gardeshban.ir

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با ارسال پیامی به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی راهنمایان گردشگری، با تبریک فرارسیدن ۲۱ فوریه (روز جهانی راهنمایان گردشگری) از راهنمایان گردشگری به‌عنوان سرمایه‌های ارزشمند این سرزمین یاد کرد.
کد خبر: ۳۷۱۷۸
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۹-1399 December 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
 
در پیام دکتر علی‌اصغر مونسان که پیش از ظهر امروز یکشنبه ۳ اسفند ۹۹ در گردهمایی مجازی راهنمایان گردشگری پخش شد، آمده است:

«زبان گویا و بیان شیوای راهنمایان گردشگری، همواره روشنایی‌بخش ابنیه تاریخی و طبیعی است و احساسی زیبا و نشاط‌انگیز را در  دل گردشگران زنده می‌کند. روایت جذاب این راویان فرهنگ و تاریخ و طبیعت است که جنگل‌های زیبای شمال، جزایر خلیج همیشه فارس، کاشی‌های مسجد شیخ لطف‌الله، ستون‌های تخت‌جمشید، بادگیرهای یزد و کاشان، کویر و کلوت‌ها، البرز و زاگرس، ابنیه تاریخی و فرهنگی، قلعه‌های عظیم و باشکوه را جانی دوباره می‌بخشد.

بر این باوریم که راهنمایان گردشگری، نیروی متخصص صنعت گردشگری و سرمایه‌های ارزشمند فرهنگی سرزمین‌مان هستند که در کنار گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرند، با ظرافت‌های گفتاری داستان‌های جذاب و شنیدنی شهرهای تاریخی را برای آنان روایت می‌کنند و آنان را به سیاحت در هزارتوی تاریخ دعوت می‌کنند.

و چه سنجیده و زیبا در افتتاحیه هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان‌گردشگری، ریاست محترم جمهور کشورمان جناب آقای دکتر روحانی، راهنمایان را پل‌های میان ملت‌ها، فرهنگ‌ها و تمدن‌های جهانی توصیف کردند.

بی‌تردید سرمایه اصلی صنعت گردشگری، مبتنی بر انسان و تعاملات انسانی است؛ انسانی که نام او گردشگر است و اگر نباشد وجود این صنعت بی معناست و از سوی دیگر انسان‌هایی که در جایگاه‌های مختلف به او خدمات گردشگری ارائه می‌دهند. بر این سیاق جایگاه راهنمایان در چرخه این صنعت بسیار اساسی و اثرگذار است و نقش تعیین کننده‌ای در جذب و ماندگاری گردشگران دارد.

راهنمایان گردشگری نه تنها سفیران فرهنگی، بلکه مفسران و روایتگران تاریخ و تمدن درخشان این مرز و بوم هستند‌، پس آمیزه دانش‌ورزی و مهارت‌آموزی و مهمان‌نوازی در آنان باید در اوج باشد و تحقق چنین ایده‌آلی بی‌شک مستلزم آموزش مستمر و به روز‌رسانی دانسته‌ها و ارتقای توانمندی‌های این صنف تلاشگر است.

سالی که گذشت، سالی سخت برای همه و به ویژه برای صنعت گردشگری و دغدغه‌مندان این حوزه بود. در چنین موقعیت دشواری، کنار هم بودن تصمیم‌گیران و فعالان و دلسوزان صنعت گردشگری گذر این روزها را آسان‌تر می‌کند.

خوشبختانه امسال با همراهی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی وکانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور و حمایت نمایندگان محترم مجلس توانستند بیمه راهنمایان گردشگری را به‌عنوان خواسته دیرین این قشر زحمتکش محقق ساخته و بار سنگین این روزها سبک‌تر کند.

امیدواریم به زودی شاهد بازگشت روزهای بالنده گردشگری باشیم و راهنمایان گردشگری مانند همیشه خوش بدرخشند و در رونق این صنعت نقش‌آفرینی کنند.

۲۱ فوریه، روز جهانی راهنمایان گردشگری بر سفرای فرهنگی ایران زمین مبارک باد.»


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار