gardeshban.ir

همه ی ما با شنیدن نام هاوایی یاد سواحل بی نظیر و آرامش بخش آن می افتیم.اما به نظرتان علاوه بر زیبایی طبیعت چه چیز دیگری برای توریست ها جذابیت خواهد داشت؟
کد خبر: ۳۷۳۳۳
تاریخ انتشار : جمعه ۰۸ اسفند ۱۳۹۹-1399 December 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
قطعا ماجراجویی و آدرنالین برای بیش تر مردم از جذابیت ویژه برخوردار است که یکی از آن ها پله های هایکو نام دارد.در ادامه گردشگران عزیز را با پله های هایکو بیش تر آشنا خواهیم کرد.

یکی از جذابیت های در عین حال خطرناک جزایر هاوایی پله های هایکو نام دارد.این پله های ترسناک در میان گیر و دار های جنگ جهانی دوم بین کوهستان ساخته شد که تعداد پله های آن به 3922 عدد می رسد.در مورد تاریخچه ی ساخت پله های هایکو گفته می شود پس از درگیری های جنگ جهانی دوم به نام جنگ پرل هاربر ارتش دریایی انگلستان به این فکر افتاد تا یک پروژه مرموزانه را ، راه اندازی کند.

ارتش این کشور برای تقویت ارتباطات نظامی خود مجبور بودند راهی در دره ی هایکو بسازند برای این امر لازم بود دو کوه هم ارتفاع در کنار هم و ما بین آن مسیر صافی به وجود بیاورند به همین خاطر کارگران مجبور شدند راه پله هایی در بین کوهستان و دره به وجود آورند.

از آن جایی که پله های هایکو در دل کوهستانی سرسبز ساخته شده به آن ها هم پله های بهشت هاوایی هم می گویند اما گردشگران بدانند که گذر از این پله های دلفریب خطرناک و می تواند به قیمت جانتان تمام شود.

پله های هایکو سال های سال بسته و بازدید از آن ممنوع بود تا این که در سال 1975 میلادی مجددا بازگشایی شد و مردم توانستند از آن بازدید نمایند اما در سال 1987 به دلیل امنیت پایین پله ها دوباره بسته شد.
 
با گذشت زمان و بر اثر حوادث طبیعی مانند طوفان ، وزش باد و باران به پله ها آسیب های زیادی وارد شد با این حال دولت این منطقه نتوانست جلوی افراد ماجراجو را بگیرد به همین خاطر برای افرادی که از این پله ها بالا می روند جریمه ای معادل 1000 دلاری در نظر گرفت.

پله های هایکو؛ جاذبه هیجان انگیز و زیبای هاوایی/عکس

پله های هایکو؛ جاذبه هیجان انگیز و زیبای هاوایی/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار