gardeshban.ir

دریاچه عروس گیلان که قدیمی ها آن را با نام دریاچه حلیمه جان می شناسند یکی از جاذبه های منحصر به فرد شهرستان رودبار، توابع بخش رحمت آباد و بلوکات است.
کد خبر: ۳۷۲۲۷
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۹-1399 December 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
زمانی که با تور گیلان عزم سفر به این استان را می کنید باید خودتان را برای یک گشت و گذار فوق العاده آماده کنید. این استان با وجود جاذبه های طبیعی متعددی که در خود دارد یکی از مقاصد محبوب ایرانی ها و حتی خارجی هاست و سفر به آن می تواند بهترین تجربه هر فرد باشد. از چمنزارهای سرسبز گرفته تا دریاچه هایی که مثل نگین در این استان می درخشند، جاذبه های طبیعی متعددی پیش چشمانتان جلوه گری می کنند. 

حالا که خودتان را به گیلان رسانده اید حیف است که از این جاذبه های طبیعی آگاه نباشید و آن ها را از قلم بیندازید. هر چقدر بیشتر با این جاذبه ها آشنا باشید، بیشتر هم می توانید از سفرتان لذت ببرید. 

یکی از همین جاذبه های منحصر به فرد دریاچه عروس است که آن را با نام دریاچه حلیمه جان نیز می شناسند. در این مقاله قصد داریم تا راجع به همین دریاچه صحبت کنیم. 



دریاچه عروس گیلان

دریاچه عروس گیلان که قدیمی ها آن را با نام دریاچه حلیمه جان می شناسند یکی از جاذبه های منحصر به فرد شهرستان رودبار، توابع بخش رحمت آباد و بلوکات است. 

دلایل زیادی برای نامگذاری این دریاچه به دریاچه عروس وجود دارد. برخی ها معتقدند زمانی که باد می وزد و جلبک های روی دریاچه به کنار می روند، دریاچه چهره واقعی خودش را نشان می دهد و به همین خاطر آن را به عروسی تشبیه کرده اند که با کنار زدن توری، چهره زیبایش را به نمایش می گذارد. این دریاچه به دلیل دو رنگ بودنش هم در میان گردشگران تور گیلان شهرت یافته است. 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید جلبک های زیادی بر روی این دریاچه خودنمایی می کنند. به هنگام وزش باد این جلبک ها مسیر دیگری را طی می کنند و راه را برای نمایان شدن رنگ واقعی دریاچه باز می کنند. همین امر موجب می شود در بخش هایی از روز، دریاچه به دو رنگ زیبا در بیاید و هر بیننده ای را به خود جذب کند. 

دریاچه عروس کجاست

 همانطور که قبلاً نیز بیان کردیم این دریاچه شگفت انگیز در قلب شهرستان رودبار و توابع بخش رحمت آباد و بلوکات واقع شده است. زمانی که با تور داخلی به این خطه سرسبز و بهشتی سفر می کنید می توانید سری به رودبار بزنید و از زیبایی های دریاچه عروسش شگفت زده شوید. اگر هم تصمیم دارید با خودروی شخصی خودتان سفر کنید بهترین مسیر برای دسترسی به این دریاچه آزاد راه قزوین-رشت است. 

بعد از اینکه وارد آزاد راه شدید باید مسیرتان را به سمت رودبار کج کنید و به شهر توتکابن بروید. بعد از اینکه 5 کیلومتر رانندگی کردید، تابلو روستای حلیمه جان را خواهید دید. دو کیلومتر از روستای حلیمه جان فاصله بگیرید تا به این دریاچه جادویی برسید. دریاچه عروس حلیمه جان مثل نگینی در این ناحیه می درخشد و شما را به سمت خود جذب می نماید. 


تفریحات دریاچه عروس

 وقتی به دریاچه عروس رشت رسیدید کارهای زیادی هست که می توانید انجام دهید. اگر قصد دارید شب را در این ناحیه زیبا و بکر سپری کنید با خودتان چادر به همراه داشته باشید. بیشتر افرادی که به این ناحیه سفر کرده اند معتقدند امکانات رفاهی زیادی در آن نیست و چادر زدن می تواند برایشان هزینه بر هم باشد. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست ندارید از ناحیه امن تان خارج شوید و دردسر اتراق کردن در کنار دریاچه را به جان نمی خرید، بهتر است یکی از خانه های روستایی نزدیک این دریاچه را اجاره کنید. این بهترین و البته امن ترین روش ممکن برای اقامت در این دریاچه است. بعد از اینکه اقامت تان را مسجل کردید باید به فکر تفریحاتی که در این ناحیه وجود دارد باشید.

طبیعت زیبای دریاچه خودش هدیه ارزشمندی برای طبیعت دوستان است اما نمی شود به شهری سفر کرد و با تفریحاتش آشنا نشد. دریاچه عروس گیلان نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. اگر از طرفداران پر و پا قرص شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام هستید دریاچه حلیمه جان بهترین مکان برایتان خواهد بود. کافی است یک گوشی هوشمند یا دوربین عکاسی به همراه داشته باشید تا از آب های نیلگون، جلبک های سبز لجنی و درختان در هم تنیده ای که بر روی آب خودنمایی می کنند عکس بگیرید. 

برگزاری پیک نیک نیز یکی دیگر از تفریحاتی است که در این ناحیه انجام می شود. علاوه بر همه این موارد می توانید در کنار دریاچه چادر بزنید و شب را با صدای ستارگان و آب های آرام این ناحیه سر کنید. اگر هم اهل ماهیگیری و قایق سواری هستید می توانید تجهیزات لازم را با خود به همراه داشته باشید و از فرصتی که در اختیارتان قرار می گیرد نهایت استفاده را ببرید. 

بهترین زمان سفر به دریاچه عروس

یادتان باشد در فصل تابستان آب و هوای این دریاچه به سمت شرجی شدن می رود و گرما سرتاسر آن را فرا می گیرد. اگر نمی توانید هوای گرم را تحمل کنید بهتر است ماه های فروردین، اردیبهشت و مهر را برای سفر به این ناحیه انتخاب نمایید. از آنجایی که آب دریاچه از هیچ رودی تامین نمی شود باید زمانی را برای سفر انتخاب کنید که بارش کافی وجود داشته باشد. البته در این شرایط هم باید پیاده روی در مسیر گل آلود را تجربه کنید و دیگر دغدغه کثیف شدن لباس ها و کفش هایتان را نداشته باشید. 


آدرس دریاچه عروس

برای آن هایی که مایلند تا با خودرو شخصی به دریاچه عروس سفر کنند، آدرس دسترسی به این دریاچه زیبا را قرار داده ایم تا بتوانید به راحتی با طی کردن این مسیر به راحتی به روستانی حلیمه و در نهایت دریاچه عروس برسید. برای رسیدن به این دریاچه لازم است تا ابتدا خودتان را به استان گیلان و سپس شهرستان رودبار رسانده و از آنجا به روستای حلیمه جان رفته و پس از گذر از روستا به دریاچه عروس برسید. 

سخن نهایی

 هر شهری جاذبه های طبیعی خاص خود را دارد. استان گیلان نیز به دلیل مناظر بکر و سرسبزی که سال ها از آن میزبانی کرده، مشهور و محبوب است. زمانی که به این خطه سرسبز و بی نظیر سفر می کنید، جاذبه های طبیعی متعددی پیش رویتان قرار می گیرد. در میان همه این جاذبه ها، بازدید از دریاچه ها بسیار لذت بخش و آرامش بخش خواهد بود. دریاچه عروس یکی از همین جاذبه هاست که اگر زمان مناسبی برای سفر به آن انتخاب شود می تواند انرژی بخش ترین گزینه موجود باشد و آرامش از دست رفته تان را باز گرداند. 


دریاچه عروس گیلان؛ جاذبه منحصر به فرد رودبار+عکس

دریاچه عروس گیلان؛ جاذبه منحصر به فرد رودبار+عکس

دریاچه عروس گیلان؛ جاذبه منحصر به فرد رودبار+عکس

دریاچه عروس گیلان؛ جاذبه منحصر به فرد رودبار+عکس

دریاچه عروس گیلان؛ جاذبه منحصر به فرد رودبار+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار