gardeshban.ir

اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران به دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی اخطار داد در صورت فروش مجوز به افراد، سایت‌ها و صفحات مجازی، در کمیسیون فنی نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی برای آن‌ها پرونده تشکیل می‌دهد.
کد خبر: ۳۷۱۶۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۹-1399 December 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
شناسایی تورهای غیرمجاز و آژانس‌های بدون تابلو از اواسط امسال آغاز شد. این طرح هر سال در آستانه آغاز فصل سفر در ایران به صورت مقطعی و بدون نتیجه اجرا می‌شود. حتی بخشی از این تورها در فضای مجازی شناسایی شده‌اند اما برخورد قاطعی با آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

حالا مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران که در مقیاس کشوری بیشترین تعداد آژانس و تور را دارد، در آستانه فرارسیدن تعطیلات نوروزی، در بخشنامه‌ای به دو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران و انجمن صنفی دفاتر سفر و گردشگری استان تهران اعلام کرده که این‌بار قرار است سراغ فروشندگان و صادرکنندگان مجوز به مجریان غیرقانونی تور بروند.

در این بخشنامه آمده است: «به دنبال گزارش‌های دریافت‌شده، بررسی‌ها و نظارت‌های به‌عمل‌آمده از مبادی برگزاری تورهای داخلی، مشخص شد برخی از دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری به نحوی به واگذاری و صدور مجوز سفر برای افراد، سایت‌ها و صفحات مجازی برگزارکننده تورهای گردشگری غیرمجاز اقدام می‌کنند.

با یادآوری بند الف از ماده یک فصل اول آیین‌نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی، سیاحتی، جهانگردی و زیارتی (صرفا دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری دارای پروانه بهره‌برداری بند ب مجاز به ارائه خدمات گردشگری از جمله برگزاری تورهای گردشگری هستند) به دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری اعلام می‌کند در صورت مشاهده هر گونه واگذاری و یا صدور مجوز، صدور فهرست بیمه و ارائه مدارک تور برای افراد، سایت‌ها و صفحات مجازی صدرالاشاره پرونده شرکت برای تصمیم‌گیری بعدی به کمیسیون فنی نظارت بر غملکرد دفاتر حواله می‌شود.»
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار