gardeshban.ir

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی/
تیموری گفت: هرکجا متولیان مدیریت شهری و محلی در کنار گردشگری قرار گرفتند شاهد نتایج موفقی بودیم.
کد خبر: ۳۷۴۴۷
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹-1399 December 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
ولی تیموری در حاشیه بازدید از غرفه شیراز در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در تهران به ایسنا گفت: شیراز جایگاهی ویژه در حوزه‌های مختلف خصوصا گردشگری و صنایع دستی دارد و حضور شهرداری شیراز برای ارائه ظرفیت‌های گردشگری این شهر، به ارتقاء کیفی نمایشگاه امسال کمک کرده است.

تیموری همچنین با اشاره به شیوع کرونا و محدودیت های ناشی از آن گفت: باید بپذیریم که شرایط فوق‌العاده‌ای به دلیل حاکمیت بیماری کرونا ایجاد شده و نه تنها صنعت گردشگری ایران بلکه همه دنیا را تحت تاثیر قرار داده و سعی ما این است که با تدابیر منطقی از این دوره سخت عبور کنیم.

وی با بیان اینکه در سطح ملی طی یکسال گذشته تمام تلاش ما جلوگیری از تعطیلی واحدهای گردشگری بوده است، اضافه کرد: اگرچه امروز به دلیل بیماری کرونا پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود اما قبل از اینکه این ویروس بر صنعت گردشگری سایه افکند نیز، کارشناسان کنترل بهداشت و کیفیت در مراکز تاریخی مستقر بودند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: اگرچه تلاش کردیم واحدهای گردشگری تعطیل نشوند اما خواسته یا ناخواسته رفت و آمدها محدود شده است.

وی در ادامه افزود: با نزدیک شدن به ایام نوروز، ستاد ملی مقابله با کرونا به این سمت رفت که سفرهای نوروزی علاوه بر اینکه تبلیغ نشوند، تعطیل هم بشوند اما با بررسی‌های بیشتر و با تنظیم دو پیش شرط، قول داده‌اند که فعالیت واحدهای گردشگری در ایام نوروز ١٤٠٠ ادامه یابد؛ ابتدا اینکه با حفظ و حراست از سلامت مردم مجددا به پیک نرسیم و دیگری رعایت پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی است.

تیموری همچنین از اخذ مجوز ویژه تورهای مسافرتی در ایام نوروز در قالب سفرهای برنامه ریزی شده خبر داد و گفت: دفاتر خدمات مسافرتی با برنامه ریزی قبلی امکان فعالیت در ایام نوروز با اسکان در مراکز کنترل شده دارند. او یادآور شد: با ارائه رزرو از مراکز اقامتی مجاز نیز امکان سفر افراد، خارج از قالب تورهای گردشگری وجود دارد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که اعتقاد دارد وقتی به یک مجموعه گردشگری مجوز فعالیت داده می‌شود، پیش از اینکه به استفاده گردشگر برسد به عنوان یک زیرساخت رفاهی مورد استفاده شهروندان آن شهر قرار خواهد گرفت، گفت: منافعی که از گردشگری و ورود گردشگر حاصل می‌شود، تنها در بازدید از یک مجموعه خلاصه نمی‌شود بلکه با ورود یک گردشگر کل زنجیره یک شهر اعم از مجموعه‌های اقامتی، حمل و نقل، بازار و تمامی صنایع وابسته به گردشگری به حرکت در می‌آید.

تیموری با بیان اینکه باید اجازه داد شهرها محل رفت و آمد گردشگر شود و برای تحقق این امر از درآمد حاصل از اماکن پر بازدید برای توسعه و تقویت زیرساخت‌های گردشگری و تاریخی دیگر شهرها بهره برد، گفت: به عنوان مثال؛ اگر از محل آرامگاه حافظ درآمدی ایجاد می‌شود، باید علاوه بر اینکه در خود مجموعه مورد استفاده قرار گیرد، برای حمایت از رشد، توسعه و تقویت آثار شهرهای کوچک هم استفاده کرد.

برجسته‌سازی صنایع دستی و هنرهای سنتی شیراز در جهان

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز تاکید کرد که با کسب عنوان شهر جهانی صنایع دستی توسط کلانشهر شیراز، باید تلاش‌ها به سمت برجسته سازی و معرفی این کلانشهر در صنایع دستی و هنرهای سنتی سوق یابد.

پویا محمودیان با بیان اینکه اخیرا شیراز عنوان شهر جهانی صنایع دستی را به خود اختصاص داد و این یعنی اگر تا کنون با جاذبه هایی همچون بناهای تاریخی، شیراز را معرفی می کردیم امروز باید تلاش کنیم با برنامه های منسجم و بلند مدت و از طریق صنایع دستی و هنرهای سنتی، چهره گردشگری شیراز را بین دیگر کشورهای جهان معرفی کنیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار