gardeshban.ir

وقتی در موتور جستجوی بلیط هواپیما به دنبال ارزان‌ترین بلیط برای سفر به سیبو می‌گردید، مطمئنا از قبل برنامه خاصی برای گردش و تفریح در این شهر دارید.
کد خبر: ۳۷۲۰۱
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۹-1399 December 04
گردشبان (gardeshban.ir) :

وقتی در موتور جستجوی بلیط هواپیما به دنبال ارزان‌ترین بلیط برای سفر به سیبو می‌گردید، مطمئنا از قبل برنامه خاصی برای گردش و تفریح در این شهر دارید. اما اگر تاکنون برنامه سفر خود را تنظیم نکرده‌اید، بهتر است ابتدا مطلب زیر در مورد موزه‌های سیبو را مطالعه کنید و پس از آن، اقدام به برنامه ریزی کنید. 

چرا که تماشای Cebu Museums در طول سفر به این شهر، یکی از اصلی‌ترین ملزومات آشنایی با فرهنگ، تمدن و سایر مولفه‌های مهم به شمار می‌رود.

چرا بازدید از موزه‌های سیبو پیشنهاد می‌شود؟


موزه‌های سیبو جزو مهم‌ترین جاهای دیدنی سیبو محسوب شده و عصاره اصلی تمدن این شهر را به نمایش می‌گذارند.

این موزه‌ها انواع مختلف داشته و در ژانرهای متفاوتی شما را به سمت خود جلب خواهند کرد.
موزه‌های سیبو نه فقط در این شهر بلکه در کل تاریخ و تمدن کشور فیلیپین همواره نقش پر رنگی داشته‌اند.

موزه کاسا گوروردو سیبو


موزه کاسا گوروردو یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین موزه‌های شهر سیبو است که تاریخ ساخت آن به دهه ۵۰ قرن نوزدهم میلادی باز می‌گردد. این یعنی، موزه مذکور با قدمتی بالغ با ۱۶۰ سال حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارد. این موزه پربازدید در بنایی دو طبقه واقع شده و در داخل آن اسباب و اثاثیه قدیمی یک منزل از جمله اتو، خشک کن، وسایل چوبی و کنده کاری‌های بسیار زیبایی به نمایش گذاشته شده است. لازم به ذکر است که شما می‌توانید پس از تماشای موزه کاسا گوروردو سیبو، به کافه یا فروشگاه آن بروید و لذت میل کردن نوشیدنی‌های خوش‌ طعم و خرید کادوهای زیبا را تجربه کنید.
موزه های سیبو

موزه استانی سیبو


موزه استانی سیبو که با نام موزه سوگبو نیز شناخته می‌شود، در سال ۱۸۶۹ میلادی توسط شخصی به نام دومینگو اسکوندریلاس طراحی شد. البته در ابتدا، هدف از ساخت این مکان تبدیل کردن آن به زندان اصلی منطقه ویسایان بود. چرا که مساحت موزه استانی سیبو بسیار زیاد است. عملیات ساخت موزه از سال ۱۸۷۱ میلادی آغاز شد. گفته می‌شود که بلوک‌های مرجانی کلیسای تخریب‌شده‌ای به نام پاریان در ساخت این موزه مورد استفاده قرار گرفتند. در ابتدای بازدید از این موزه حتما نقشه آن را از متصدیان دریافت کنید. در داخل موزه ۴ گالری مختلف قرار دارد. این ۴ گالری در ۲ ساختمان مجزا گنجانده شده‌اند و در داخل آنها می‌توان عناصری از تاریخ سیاسی و نگاره‌هایی از رئیس جمهورهای فیلیپین را تماشا کرد. ضمنا، به یاد داشته باشید که عکاسی و فیلم برداری در محیط موزه استانی سیبو به شدت ممنوع است.

موزه ساختمان گوتیاکو سیبو


ساختمان گوتیاکو یکی از زیباترین بناهای شهر سیبو است. این ساختمان که مدت‌هاست در دست تعمیر و بازسازی بوده، بالاخره به عنوان یک موزه مورد استفاده قرار گرفت. این مکان که موزه ساختمان گوتیاکو سیبو نام دارد گهگاه با عنوان موزه میراث چینی سوگبو نیز مورد اشاره قرار می‌گیرد. این ساختمان در سال ۱۹۱۴ میلادی توسط یک تاجر چینی ساخته شده و اکنون در داخل آن، اشیاء بسیار جالبی از زندگی مردم آن دوران وجود دارد. البته به غیر از اشیاء موجود در موزه ساختمان گوتیاکو سیبو، بدون تردید، خود این بنا نیز به خاطر قدمت و زیبایی خاصی که دارد می‌تواند مورد توجه شما قرار گیرد. کما اینکه نمای بیرونی آن، در مقایسه با سایر ساختمان‌ها و بناهای شهر سیبو جزو زیباترین موارد است.

موزه شهر سیبو


موزه شهر سیبو دربردارنده بسیاری از گنجینه‌های مهم و ارزشمند این شهر است. این موزه مشهور که به نام موزه ریزالیانا نیز شناخته می‌شود، بیشتر شبیه به یک گالری کوچک است که در آن انواع نقاشی‌ها را می‌توان تماشا کرد. حتما در سفر به سیبو از کتابخانه زیبا این موزه نیز بازدید کنید. در واقع، این کتابخانه را تنها کتابخانه ۲۴ ساعته شهر سیبو می‌توان دانست. ناگفته نماند که اکثر وسایل موجود در این موزه به دکتر خوزه ریزال تعلق و یاد و خاطره وی را زنده نگه داشته‌اند.
موزه های سیبو

موزه کلیسای جامع سیبو


در سال ۱۹۹۵ میلادی موزه بسیار کوچکی با عنوان موزه کلیسای جامع سیبو فعالیت خود را آغاز کرد اما طولی نکشید که این موزه بسته و از سال ۲۰۰۰، عملیات بازسازی آن آغاز گردید تا اینکه در سال ۲۰۰۶ درهای این موزه مجددا بر روی بازدید کنندگان باز شد. در این موزه، کلیسایی وجود دارد که به یک مکان نمایشگاهی تحت عنوان مجموعه کارمن تبدیل شده و عناصر مختلفی از جمله محراب‌های چوبی را به نمایش می‌گذارد. همچنین گالری‌های متفاوتی نیز در این موزه گنجانده شده که در آنها تصاویری از چگونگی گرایش مردم جزیره سیبو به دین مسیحیت، نحوه ساخت کلیساها در دوران اسپانیایی‌ها، یادداشت‌ها و نوشته‌هایی مختلف، لباس‌هایی کشیشی و مجموعه‌ای از تندیس‌های قدیسان می‌توان تماشا کرد.

موزه جهان وارونه سیبو


یکی از عجیب‌ترین و جذاب‌ترین موزه‌هایی که در سیبو می‌توان به بازدید آن رفت موزه جهان وارونه سیبو نام دارد. وقتی قدم در اتاق‌های این موزه بگذارید و وارد دنیایی وارونه شوید احتمالا در ابتدا دچار گیجی و سردرد شوید اما با گذر زمان این موضوع کاملا برایتان جذاب خواهد شد. کما اینکه موزه جهان وارونه سیبو یکی از بهترین مکان‌ها برای گرفتن عکس‌های خلاقانه و شگفت انگیز است. آشپزخانه، اتاق پذیرایی، اتاق خواب، فروشگاه و هر چیز دیگری که در این موزه می‌بینید وارونه بوده و برای تک تک بازدیدکنندگان جذابیت خاصی دارند.

موزه کپ آرت سیبو


دون سرجیو اوسمانا دومین و مهم‌ترین رئیس جمهور فیلیپین که اهل سیبو بود، بعد از پایان دوران حکومت افتخارآمیزش همراه با خانواده و فرزندان خود به خانه‌ای نقل مکان کرد که امروزه آن را یادبود دون سرجیو و موزه کپ آرت سیبو می‌نامند. در این موزه، وسایل و لوازم آنتیک و قدیمی که اکثرا متعلق به دون سرجیو اوسمانا هستند در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند. یک خودروی کادیلاک کلاسیک، عکس‌های قدیمی و لوازم چوبی از جمله اشیائی هستند که در موزه کپ آرت سیبو می‌توان بازدید کرد.
موزه های سیبو

موزه جومالون سیبو


موزه جومالون سیبو یک موزه هنری و مکانی برای نگهداری پروانه‌هاست. مجموعه این موزه دارای یک سالن و باغ است که در باغ آن صدها گونه از گیاهان مختلف را می‌توان دید. در سالن موزه جومالون سیبو نیز زندگی و تاریخچه گونه‌های مختلف پروانه‌ها را می‌‌توان تماشا کرد. موزائیک‌های ساخته شده از طرح بال پروانه‌ها، نقاشی‌ها و سایر آثار هنری نیز در بخش‌های دیگری از سالن موزه جومالون به نمایش گذاشته شده‌اند. ناگفته نماند که تاریخ ساخت بنایی که موزه جومالون در آن واقع شده به سال ۱۹۷۴ میلادی بر می‌گردد.

موزه مالاکانانگ سا سوگبو سیبو


ساختمانی که زمانی محل سکونت ریاست جمهوری فیلیپین بود، امروزه به یک موزه بسیار زیبا تبدیل شده است. در واقع، با قراردادی که موزه ملی فیلیپین و مقامات شهر سیبو بسته شد، این موزه از آغاز سال ۲۰۲۰ بازسازی شده و بهترین اشیاء و مصنوعات یافته شده در منطقه سیبو را در خود جای خواهد داد. انتظار می‌رود که موزه مالاکانانگ سا سوگبو سیبو در سال‌های آتی به یک موزه ملی در کشور فیلیپین تبدیل شود. ناگفته نماند که خود ساختمان موزه مالاکانانگ سا سوگبو سیبو به قدری زیباست که مطمئنا هنگام بازدید از موزه، بخش‌هایی از این ساختمان و نمای کلی آن توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

موزه هالاد سیبو


علاقه مندان به هنر موسیقی هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی سیبو باید برنامه ویژه‌ای برای بازدید از موزه هالاد داشته باشند. موزه‌ای که میراث‌دار هنر نوازندگی در شهر سیبو محسوب می‌شود. موزه هالاد سیبو که از سال ۲۰۱۰ میلادی آغاز به کار کرد مجموعه گسترده‌ای از سازهای سنتی و مدرن به شمار می‌رود. همچنین این موزه به معرفی ترانه سراها و سایر افراد برجسته در صنعت موسیقی نیز می‌پردازد. همچنین افتخارات هنرمندان مختلف را نیز در موزه هالاد سیبو می‌توان تماشا کرد و با آنها به طور دقیق آشنا شد.
موزه های سیبو

موزه بی پی آی سیبو


جدا از هر آنچه که در موزه بی پی آی سیبو می‌توان بازدید کرد، ساختمان این موزه یک شاهکار هنری به تمام معناست. این ساختمان که در سال ۱۹۴۱ میلادی بنا شده است، با سقف بلند و ستون‌های عظیمش شما را مسحور تماشای خود خواهد ساخت. در داخل ساختمان موزه بی پی آی سیبو آثار هنری فلزی همراه با امضای هنرمند هر اثر، اسکناس‌ها و سکه‌های قدیمی و کتابخانه‌ای عمومی می‌توان دید. به عقیده عده بسیار زیادی تماشای این موزه و ساختمان آن شما را به یاد اشغال جزیره سیبو توسط نظامیان آمریکایی خواهد انداخت.

موزه دانشگاه سن کارلوس سیبو


موزه دانشگاه سن کارلوس سیبو یکی از چندین موزه‌ این شهر است که در آن می‌توان با بخش مهمی از تاریخ آشنا شد. این موزه فعالیت خود را از سال ۱۹۵۲ میلادی آغاز کرد اما تاریخ افتتاح رسمی آن به سال ۱۹۶۷ میلادی باز می‌گردد. این موزه، یکی از اتاق‌ها و دو عدد از کلاس‌های دانشگاه سن کارلوس را به خود اختصاص داده و در آنجا بیش از ۹۶۰۰ شی تاریخ و مصنوعات متفاوت را به نمایش گذاشته است.

موزه دوچرخه سواری سیبو


موزه دوچرخه سواری سیبو اولین موزه از این نوع در کشور فیلیپین به شمار می‌رود. این موزه که در سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز به کار کرد، مجموعه عظیمی از عکس‌ها و هنرهای مربوط به این وسیله نقلیه را به همراه اطلاعات بسیار جالبی در خود جای داده است. تمامی مولفه‌های موزه دوچرخه سواری سیبو در تلاش هستند تا ارزش و اهمیت دوچرخه سواری در زندگی انسان مدرن را بیان کنند. در موزه دوچرخه سواری سیبو دوچرخه‌ها دسته بندی متفاوتی دارند که احتمالا دانستن آنها برایتان جذاب خواهد بود. برای مثال دوچرخه‌ها در دسته‌هایی مثل برابر اجتماعی، گردشگری، خانواده، سلامت، بانوان و غیره قرار می‌گیرند.

موزه قلعه سان پدرو سیبو


قلعه سان پدرو سیبو یک سازه نظامی عظیم در شهر سیبو است که توسط اسپانیایی‌ها بنا شده و تاریخ ساختش به سال ۱۷۳۸ میلادی باز می‌گردد. امروزه این قلعه به یکی از موزه‌های جذاب سیبو تبدیل شده که در آن می‌توان بخش مهمی از تاریخ این شهر را بازخوانی کرد. معماری قلعه سان پدرو جزو برجسته‌ترین ویژگی‌های آن است که به در آن سبک ایتالیایی اسپانیایی را می‌توان دید. لازم به ذکر است که در بازدید از موزه قلعه سان پدرو سیبو ادات جنگی بسیار قدیمی و جالبی نیز در معرض دید شما قرار خواهند گرفت.
موزه های سیبو

موزه دانشگاه نرمال سیبو


موزه دانشگاه نرمال سیبو با مجموعه‌هایی که متعلق به دوران پیش استعمار اسپانیا، استعمار، انقلاب فیلیپین به همراه گالری آموزش، تاریخ طبیعی و گالری هنر سهم اعظمی از هنر و تاریخ فیلیپین را در دل خود گنجانده است. در این موزه، شبه طراح‌هایی از خدایان آیین سیبو باستان را می‌توان تماشا کرد. به طور کلی، این موزه به بخش‌های مختلفی تقسیم شده که مجسمه‌ها، نقاشی‌ها و حتی صحنه‌های غم انگیزی از جنگ جهانی دوم، هر یک بخش‌های متفاوتی از موزه دانشگاه نرمال سیبو هستند.

موزه رنگ سیبو


موزه رنگ سیبو یکی از زیباترین و دلنشین‌ترین جاهای دیدنی سیبو به شمار می‌رود. این موزه شما را کاملا از حالت زندگی روزمره دور کرده و رنگ دیگری به روزهای شما خواهد بخشید. با هر قدمی که در این موزه بر دارید احساس خواهید کرد که وارد دنیای دیگری شده‌اید. دنیایی که در آن همه جا رنگ آمیزی آرامش بخش و دوست داشتنی دارد. جالب است بدانید که موزه رنگ سیبو عکس گرفتن را برای بازدیدکنندگان خود کاملا آزاد می‌داند و بدین‌ ترتیب شما می‌توانید عکس‌هایی جذاب برای خود در این موزه بگیرید.
موزه های سیبو

خانه اجدادی یاپ ساندیگو سیبو


خانه اجدادی یاپ ساندیگو سیبو بنایی قدیمی است که امروزه به عنوان یکی از موزه‌های این شهر شناخته می‌شود. در واقع، طبق اسناد موجود این مکان قدیمی‌ترین خانه در جزیره سیبو به شمار می‌رود که هنوز تخریب نشده است. این خانه در اواخر قرن هفدهم میلادی توسط یک تاجر چینی ساخته شده و اشیاء مربوط به این تاجر و خانواده وی هنوز در داخل خانه موجود هستند. اشیائی که تماما دست ساز بوده و نشان‌دهنده هنر و خلاقیت مردمان آن زمان هستند. ضمنا، باغ خانه نیز زیبایی‌های خاص خود را داشته و شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

خانه ژوسوئیت سیبو


خانه ژوسوئیت سیبو یکی دیگر از خانه‌های قدیمی این شهر است که امروزه به عنوان موزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این خانه در سال ۱۷۳۰ میلادی ساخته و در داخل آن انواع لوازم آنتیک و زیبا قرار دارد. البته اخیرا مدارکی دال بر بنا شدن خانه ژوسوئیت قبل از سال ۱۷۳۰ میلادی نیز کشف شده است. چرا که به اعتقاد باستان شناسان این خانه تاکنون چندین بار تخریب و از بخش‌هایی از آن مجددا ساخته شده است. امروزه این خانه را بیشتر با نام موزه دو پارین شناخته می‌شود. مثل سایر موزه‌های سیبو در داخل این موزه نیز اشیاء تاریخی ارزشمندی را می‌توان مشاهده کرد.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار