gardeshban.ir

منطقه گردشگری و تفریحی جریزه و بندر حماد دیلم نماد منحصر به ‌فرد گردشگری شهرستان دیلم است.
کد خبر: ۳۷۴۸۸
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹-1399 December 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
منطقه گردشگری و تفریحی جریزه و بندر حماد دیلم نماد منحصر به ‌فرد گردشگری شهرستان دیلم است. این جزیره به ‌دلیل سواحل ماسه‌ ای مخملین و جاذبه‌ های کم‌ نظیر طبیعی و تاریخی از اهمیت بسزایی در گردشگری استان بوشهر برخوردار است. 

حماد با طبیعت زیبا و بِکر، سایه سار درختان کهور، آرامش و سکوت جزیره، نرمی ماسه‌ های دست نخورده و غروب زیبای خورشید جلوه ‌ای وصف ناپذیر از خلقت خالق یکتا را برای دوستداران طبیعت ترسیم کرده است.این بندر با دو کیلومتر طول و ۵۰۰ متر عرض در کنار جزیره‌های مغدر و مورو با طبیعت سرسبز و چشم‌نواز خود محل رشد کهور اوکالیپتوس، بید، انجیر کنار و انواع دیگر گیاهان واقع است.

بندر حماد از بنادر فعال دوره ساسانیان و اوائل دوره اسلام و از قطب‌های مهم اقتصادی در ساحل خلیج فارس بوده است.این بندر مانند مناطق حفاظت شده مند، حله و نایبند محل زندگی انواع جانوران خزندگان پرندگان آبزیان و دوزیستان است.در ساحل بندر حماد و اطراف آن انواع خرچنگ‌های رنگی و کوچک، صدف، گوش ماهی، حلزون و نوعی ماهی دوزیست با نام محلی دشلمبو زندگی می‌کند.

بندر دیلم در حدود ۲۰۰ کیلومتری بندر بوشهر و شمال غربی استان بوشهر نزدیک مرز مشترک استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد. 

در ماه‌های آذر، دی و بهمن آب و هوای این بندرمعتدل و بقیه سال هوائی گرم و شرجی دارد. شهرستان دیلم دارای دو بخش مرکزی و امام حسن است. امام حسن دیلم از مراکز عمده فلات قاره و بهرگان محسوب می‌شود. همچنین تأسیسات مهم گازی در روستای سیاهمکان دیلم نقش مهمی در صنعت نفت و گاز دارد. از فرودگاه امام حسن در شهرستان دیلم به شهرهای تهران و شیراز پرواز وجود دارد.

منطقه گردشگری و تفریحی بندر حماد دیلم+عکس

منطقه گردشگری و تفریحی بندر حماد دیلم+عکس

منطقه گردشگری و تفریحی بندر حماد دیلم+عکس

منطقه گردشگری و تفریحی بندر حماد دیلم+عکس




مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار