gardeshban.ir

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در جلسه کمیته گفت: در خصوص سفرهای نوروزی پروتکل ها باید بگونه ای باشد که قابلیت اجرا داشته باشند و همچنین باید به نحوی باشند که مردم مجاب به اجرای آن شوند.
کد خبر: ۳۷۴۹۰
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹-1399 December 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در پنجاه و نهمین نشست کمیته که با حضور دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور و سایر اعضای کمیته برگزار شد؛ دستورالعمل های سفرهای نوروزی و همچنین انتخابات در شرایط کرونا را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

ذوالفقاری با اشاره به کاهش رعایت پروتکل ها از سوی مردم، گفت: پروتکل ها تا جایی موثر هستند که رعایت شوند و قدرت اعمال قانون را داشته باشیم. در این نشست پیشنهاد شد که اگر با رشد بیماری مواجه نشویم محدودیت ها کم شود که مردم بتوانند سفر نوروزی داشته باشند، از دیگر مواردی که به آن اشاره شد کنترل افراد دارای تست مثبت در ایام نوروز بود و درصورت جابجایی ضمن جلوگیری از تردد به جهت اینکه برای آحاد جامعه خطر دارند مشمول جریمه خواهند شد.

همچنین ذوالفقاری با اشاره به این نکته که در شرایط عادی تصمیم گیری انجام نمی شود و طوری باید پیش برویم که بیماری پیشرفت نکند و جامعه دچار تنش نشود، تاکید کرد: موارد و پروتکل هایی که باید رعایت شود در ایام نوروز مشخص تر باشد و وضعیت شهرها معلوم شود تا محدودیت ها برای سفرهای نوروزی اعمال شود.

وی ادامه داد: به امید خدا قبل از نوروز با تعیین یک بازه زمانی ۲۰ روزه، یک بسته ای که شامل رعایت پروتکل ها و محدودیت ها خواهد بود، برای اینکه مردم بتوانند برای نوروز برنامه ریزی کنند، اعلام خواهد شد  و بر اساس شرایط بیماری در شهرهای مختلف تکلیف سفرها تعیین خواهد شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار