gardeshban.ir

در گیلان و مازندران، روستاهای گردشگری زیادی وجود دارند که در دل طبیعت واقع شده و نظر بسیاری را به خود جلب کرده‌اند.
کد خبر: ۳۷۱۹۳
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۹-1399 December 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
در گیلان و مازندران، روستاهای گردشگری زیادی وجود دارند که در دل طبیعت واقع شده و نظر بسیاری را به خود جلب کرده‌اند. در واقع اگر به دل طبیعت بروید با روستاهای بکر و بی‌نظیری روبه‌رو خواهید شد که هر یک زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند. اکثر این روستاهای جذاب در ارتفاعات واقع شده‌اند و برای رسیدن به آن‌ها باید جاده‌های جنگلی را طی کنید. یکی از روستاهای جذاب گیلان، روستای سرولات است که در ادامه به معرفی این روستا خواهیم پرداخت.

 معرفی روستای سرولات چابکسر

روستای سرولاک روستایی در چابکسر بوده و مورد توجه گردشگران زیادی قرار دارد. این روستا در ۲۲ کیلومتری رامسر بوده و فاصله‌ی زیادی هم با چابکسر ندارد در نتیجه برای رسیدن به آن لازم نیست تا مسیر طولانی را طی کنید. این روستا طبیعتی بکر دارد و از ارتفاعات آن می‌توان منظره‌ی پایینو دریای خزر را به خوبی تماشا کرد. همچنین می‌توان به سکوت همیشگی این منطقه نیز اشاره کرد. با توجه به ارتفاع این روستا، آب و هوای بسیار خنک و مه‌آلودی نیز دارد.

جاهای دیدنی روستای سرولات

در این روستا جاذبه‌ی گردشگری فقط طبیعت و دیدن مناظر و جنگل‌ها است. همچنین می‌توانید به بهترین و معروف‌ترین رستوران‌های این منطقه نیز سر بزنید و از غذاهای محلی این منطقه میل کنید. از سوی دیگر می توانید از بازارچه‌ی سرولات نیز دیدن کنید و صنایع دستی محلی و سوغاتی خریداری کنید.

رستورانی معروف در سرولات

شاید اگر اسم روستای سرولات را بشنوید به یاد رستوران خاور خانم بیفتید. رستوران خاورخانم یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین رستوران‌های این روستا است و این رستوران اکنون به یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری سرولات تبدیل شده است. در این رستوران خاور خانم می‌توانید بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای محلی را سفارش دهید و از پنجره‌ها یا تراس رستوران به منظره‌ی پایین و جنگل‌های اطراف خیره شوید. البته پس از شهرت رستوران‌ خاور خانم، رستوران‌های دیگری نیز در این منطقه به راه افتادند که هر کدام از دیگری بهتر بوده و بهترین خدمات را در اختیار مسافران و گردشگران قرار خواهند داد.

بهترین زمان بازدید از روستای سرولات

در هر فصلی می‌توانید به سرولات سفر کنید اما بهترین زمان در فصل بهار و پاییز است که هوا مطبوع و خنک بوده و با طبیعت بهاری با پاییزی از سفر خود لذت خواهید بود. در فصل زمستان سرولات کمی سردتر از مناطق ساحلی است و قطعا در اغلب روزهای زمستان شاهد مه خواهید بود. در فصل تابستان هم که هوای شمال گرم و شرجی است، سرولات محل خوبی برای اقامت خواهد بود زیرا نسبت به مناطق ساحلی خنک‌تر و خشک‌تر است. در نتیجه در تمامی فصول سال می‌توانید به این منطقه سفر کنید و انتخاب بهترین زمان برای سفر به علایق خودتان بستگی دارد.

سوغاتی های روستای سرولات

در روستای سرولات چابکسر بازارچه‌های سوغاتی‌های محلی وجود دارد و می‌توانید از ترشی‌های مختلف، کلوچه‌ها و کمپوت‌ها و دیگر خوراکی‌های محلی خریداری کنید. همچنین زنان این روستا صنایع دستی نظیر شال و رودوشی و عروسک می‌بافند که می‌توانید برای حمایت، از این صنایع دستی نیز خریداری کنید.

اقامت در روستای سرولات

در روستای سرولات امکان اقامت نیز وجود دارد و می‌توانید ویلا یا هتل را برای اقامت خود انتخاب کنید. هتل آپارتمان‌ها و ویلاهای خوبی در این منطقه ارائه شده که این اقامت‌ها منظره‌ی خوبی را در اختیار گردشگران قرار خواهند داد و با سکوت حاکم در منطقه یک آرامش بی‌نظیر را تجربه خواهید کرد.

فاصله تهران تا روستای سرولات

سرولات فاصله‌ی زیادی با رامسر و یا چابکسر ندارد در نتیجه همانطور که گفتیم نیازی نیست تا مسیر طولانی را برای رسیدن به آن طی کنید. فاصله‌ی تهران تا روستای سرولات نیز ۴۱۱ کیلومتر است که در مدت زمان ۴ یا ۵ ساعت می‌توانید از تهران به این روستای بی‌نظیر برسید و تجربه‌ی عالی از یک سفر به شمال کشور را داشته باشید.


روستای سرسبز و توریستی سرولات در چابکسر+عکس

روستای سرسبز و توریستی سرولات در چابکسر+عکس

روستای سرسبز و توریستی سرولات در چابکسر+عکس

روستای سرسبز و توریستی سرولات در چابکسر+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار