gardeshban.ir

مونسان/
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: صنعت گردشگری در کشورمان با اتفاق‌های متعدد ۲ سال اخیر از جمله سیل، افزایش قیمت بنزین، سقوط هواپیما، شهادت سردار سلیمانی و شیوع ویروس کرونا همچنان پویا است.
کد خبر: ۳۷۴۹۹
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹-1399 December 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
علی اصغر مونسان روز سه‌شنبه در حاشیه بهره‌برداری سه طرح گردشگری در کاشان با یادآوری ضربه شدید کرونا در یکسال گذشته به صنعت گردشگری افزود: با این وجود فعالان و سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری همچنان پویا و فعال تلاش می‌کنند، به طوری که طرح‌های این بخش به طور مرتب افتتاح می‌شود. 

وی اظهار امیدوری کرد: صنعت گردشگری کشور در سال ۱۴۰۰ با مهار ویروس کرونا رونق دوباره بگیرد.

وزیر میراث فرهنگی با یادآوری سرمایه‌گذاری افزون بر ۱۵۹ هزار میلیارد تومانی برای نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ طرح های گردشگری در کشور، خاطر نشان کرد: این رقم همچنان با افتتاح طرح‌های گردشگری افزایش می‌یابد، به طوری که تعداد طرح‌های در حال ساخت بیش از طرح‌های بهره‌برداری شده است.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از اقامتگاه‌های سنتی ۲ هدف را دنبال می‌کند، اظهار داشت: بر این پایه، بناهای تاریخی با پول مردم بازسازی و به مجموعه صنعت گردشگری کشور اضافه می‌شود که نشان از ظرفیت مطلوب گردشگری است.

مونسان درباره برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای عید نوروز گفت: نشستی با حضور نمایندگان وزارت کشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و سایر اعضا در کمیته اجتماعی و امنیتی ستاد ملی کرونا برگزار شد و به طور مفصل درباره سفرهای نوروزی بحث ئو تبادل نظر و دغدغه‌ها مطرح شد. 

وی تصریح کرد: صنعت گردشگری فقط شامل اقامتگاه و هتل نمی‌شود، بلکه چرخه بزرگی را شکل می‌دهد و کسب و کار همه صنف‌ها و شمار زیادی از مردم از رونق گردشگری بهبود می‌یابد.

وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه در بخش‌ تورهای گردشگری و سفرهای مدیریت شده نوروزی در صورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دوران کرونا از سوی مردم مشکلی وجود ندارد، افزود: تنها دغدغه موجود مربوط به سفرهای مدیریت نشده و انبوه است که برای صنعت گردشگری هم عایدی ندارد.

وی ادامه داد: قرار است در نشست روز شنبه ۱۶ اسفند ماه ستاد ملی کرونا پس از بحث و تبادل نظر درباره سفرهای مدیریت نشده و انبوه، شیوه‌نامه جدیدی در این خصوص مصوب شود. 

مونسان با بیان اینکه وضعیت بهره‌برداری از طرح‌های گردشگری و حمایت از این حوزه در کاشان و استان اصفهان مطلوب است.

سه طرح گردشگری شامل ۲ اقامتگاه سنتی و یک هتل روز سه‌شنبه در آیینی با حضور علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کاشان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، با بهره‌برداری از این طرح‌ها در مجموع با سرمایه‌گذاری ۵۱۷ میلیارد تومان، اشتغالزایی افزون بر ۱۵۰ نفر و افزوده شدن ۱۶۰ تخت به ظرفیت اقامتی کاشان، این ظرفیت به ۲ هزار و ۶۸۵ نفر با اشتغال یک‌هزار و ۲۰۳ نفر ارتقا یافت.

پیش از این، ۳۰ باب اقامتگاه‌ سنتی با ۳۸۷ اتاق و ۹۵۴ تخت، هفت باب هتل با ۲۹۹ اتاق و ۷۹۱ تخت، چهار هتل‌آپارتمان با ۳۵ اتاق و ۱۱۸ تخت در شهرستان کاشان وجود داشت.

همچنین شمار مرکزهای بوم‌گردی در این شهرستان ۱۵ باب با ۱۰۱ اتاق و ۳۸۴ تخت و تعداد میهمان‌پذیرها نیز پنج باب با ظرفیت ۵۴ اتاق و ۱۵۳ تخت بود.

شهرستان کاشان با برخورداری از یک هزار و ۷۰۰ اثر دارای ارزش تاریخی، طبیعی و معنوی شامل ۳۲۵ اثر ثبت ملی و یک اثر ثبت جهانی، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار