gardeshban.ir

مشهد دارای پارک های بسیاری از جمله پارک وکیل آباد و کوهسنگی می باشد در میان پارک های مشهد پارک مینیاتوری نیز مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته است
کد خبر: ۳۷۲۹۱
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۹-1399 December 06
گردشبان (gardeshban.ir) :

پارک های مینیاتوری این امکان را فراهم کرده اند تا گردشگران آثار و جاذبه های مشهور کشور را در مقیاس کوچک تری به صورت یک جا ببینند، در حال حاضر در چند شهر داخلی چنین پارک های موضوعی وجود دارند و اولین بوستان مینیاتوری شرق کشور نیز چند سالی است در شهر مشهد افتتاح شده است. در هنگام سفر به مشهد، بازدید از این بوستان فرصت خوبی خواهد بود تا خانواده ها با تاریخ و هویت ایران بیش تر آشنا شوند. اگر بعد از خرید بلیط هواپیما به مشهد سفر کردید حتما سری به ئارک مینیاتوری مشهد بزنید.

چرا بازدید از بوستان مینیاتوری مشهد پیشنهاد می شود؟


در این پارک ماکت هایی از بناهای ارزشمند ملی را می بینید.
قرار است در بوستان مینیاتوری مشهد ۶۳ نماد فرهنگی و مذهبی ایران به صورت مینیاتور دربیایند.
این پارک محل مناسبی برای تفریح کودکان و خانواده ها است.
بوستان مینیاتوری مشهد

اهداف احداث پارک مینیاتوری مشهد


پارک مینیاتوری مشهد در سال ۹۵ به منظور توسعه فضای سبز، آشنایی بیش تر شهروندان و گردشگران با فرهنگ بومی شهر، اهداف آموزشی و پژوهشی، رونق گردشگری و همچنین ایجاد فضایی تلفیقی برای سپری کردن اوقات فراغت خانواده ها احداث شد و در هنگام افتتاح ۹ ماکت آن به بهره برداری رسید و بقیه در دست ساخت بود و هست.

مشخصات پارک مینیاتوری مشهد


این پارک فضای نسبتا بزرگی دارد و با مساحتی بالغ بر ۸ هکتار، ماکت ها و امکانات زیادی را در خود جای داده است. در قسمتی از پارک دریاچه و رودخانه ای می بینید که فضای آنجا را باصفاتر ساخته اند. با اینکه هنوز امکانات رفاهی و تفریحی این پارک به صورت کامل ساخته نشده ولی در حال حاضر نیز امکانات متنوعی دارد که در حین بازدید زمینه تفریح و سرگرمی را برای بازدیدکنندگان مهیا می کند.

در بوستان مینیاتوری مشهد از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟


ماکت ها
ماکت های طراحی شده این بوستان شامل آرامگاه فردوسی، آرامگاه عطار، تخت جمشید، روستای کندوان، سد کارون، ارگ بم، پل خواجو، راه آهن مشهد، فرودگاه مشهد و شاهزاده ماهان کرمان است؛ نمونه هایی در مقیاس های بسیار کوچک که تا به حال از آنها رونمایی شده و هنوز پروژه های بزرگ دیگری در دست ساخت هستند. این ماکت ها با جزئیات کامل حتی درختان و آدم های داخل آن ها طراحی شده اند و برای همین تماشای آن ها شما را به وجد می آورد.
از این گذشته، اطراف مسیرهای منتهی به این ماکت ها گل کاری و چمن کاری شده و می توان ساعت ها در این معابر مارپیچ مفروش به قدم زنی و پیاده روی مشغول شد. در واقع در بدو ورود روی تراس تماشای این بوستان می ایستید و آنجا می توانید کل پارک را از زیر نظر بگذرانید.
بوستان مینیاتوری مشهد
قسمتی از پارک به شکل روستای کاهگلی طراحی شده و در آنجا حیوانات اهلی نگه داری می شود، بعد از این روستا به دریاچه بوستان می رسید، دریاچه ای پر از ماهی و اردک که مسیر پیاده روی از وسط آن می گذرد.
از دیگر امکانات این پارک می توان به زمین بازی کودکان، شربت سرای مخروطی، پارکینگی برای خودرو بازدیدکنندگان، کافی شاپ، قطار، پیست ماشین های کنترلی، سکوی ویژه مراسم و نمایش ها و همچنین ۱۲ عدد سرویس بهداشتی اشاره کرد. جالب است بدانید که در برخی از ایام سال و مناسبت ها جشنواره هایی در این پارک برگزار یا بازارهای صنایع دستی دایر می شوند که شور و هیجانی برپا می کنند.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از بوستان مینیاتوری مشهد چه قدر است؟


به جر هزینه بلیط هواپیمای مشهد برای بازدید از بوستان مینیاتوری مشهد نیز بایدهزینه ای پرداخت کنید اما هزینه زیادی برای شما دربرنخواهد داشت، معمولا هزینه ورودی در آخر هفته ها ۲ برابر می شود. برای دیدن همه بخش های این بوستان دست کم باید یک ساعت را به این بازدید اختصاص دهید.

فصل مناسب برای بازدید از بوستان مینیاتوری مشهد چه زمانی است؟


فضاهایی مثل پارک ها در فصل بهار و تابستان به اوج زیبایی خود می رسند ولی اگر قدم زدن در فصل پاییز را ترجیح می دهید، انتخاب با شماست، بهار و پاییز زمان خوبی برای این سفر خواهد بود.
بوستان مینیاتوری مشهد

چگونه به پارک مینیاتوری مشهد برویم؟


اگر با خودروی شخصی سفر نکرده اید و تمایل دارید با هزینه بسیار کمی به بوستان مینیاتوری مشهد بروید، از طریق اتوبوس به پایانه الهیه بروید ولی در صورت سفر با خودروی شخصی از طریق بزرگراه آیت الله رفسنجانی به بلوار سجادیه بروید و از آنجا تابلوی پارک مینیاتور را دنبال کنید.

از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟


نمایشگاه بین المللی مشهد: ۵.۹ کیلومتر
پارک ملی چهل بازه مشهد: ۸ کیلومتر
سرزمین امواج آبی:‌ ۸ کیلومتر
پارک ملت: ۱۶ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی پارک مینیاتوری مشهد برای اقامت وجود دارند؟


مجتمع مسکونی باران: ۱.۶ کیلومتر
مجتمع مسکونی خلیج فارس: ۱.۷ کیلومتر
هتل پور اکبر:‌ ۲ کیلومتر
ساختمان قشلاق ۳ : ۲.۵ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به پارک مینیاتوری مشهد هستند؟


رستوران زعفران: ۷۰۰ متر
کباب سلطان: ۷۰۰ متر
کترینگ مادرجون: ۱ کیلومتر
رستوران گندم: ۱ کیلومتر
فست فود کارا: ۱ کیلومتر


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار