gardeshban.ir

یک مقام مسئول گفت: بارش سنگین برف و کولاک در محورهای شمالی در راه است به طوری که برف در برخی از محورهای شمالی به بالای ۲۰ سانتی متر می رسد.
کد خبر: ۳۷۲۸۴
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۹-1399 December 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
مهریاری مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تا ساعت یک بامداد امروز (چهارشنبه) سامانه بارشی از شمال کشور وارد کشور شده و تا روز جمعه این سامانه در کشور قرار دارد، گفت: در روز چهارشنبه استان‌های البرز، قزوین، گیلان، مازندران و خراسان شمالی تحت تاثیر این سامانه قرار گرفته و ما شاهد بارش برف و باران و برودت هوا همراه با وزش باد خواهیم بود. به طوری که  برودت هوا  باعث می‌شود که دمای هوا به ۳ تا ۸ درجه زیر صفر برسد و ما شاهد بارش سنگین برف در برخی از نقاط از جمله گیلان و مازندران و محورهای این منطقه باشیم.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای توضیح داد: در برخی از نقاط محورهای شمالی کشور از جمله شهر تالش و منجیل به طور متوسط بارش ۳۵ متر برف را تا پایان امشب خواهیم داشت.

او ادامه داد: در محورهای مازندران، چالوس و مرزن آباد هم ۲۶ سانتی‌متر بارش برف را خواهیم داشت و در استان‌های اردبیل از جمله محورهای نمین و همچنین راه‌های فرعی ۱۴ سانتی‌متر بارش برف را شاهد خواهیم بود.

این مقام مسئول توضیح داد: استان‌های البرز، قزوین، گلستان و خراسان شمالی هم شاهد بارش پراکنده برف خواهند بود و بین ۴ تا ۶ سانتی‌متر در ۲۴ ساعت آینده  بارش برف  رخ خواهد داد.

مهریاری با اشاره به اینکه در روز پنج شنبه هم علاوه بر استان‌های شمالی بسیاری از استان‌های جنوبی هم درگیر  بارش برف  و باران خواهند بود، تصریح کرد: بنابراین تمامی نیروهای راهداری و مدیران کل استان‌ها هم در این چند روز اقدامات لازم را برای جلوگیری از مسدود شدن راه‌ها انجام می‌دهند.

مهریاری با بیان اینکه همه استان‌ها از امروز در حالت آماده باش هستند، گفت: تمامی ماشین‌آلات و نیروهای راهداری در تمامی بخش‌ها در حالت آماده باش هستند و هفته بسیار سنگین و پر بارشی خواهیم داشت. همچنین علاوه بر برودت هوا شاهد  بارش برف  سنگین هم خواهیم بود به طوری که بین ۲ تا ۵ درجه دمای هوا زیر صفر خواهد رفت و علاوه بر آن هم شاهد وزش باد شدید خواهیم بود.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: تاکنون هیچ کدام از مسیرها مسدود نشده و راهدارخانه‌ها تمامی تجهیزات و امکانات از جمله شن، ماسه و نمک پاشی را انجام داده‌اند.

مهریاری در پایان تصریح کرد: مسافران حتماً از انجام سفرهای غیر ضروری در محورهای برف‌گیر خودداری کنند و در صورت انجام سفرهای ضروری حتماً از زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی استفاده کنند و پیش از ورود به جاده هم از سایت ۱۴۱ اطلاعات را دریافت کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار