور کلی توسط آب شدن برف‌ها و نه هیچ روش دیگری به وجود می‌آید. از آنجایی که هیچ رودخانه یا جویباری به این آبشار نمی‌رسد، در دیگر مواقع سال که از آب شدن برف‌ها می‌گذرد یا هوا بسیار سرد است، آن را نخواهید دید.

پارک ملی یوسمیت

یوسمیت یکی از پارک ملی‌های ایالت متحده است که در بخش غربی سیرا نوادا در کالیفرنیا واقع شده است. این پارک از سال ۱۹۸۴، به‌عنوان یکی از میراث‌های جهانی در نظر گرفته شد. این پارک ملی که جایگاه آبشار آتشین یوسمیت نیز هست، به خاطر صخره‌های گرانیتی، آبشارهای بی‌نظیر، رودخانه‌های زلال، دریاچه‌ها، کوه‌ها، یخچال‌های طبیعی و به طور کلی تنوع بیولوژیکی معروف است.

آبشاری عجیب به رنگ آتش در کالیفرنیا+عکس

آبشاری عجیب به رنگ آتش در کالیفرنیا+عکس

آبشاری عجیب به رنگ آتش در کالیفرنیا+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار