gardeshban.ir

روستای استخرگاه در رحمت آباد شهرستان رودبار در استان گیلان است.
کد خبر: ۳۷۱۹۷
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۹-1399 December 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
اگر به جاذبه‌های طبیعی شمال کشور علاقه زیادی دارید و تاکنون از روستای استخرگاه دیدن نکرده‌اید؛ باید بگوییم که یکی از بهترین جاهای دیدنی را از دست دادید. در ادامه به معرفی کامل روستای استخرگاه خواهیم پرداخت.


روستای استخرگاه کجاست؟

روستای استخرگاه در رحمت آباد شهرستان رودبار در استان گیلان است. این روستا در ۳۵ کیلومتری رودبار واقع شده و روستایی فوق‌العاده زیبا و بکر است. استخرگاه که روستایی در دامنه‌ی کوه درفک بوده، در میان روستاهای دیگری مانند پلنگ‌دره، دفراز، پشتهان و چلکاسر واقع شده و ۱۰۰ خانوار معادل بیش از ۵۰۰ نفر جمعیت دارد. طبیعت بکر و دست نخورده‌ی این روستا همه را حیرت‌زده خواهد کرد و شما را غرق آرامش می‌کند.

دلیل نام گذاری روستای استخرگاه

با شنیدن نام این روستان شاید تصوراتی از آن داشته باشید. در واقع دلیل این نام گذاری این روستا وجود دو استخر طبیعی در سمت شرقی و غربی روستا بوده که منظره‌ی فوق‌العاده جذابی را در آنجا به وجود آورده است. به دلیل وجود این دو استخر نام روستا، استخرگاه انتخاب شد.

جاذبه های گردشگری روستای استخرگاه

مهم‌ترین جاذبه‌ی گردشگری روستای استخرگاه همین استخرها و طبیعت بکر آن است. چنین روستایی در دل جنگل قطعا نظر بسیاری را به خود جلب کرده و زیبایی طبیعت این روستا معرکه است. حتی مسیر رسیدن به روستای استخرگاه نیز بسیار زیبا و بی‌نظیر است و شما را مجبور می‌کند تا از تمام مسیر فیلم و عکس تهیه کنید. 

به جرات می‌توان گفت که روستای استخرگاه یکی از زیباترین، بکر‌ترین و بی‌نظیرترین روستاهای استان گیلان است. از دیگر جاذبه‌های گردشگری این روستا می‌توان به مسیرهای جنگلی، بافت روستایی و آبشار طبیعی اشاره کرد.

آب و هوای روستای استخرگاه

به دلیل موقعیتی که این روستا دارد و در دل جنگل واقع شده، در تمام فصول سال خنک و سرد است در نتیجه بهترین کار این است که در هر فصلی که به این روستا سفر می‌کنید، لباس گرم هم به همراه داشته باشید. همچنین می‌توان گفت که این روستا اغلب مه‌آلود بوده و حس و حال خوبی را منتقل خواهد کرد.

بهترین زمان سفر به روستای استخرگاه

بهترین زمان برای سفر به روستای استخرگاه، در فصل تابستان است زیرا در این فصل مسیرهای جاده‌ای این روستا باز است و هوای خنک و دلچسبی دارد. در فصل زمستان هم این روستا جذابیت‌ها و سرمای هیجان‌انگیز خود را دارد اما در مواردی مسیر‌های رسیدن به روستان به دلایل شرایط آب و هوایی مسدود می‌شود و دشوار خواهد بود. در فصل بهار استخرگاه به مرکز سرسبزی‌های جهان تبدیل خواهد شد و حس و طراوت و زندگی را در این روستا احساس خواهید کرد. در پاییز هم این روستا بسیار بی‌نظیر زیبا است، حال و هوای شاعرانه‌ی دارد و هوا کاملا پاییزی و خنک است.

اقامت در روستای استخرگاه

سفر به روستای استخرگاه می‌تواند یک سفر یک روزه باشد و تورهای مسافرتی یک روزه‌ای هم برای آن در نظر گرفته شده است. البته امکان اقامت در کلبه‌های روستایی نیز وجود دارند که باید از قبل برای آن برنامه‌ریزی کرده و زودتر تکلیف اقامت خود را مشخص کنید.

فاصله تهران تا روستای استخرگاه

فاصله‌ی این روستا تا رودبار ۳۵ کیلومتر بوده و فاصله‌ی آن تا رشت ۷۵ کیلومتر است. اما شاید خوب باشد بدانید که از تهران تا روستای استخرگاه حدود ۲۹۰ کیلومتر است و در مدت زمان ۴ یا ۵ ساعت می‌توانید از تهران به این روستان برسید.

روستای استخرگاه؛ از بهترین جاذبه های شمال ایران/عکس

روستای استخرگاه؛ از بهترین جاذبه های شمال ایران/عکس

روستای استخرگاه؛ از بهترین جاذبه های شمال ایران/عکس

روستای استخرگاه؛ از بهترین جاذبه های شمال ایران/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار