gardeshban.ir

معاون وزیر راه/
راستاد گفت: اولین و بزرگترین بندر گردشگری در چمخاله را در حال احداث داریم و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان ۱۴۰۰ آماده خواهد شد
کد خبر: ۳۷۴۲۳
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹-1399 December 10
گردشبان (gardeshban.ir) :

مراسم امضای تفاهم نامه بنادر گردشگری با حضور علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: نقشه راهی نیاز است تا برای توسعه بنادر گردشگری بتوانیم در جهت اشتغال و تولید از بنادر استفاده کنیم. کما اینکه این بنادر می توانند برای تفریحات سالم مورد استفاده قرار گیرند و برنامه سازمان یافته ای برای پیشرفت سواحل باید داشت.

وی افزود:با کشور های همسایه دریای خزر برای سفر و جابه جایی بار از طریق مرز صحبت کردیم و اگر سفر دریایی برقرار باشد سوخت و انرژی برای این سفر ها به کار گرفته می شود و صنعت کشتی سازی طرح نوسازی کشتی ها در دستور کار است.

اسلامی افزود: برای ایجاد مارینا فعالیت هایی در شمال و جنوب کشور انجام دادیم و ‌اشخاصی بدون هیچ مجوزی ساحل را تصرف می کنند به اسم گردشگری که باید این ها سازمان دهی شود؛ساحل برای تمام افراد است و هیچ ارگانی حق تصرف آن را ندارد.

وی افزود:بنادری که بیشتری نزدیکی را با شهر دارند. مانند بندر نوشهر باید طرح جامع را اجرا کنند؛مسیری برای پیاده روی، سکویی برای تماشا و امکانات ورزشی باعث ایجاد روحیه بهتر در افراد خواهد شد که تمامی این امکانات انجام خواهد شد.

بوم گردی در دوران کرونا باعث اشتغالزایی شد

مونسان گفت: از اقداماتمان، تنوع دادن به محصولات گردشگری و خروج از گردشگری تک محصولی بود.در همین شرایط کرونایی، با وجود بوم گردی برخی شهر ها تعداد توریست هایشان را از دست نداده اند بلکه باعث اشتغال زایی و درآمد زایی هم  شده است.گردشگری کشاورزی نیز راه اندازی شده و گردشگری معدن که مجوز آن را در زنجان دادیم.

وی افزود:این تنوع در محصولات گردشگری است که اجرایی شده است و از جذابترین گردشگری ها، گردشگری دریایی است که با توجه به منابع توجه کمی به آن داشتیم‌.

احداث اولین مارینا در کیش

مونسان بیان کرد:اولین مارینای استاندار در کیش احداث شد و بیزینس خرید و فروش شناور در آنجا شکل گرفته است.دیوار کشی برای محل سرویس بانوان انجام شده و سوییت هایی طراحی شد که بتوانند در نوار ساحلی اقامت داشته باشند و امکانات خوبی در وزارت راه و شهر سازی وجود دارد.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری بیان کرد:وزارت خانه ما بیشتر برای ساخت هتل ها می تواند کمک کنند و تجهیزات تفریحی را باید گسترش دهیم وتجهیزات قدیمی ها را نوسازی کنیم.

مونسان بیان کرد:اولین هتل دریایی به اسم ترنج بنا شد که یکی از گران ترین هتل های کشور است.اگر میخواهیم با کشور های همسایه رقابت کنیم باید اینچنین اقدامات را افزایش بدهیم و موضوع هتل های دریایی باید مورد حمایت قرار گیرد.موضوع کروز های دریایی را آقای تیموری و راستاد مورد بررسی قرار می دهند که باعث ایجاد حجم گردشگری زیادی می شود.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت:یک گردشگری برای کروز با ده گردشگر در قسمت های دیگر برابری می کند.در دبی حجم زیادی از مراکز گردشگران کروز دریایی  دارند و در نتیجه  ارز آوری خوبی برای کشور و رونق خوبی به سواحل داده می شود.

تفاهم نامه باعث تضعیف لنج سازی می شود

مونسان گفت:لنج سازی را ثبت ملی کردیم.کما اینکه باید مدیریتی داشت که نوسازی باعث فراموش شدن هنر لنج سازی نشود.در این آیین نامه، نگرانی وجود دارد که صنعت لنج سازی تضعیف شود.

احداث بزرگترین بندر گردشگری در چمخاله

محمد راستاد معاون وزیر راه  گفت: امیدوارم بتوانیم از دریا و جاذبه گردشگری آن بهره ببریم.کشورمان از لحاظ گردشگری دریایی هیچ کم و کسری ندارد. در خشکی، جاده ها فراوان تر هستند پس تمرکز به سمت آنهاست از این رو باید تلاش کرد از لحاظ امکانات گردشگری دریایی کمبودی نباشد.

وی افزود:  ۵۷ کشتی مسافر بری داریم که در مسیر بندر عباس به قشم فعالیت می کنند. ۱۲ هزار قایق تفریحی دارای فعالیت گردشگری هستند و در باشگاه های گردشگری ثبت شده اند. ۵۰ فروند لندیکراف و ۲۵۰۰ خودرو برای جابه جایی در نظر گرفته شده است.

راستاد ادامه داد: تردد میان شهر ها با کمبودی مواجه نیست، پایانه های خوبی در این قسمت ها برقرار است؛ سفر و گردشگری دریایی در بنادر جنوب کشور پوشش دهی مناسبی دارد.

وی افزود:۷۵ اسکله و تجهیزات مختص گردشگری با حدود ۷۰ میلیون به بهره برداری رسید. شرایط رفت و آمد توریست ها بسیار بهتر شده است. اولین و بزرگترین مرکز گردشگری در چمخاله  در حال احداث است و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان ۱۴۰۰ آماده خواهد شد.

تیموری معاون گردشگری در ادامه گفت: همزمان مدیر عامل ۳۱ استان به صورت آنلاین حضور دارند. یادداشت تفاهم نامه امروز بر مناطق دریایی تمرکز دارد و هدف این است که کشور را از تک محصولی بیرون بیاوریم.

وی افزود:دسترسی به دریا و امکان بهره برداری از دریا از ویژه ترین امکانات دریایی است. نگاه ویژه ای باید به گردشگری دریایی داشته باشیم و در مجمع تشخیص مصلحت این نگاه بررسی خواهد شد تا از منابع دریایی بهره برداری بهتری شود.

تیموری در ادامه گفت: شیوه نامه نحوه صدور فعالیت های گردشگری هم بعد از پایان امضاء تفاهم نامه بررسی خواهد شد.

پس از آن تفاهم نامه بنادر گردشگری میان وزیر میراث فرهنگی و وزیر راه و شهرسازی امضا شد.



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار