gardeshban.ir

منطقه گیلان سرزمین سر سبز مملو از رودخانه های پر آب و فصلی یکی از دیدنی ترین قسمت ایران می باشد در این مطلب می خواهیم به یکی از زیبا ترین دره گیلان ، دره چاکرود بپردازیم.
کد خبر: ۳۷۲۴۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۹-1399 December 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
به طور کلی دره به فرورفتگی بین دو کوه گفته می شود که در یک جهت گسترش پیدا می کند ، دره ها به شکل U شکل و یا V شکل می باشند که معمولا دره های که رودخانه در آن جریان دارد Vشکل هستند و بستگی به جریان آب دارد دره چاکرود هم جز این دسته از دره ها می باشد.
 
دره چاکرود واقع در استان گیلان می باشد که بالا دست آن رحیم آباد که از اطراف منطقه طیولا آغاز و به سمت دریای خزر سرازیر می گردد.

پس از گذشتن استانقزوین و امام زاده هاشم از جاده سنگر به سمت لاهیجان باید تغییر مسیر داد که پس از گذر از شلمان و لنگرود به رود خواهید رسید و با حرکت به سوی جنوب به قسمت ییلاقی و کوهستانی وارد می شوید و پس از عبور از جنگل به روستای رحیم آباد می رسید. 

در وسط های راه از روستای رحیم آباد به منطقه طیولا گذر گاه طبیعی و رودخانه ای خواهید دید که کمتر کسی آن را دیده است و تقریبا نا شناخته می باشد.

دره چاکرود دره این زیبا که در عمق این دره فقط صدای گوش نواز آب و جیرجیرک به گوشتان می خورد دنیای متفاوتی می باشد باید بدانید که برای رسیدن از قسمتی به قسمت دیگر این دره باید شنا کرد و دره پیمایی در این دره بدون تجهیزات و راهنما خطرناک خواهد بود و توصیه نمی شود.

عمق دره چاکرود به دلیل فرسایش سیلاب هایی در در قرن های متعدد به وجود آمده است که لایه های رسوبی روی دیواره ها این موضوع را تایید می کند.

در بعضی از نقاط این دره قلوه سنگ هایی که از بالا به سمت پایین سقوط کرده اند به جشم می خورد و بسیار زیبا و خطرناک به نظر می رسد. در دره چاکرود آبشار های زیادی وجود دارد که بلند ترین آن 30 متر می باشد که زیبایی بی نظیری به این دره بخشیده است.


دره چاکرود؛ یکی از زیباترین جاذبه های گیلان+عکس

دره چاکرود؛ یکی از زیباترین جاذبه های گیلان+عکس

دره چاکرود؛ یکی از زیباترین جاذبه های گیلان+عکس

دره چاکرود؛ یکی از زیباترین جاذبه های گیلان+عکس

دره چاکرود؛ یکی از زیباترین جاذبه های گیلان+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار