gardeshban.ir

کد خبر: ۳۷۴۹۵
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹-1399 December 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
روستای ارده بهشتی در رضوان شهر ، گیلان است. روستایی سرسبزو دیدنی با طبیعتی بکر و زیبا .از آنجا که خطه گیلان سرسبز است و در تمام فصول سال گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای گذراندن تعطیلات و سفر به این نقطه از ایران زمین می آیند بد نیست تا روستاهای بکر این استان را معرفی کنیم تا لذت سفر دو چندان شود . 

همانطور که می دانید بکر بودن طبیعت تاثیر زیادی در آرامش و روحیات آدمی دارد و بسیاری از روستاهای شمال ایران بخصوص گیلان در دل این طبیعت پنهان شده اند و کمتر خودنمایی می کنند . 

این را در نظر داشته باشیم که معرفی این روستاها برای لذت بردن و آرامش وجود هم ما و هم هموطنان ساکن آنجا است پس با رفتن به این مکانها سعی کنیم ردی از خود بر جای نگذاریم و طبیعت را خراب نکنیم و به بکر بودن و زیبا بودن این گونه مناطق با سفرمان آسیب نرسانیم .

روستای ارده روستایی ییلاقی درشهرستان رضوان شهر می باشد .جالب است بدانید این بهشت زمینی در دره‌ای سبز و دلربا در میان کوه‌های تالش جا خوش کرده است. دیگر اینکه، بهشتی ارده یکی از مرتفع‌ترین روستاهای گیلان محسوب می‌شود، به همین دلیل این روستا از آب و هوایی خنک و چشم‌اندازی چشم‌نواز برخوردار است. در فصل گرم تابستان بهترین مقصد برای سفر یک منطقۀ ییلاقی با آب و هوای خنک است. به نسیم دلنشینی که در فضای این روستای سبز در جریان است فکر کنید، به سبزی سبز برگ‌ها و چمن‌ها و علف‌ها و گیاهان خود رو فکر کنید.

این روستای بهشتی در بخش پره‌سر شهرستان رضوان‌شهر قرار گرفته است. برای رسیدن به این بهشت ناب مجبو هستید مسیری مبهوت کننده و دلربا در دل جده‌های جنگلی و کوهستانی را رانندگی کنید.

نحوه دسترسی به روستای بهشتی ارده

پس از اینکه به بندر انزلی یا فومن رسیدید لازم است به سمت تالش و آستارا به حرکت خود ادامه دهید. آن قدر این مسیر را پیش بروید تا به پل بزرگ پونل برسید. درست زمانی که به پل پونل رسیدید به سمت چپ بپیچید. پس از عبور از پل کوچک به سمت راست تغییر جهت دهید. تا کیلومتر همچنان به راه خود ادامه دهید. 

پس از اینکه در حدود کیلومتر در جادۀ پونل به خلخال رانندگی کردید به یک دو راهی آسفالته می‌رسید. در این دو راهی تابلوی دهستان ارده را به چشم خواهید دید. این تابلو بهترین راهنماست. پس از دیدن تابلو لازم است کیلومتر دیگر در جاده‌ای پر پیچ و خم، پر دار و درخت و سبز و زیبا و چشم‌نواز به مسیر خود ادامه دهید.

استان گیلان اوج شکوه و جلال طبیعت را به نمایش گذاشته است. در استان سبز و چشم‌نواز گیلان نقطه‌ای وجود ندارد که از سبزی و طراوت و زیبایی و چشم‌نوازی بی‌بهره باشد. سراسر این استان ناب زیباست. شک نداشته باشید که عبور از دالان‌های بی‌شمار بهشتی در این مسیر زیبایی که در نهایت می‌خواهد به بهشت ختم شود سراسر جاذبه و دلربایی است. در این منطقه نه تنها طبیعت که ساخته‌های دست انسانی نیز دلربایی می‌کنند. 

خانه‌های چوبی روستایی، مزارع کشت و کار، شالیزارهای سبز بر قرار، دام‌های رها در دل چمن‌زار در حال چرا، آسمان آبی و ابرهای سفید بر فراز این همه سبزی و زیبایی؛ تمام این دیدنی‌های چشم‌نواز برای استقبالی بی‌نظیر از مهمانان بهشت یا بهشتی ارده در جاده به انتظار ایستاده‌اند. 

مهربان‌ترین و خوش‌ذوق‌ترین مردم میهن عزیزم در این روستای ناب ساکن هستند. البته که حال و هوای این روستا با آرامشی که به روح و روان ساکنانش می‌بخشد بی‌شک و به حتم موجب شادی و آرامش خیال و اخلاق نیک و گسترش مهر و مهربانی خواهد شد.

وقتی به روستای زیبا و سبز بهشتی ارده رسیدید تمام قوانین زندگی شهرنشینی را رها کنید. کنار مردم باصفای بهشتی ارده بنشینید چای بنوشید، حرف بزنید، از نان تنوری و غذاهای سنتی این منطقه هم غافل نشوید.

در این روستای ناب و چشم‌نواز چند مغازۀ کوچک و محلی وجود دارد. اگر به چیزی نیاز داشتید و فراموش کرده بودید پیش از سفر برای خود مهیا کنید می‌توانید از این مغازه‌ها آن اقلام را تهیه کنید. اما حتی اگر به چیز خاصی نیاز نداشتید و هر آنچه که لازم داشتید را با خود به همراه برده بودید باز هم پیشنهاد می‌کنم از این مغازه‌های جذاب غافل نشوید. این مغازه‌ها بهترین مکان برای تهیۀ سوغات هستند. 

تمام اجناس حاضر در این مغازه‌ها به دستان هنرمند اهالی همین روستا تولید شده‌اند. به تعبیری دیگر این اجناس منحصر به فرد، تک و یگانه هستند. پس به حتم ارزش خرید را دارند.

اگر به خوراکی‌های محلی هم علاقه دارید خوب است بدانید که در این روستا، پنیر پوستی، عسل، سیر محلی، گردو و گل گاوزبان به دست افراد محلی تولید می‌شود. این محصولات به معنای واقعی کلمه ارگانیک هستند و از هرگونه مواد نگهدارنده و صنعتی مبرا. بنابراین با خیال آسوده می‌توانید از این محصولات خریداری کنید.

نکتۀ دیگری که بد نیست دربارۀ امکانات روستای بهشتی ارده بدانید این است که این روستای دلپذیر و روح‌نواز چند کافۀ با صفا هم دارد. می‌توانید در این کافه‌ها به شب‌‌نشینی بنشینید و با اهالی روستا هم‌کلام شوید.

روستای ارده؛ بهشتی سرسبز و زیبا در رضوان شهر گیلان/عکس

روستای ارده؛ بهشتی سرسبز و زیبا در رضوان شهر گیلان/عکس

روستای ارده؛ بهشتی سرسبز و زیبا در رضوان شهر گیلان/عکس

روستای ارده؛ بهشتی سرسبز و زیبا در رضوان شهر گیلان/عکس

روستای ارده؛ بهشتی سرسبز و زیبا در رضوان شهر گیلان/عکس

روستای ارده؛ بهشتی سرسبز و زیبا در رضوان شهر گیلان/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار